SME

Po sprejazdnení Mosta Apollo sa zmenia trasy MHD

Po sprejazdnení Mosta Apollo sa zmení linkovanie autobusov podľa návrhu dopravného podniku. Tento návrh síce poslanci mestského zastupiteľstva pred dvoma týždňami neschválili, na svojom štvrtkovom zasadnutí ho však zobrali na vedomie.

Návrh zmien dopravy, ktorý vo štvrtok prešiel v mestskom zastupiteľstve, počíta s využitím novopostaveného piateho mosta. Na snímke bratislavské mosty cez Dunaj. FOTO - TASR

Námestník primátora pre dopravu Karol Kolada do štyroch mesiacov po zavedení zmien urobí ich analýzu. Podľa tejto analýzy by zmeny v MHD v prípade potreby upravili. Poslanci zároveň zobrali na vedomie, že začiatkom budúceho roka nastanú zmeny aj v električkovej doprave.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa návrhu zmien v MHD budú mať niektoré linky kratšiu trasu, niekoľko zastávok bude iba na znamenie a začiatok "špičky" ranných autobusov sa posunie z 5:00 o pol až trištvrte hodiny. Autobusy linky číslo 83 napríklad nepôjdu z petržalského Ovsišťa, ale až z Námestia hraničiarov, ich trasa teda bude skrátená o päť zastávok. Po Petržalke však budú jazdiť autobusy novej linky číslo 99, ktoré spoja zdravotné strediská, nákupné centrá, železničnú stanicu aj bočné cesty s hlavnými petržalskými ťahmi.

SkryťVypnúť reklamu

Návrh počíta aj s využitím novopostaveného piateho mosta cez Dunaj. Chodiť by po ňom mal autobus číslo 87 (súčasná linka číslo 97), ktorý by premával medzi Ovsišťom a Ružinovom a autobus číslo 88 premávajúci od Nového mosta cez piaty most na Mlynské Nivy. Celkove má optimalizácia prispieť k ročnej redukcii vyše 500 000 vozidlových kilometrov, čo predstavuje úsporu asi 19 miliónov korún prevádzkových nákladov. Zároveň má zrýchliť presun cestujúcich najmä z Petržalky a zvýšiť prepravované kapacity. Optimalizácia MHD je výsledkom auditu linkovania a efektivity dopravného procesu v meste. (sita, tasr)

Bajana plánované zmeny v MHD sklamali

Hlasovanie mestských poslancov, ktorým vzali na vedomie už raz odmietnuté zmeny v MHD, prijal starosta Petržalky Vladimír Bajan so sklamaním. Podľa hovorkyne petržalského miestneho úradu Milky Podmajerskej Bajan je presvedčený, že šetriť v dopravnom podniku sa "naozaj dá aj inak než na ľuďoch a ich potrebách". Podľa neho pred vypracovaním návrhu o zmenách v MHD chýbal dialóg medzi vedením dopravného podniku a mestskými časťami. Bajan s navrhovanými zmenami otvorene nesúhlasil ešte pred zasadnutím mestského zastupiteľstva pred dvoma týždňami a poslancov zvolených za Petržalku písomne vyzval, aby návrh zmien v MHD nepodporili. "Svoje výhrady má aj naďalej a očakáva sľubovanú analýzu stavu, ktorý nastane po zmenách už v septembri," dodala Podmajerská. (sita)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 47 310
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 950
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 8 480
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 434
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 093
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 866
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 759
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 4 422
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 100 408
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 482
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 460
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 805
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 106
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 753
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 080
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 744
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu