SME
Piatok, 20. máj, 2022 | Meniny má Bernard

Výstavba električkovej trate v Petržalke má prvé omeškanie

Zhotoviteľ stále deklaruje včasné dokončenie.

Výstavba električkovej trate v Petržalke.Výstavba električkovej trate v Petržalke. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Výstavba električkovej trate v bratislavskej Petržalke zaznamenala prvé omeškanie.

Zhruba mesačné omeškanie sa týka stavebných prác na Združenom moste Rusovská cesta a na premostení Chorvátskeho ramena.

Ide o aj zdražovanie

Zhotoviteľ napriek tomu deklaruje dokončenie stavby v predpokladanom termíne, hlavné mesto nad predĺžením lehoty výstavby trate neuvažuje. Časový posun súvisí aj so zdražovaním.

Pre TASR to uviedla hovorkyňa Bratislavy Dagmar Schmucková.

"Zhotoviteľ má v rámci konkrétnych stavebných prác určité omeškanie, zhruba mesiac. Stále však platí harmonogram, ktorý zhotoviteľ deklaruje, že stavbu dokončí v predpokladanej lehote. S predlžovaním teda mesto neuvažuje," skonštatovala Schmucková s tým, že to zhotoviteľ uvádza aj v revidovanom harmonograme práce viazanom k zmluve o dielo.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa hovorkyne súvisí úprava harmonogramu a časový posun v prácach aj so zdražovaním cien materiálov.

Hlavné mesto sa v tejto veci obrátilo na Ministerstvo dopravy a výstavby SR ako riadiaci orgán so žiadosťou o usmernenie, ako ďalej postupovať. Týka sa to napríklad aj uzatvárania dodatkov k zmluve o dielo na zhotovenie stavby.

Práce na budovaní električkovej trate sa aktuálne sústredia najmä na zakladanie mostných objektov a ďalšie prípravné práce súvisiace so stavbou.

Ide napríklad o prekládky inžinierskych sietí, výkopy základových jám, tryskovú injektáž či nevyhnutné výruby stromov a náletových drevín v trase pripravovanej električkovej trate.

Jazdiť by mala v roku 2023

Novú električkovú trať v Petržalka stavia vysúťažená skupina dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka za 74,58 milióna eur bez DPH. Hradená má byť najmä z eurofondov.

SkryťVypnúť reklamu

Stavebné práce prebiehajú súčasne na viacerých stavebných objektoch pozdĺž celého úseku novej trate. Vedenie hlavného mesta verí, že električka bude novou traťou jazdiť do konca roka 2023.

Budúca trať bude nadväzovať na jej prvú etapu Jesenského – Jungmannova, v rámci ktorej sa kompletne rekonštruoval aj Starý most. Trasa električky sa predĺži o 3,9 kilometra, od súčasnej konečnej zastávky Jungmannova po novú konečnú zastávku Janíkov dvor.

Nový úsek bude mať celkovo sedem zastávok, predovšetkým v blízkosti dôležitých dopravných uzlov. Pôjde o zastávky ako Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  2. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  3. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  4. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  5. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  6. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  7. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  8. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  2. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  3. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  4. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  5. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  7. Aké typy cukrovky poznáme?
  8. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  1. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 293
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 058
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 6 025
  4. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 407
  5. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 249
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 227
  7. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 986
  8. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 968
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  2. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  3. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  5. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  6. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  7. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  8. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 19 095
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 10 704
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 476
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 657
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 215
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 090
  7. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 3 454
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 123
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu