SME

Výstavba električkovej trate v Petržalke má prvé omeškanie

Zhotoviteľ stále deklaruje včasné dokončenie.

Výstavba električkovej trate v Petržalke.Výstavba električkovej trate v Petržalke. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Výstavba električkovej trate v bratislavskej Petržalke zaznamenala prvé omeškanie.

Zhruba mesačné omeškanie sa týka stavebných prác na Združenom moste Rusovská cesta a na premostení Chorvátskeho ramena.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ide o aj zdražovanie

Zhotoviteľ napriek tomu deklaruje dokončenie stavby v predpokladanom termíne, hlavné mesto nad predĺžením lehoty výstavby trate neuvažuje. Časový posun súvisí aj so zdražovaním.

Pre TASR to uviedla hovorkyňa Bratislavy Dagmar Schmucková.

"Zhotoviteľ má v rámci konkrétnych stavebných prác určité omeškanie, zhruba mesiac. Stále však platí harmonogram, ktorý zhotoviteľ deklaruje, že stavbu dokončí v predpokladanej lehote. S predlžovaním teda mesto neuvažuje," skonštatovala Schmucková s tým, že to zhotoviteľ uvádza aj v revidovanom harmonograme práce viazanom k zmluve o dielo.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa hovorkyne súvisí úprava harmonogramu a časový posun v prácach aj so zdražovaním cien materiálov.

Hlavné mesto sa v tejto veci obrátilo na Ministerstvo dopravy a výstavby SR ako riadiaci orgán so žiadosťou o usmernenie, ako ďalej postupovať. Týka sa to napríklad aj uzatvárania dodatkov k zmluve o dielo na zhotovenie stavby.

Práce na budovaní električkovej trate sa aktuálne sústredia najmä na zakladanie mostných objektov a ďalšie prípravné práce súvisiace so stavbou.

Ide napríklad o prekládky inžinierskych sietí, výkopy základových jám, tryskovú injektáž či nevyhnutné výruby stromov a náletových drevín v trase pripravovanej električkovej trate.

Jazdiť by mala v roku 2023

Novú električkovú trať v Petržalka stavia vysúťažená skupina dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka za 74,58 milióna eur bez DPH. Hradená má byť najmä z eurofondov.

SkryťVypnúť reklamu

Stavebné práce prebiehajú súčasne na viacerých stavebných objektoch pozdĺž celého úseku novej trate. Vedenie hlavného mesta verí, že električka bude novou traťou jazdiť do konca roka 2023.

Budúca trať bude nadväzovať na jej prvú etapu Jesenského – Jungmannova, v rámci ktorej sa kompletne rekonštruoval aj Starý most. Trasa električky sa predĺži o 3,9 kilometra, od súčasnej konečnej zastávky Jungmannova po novú konečnú zastávku Janíkov dvor.

Nový úsek bude mať celkovo sedem zastávok, predovšetkým v blízkosti dôležitých dopravných uzlov. Pôjde o zastávky ako Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 14 313
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 321
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 887
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 780
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 290
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 183
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 979
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 659
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 039
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 576
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 139
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 591
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 831
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 515
  7. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 4 848
  8. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 285
  1. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  2. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  3. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  4. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  5. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  6. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
SkryťZatvoriť reklamu