SME
Utorok, 24. máj, 2022 | Meniny má Ela

Bratislava sa lúči s autobusmi Karosa, jazdili viac ako 30 rokov

Hranaté Karosy boli ikonickým československým autobusom.

Rozlúčková jazda vozidiel Karosa,Rozlúčková jazda vozidiel Karosa, (Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava sa lúči s autobusmi Karosa, v uliciach hlavného mesta jazdili viac ako 30 rokov.

TASR o tom informoval hovorca DPB Martin Chlebovec. S Karosami sa rozlúčil podnik sobotnou zážitkovou jazdou.

"Hranaté Karosy boli ikonickým československým autobusom. Pri pohľade naň si nejeden obyvateľ Bratislavy spomenie na zážitok, ktorý za tie roky pri ceste v Karose zažil. Doba však pokročila a my v dopravnom podniku robíme všetko pre to, aby bola cesta v našich prostriedkoch čo najkomfortnejšia. Inovácia vozidlového parku prináša do Bratislavy novú éru MHD, teda klimatizovaných nízkopodlažných vozidiel s modernými technológiami. Na jednej strane mi budú Karosy chýbať, no na druhej strane sa teším z omladzovania a skvalitňovania našej flotily vozidiel," skonštatoval predseda Predstavenstva DPB Martin Rybanský.

SkryťVypnúť reklamu

Dopravný podnik priblížil, že ulice hlavného mesta brázdili tzv. krátke a kĺbové autobusy Karosa.

"Kým krátke modely boli sprevádzkované už v roku 1981 a cestujúcich vozili do roku 2011, dlhšie kĺbové sa zaradili do premávky o desať rokov neskôr a Bratislavčankám i Bratislavčanom slúžili rekordných 30 rokov. Práve kĺbová Karosa B 741 minulý rok v novembri uzatvorila dokopy 40 rokov trvajúcu éru autobusov s hranatými čelami v DPB. Zároveň tým dojazdili posledné bratislavské vysokopodlažné autobusy," ozrejmil hovorca.

Doplnil, že krátke mestské autobusy Karosa B 731 v krémovo-červenom nátere sa zaradili na linky už v októbri 1982. Vybavené boli podľa jeho slov automatickými prevodovkami určenými na premávku v meste.

Prvých 50 autobusov malo dokonca zatmavené okná a premávalo na expresných linkách, pričom druhých 50 kusov o rok neskôr už smerovalo na celodenné služby MHD.

SkryťVypnúť reklamu

Ozrejmil, že kĺbové plynofikované Karosy B 741 vďaka opravám, modernizácii a údržbe vydržali v uliciach Bratislavy až do novembra 2021.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Chceš prácu v IT?
  3. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie
  4. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  5. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  6. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  7. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  1. Chceš prácu v IT?
  2. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  3. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie
  4. ZŠ v Moldave nad Bodvou bola súčasťou projektu ENGIE Eco školy
  5. Zelenší dvor pre ZŠ Hviezdoslava vďaka projektu ENGIE Eco školy
  6. Príďte si vychutnať výstavu ilustrácií pre deti
  7. Liptovský Mikuláš: V našom meste pes neskapal
  8. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 5 020
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 3 120
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 2 975
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 289
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 814
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 663
  7. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 017
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely 913
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  3. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  5. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  8. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 390
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 519
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 5 842
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 4 866
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 204
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 451
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 370
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 113
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťZatvoriť reklamu