SME
Streda, 18. máj, 2022 | Meniny má Viola

Arriva očakáva úplné zabezpečenie regionálnych spojov do konca marca

Firma neočakáva ďalšie sankcie zo strany Bratislavského samosprávneho kraja.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: FOTO SME - MARKO ERD)

BRATISLAVA. Dopravca Arriva, ktorý od polovice novembra 2021 prevádzkuje regionálnu autobusovú dopravu v Bratislavskom kraji, po počiatočných problémoch deklaruje pokračujúcu stabilizáciu situácie.

Od februára sa vypravenosť spojov pohybuje od 98 do 100 percent, do konca marca by mala spoločnosť vedieť systém zastabilizovať.

Ďalšie sankcie zo strany Bratislavského samosprávneho kraja (BSK), objednávateľa regionálnej dopravy, preto neočakáva.

"Myslím si, že to, čo sme sľúbili, že v priebehu marca bude situácia vyriešená, sa aj podarilo. Myslím si, že do konca marca budeme vedieť vo väčšej miere odstrániť aj nepatrné výpadky, ktoré vnímame, a systém absolútne zastabilizovať," povedal generálny riaditeľ spoločností Arriva na Slovensku László Ivan.

SkryťVypnúť reklamu

Už bez krízového režimu

Spoločnosť nepredpokladá ani ďalšie zvýšenie sankcií, ktoré dosiahli podľa odhadov okolo 1,1 milióna eur. "Zatiaľ máme za to, že zmluvu plníme tak, aby sme ďalšie sankcie nemuseli dostať," poznamenal Ivan.

Do budúcna nevylučuje, že k drobným výpadkom dôjsť môže, napríklad pre chorobnosť vodičov, cestujúci v Bratislavskom kraji by to však nemali pocítiť tak výrazne, ako v minulosti. Spoje by však mali naďalej fungovať v štandardnom, teda nie krízovom režime, ako tomu bolo vlani v novembri a decembri.

Externé firmy v marci skončia

V rámci Bratislavského kraja pokračuje Arriva aj v obnove vozového parku, do mája by malo prísť ďalších viac ako 60 nových autobusov. Flotila by tak mala byť doplnená do polovice roka, v kraji by malo následne jazdiť viac ako 200 autobusov. Externé firmy na zabezpečenie obslužnosti využije Arriva už len do konca marca.

SkryťVypnúť reklamu

Arriva tak deklaruje dostatok autobusov, ale aj vodičov. Zazmluvnených má však aj ďalších vodičov na zabezpečenie fluktuácie, stabilizácie či náhrady v prípade nejakého výpadku. V prevažnej väčšine ide o vodičov z Bratislavského kraja, ale aj iných regiónov Slovenska.

"V menšom počte, okolo 20 až 25 ľudí, sme vedeli prijať z Ukrajiny a Gruzínska," doplnil Ivan. Zazmluvnenie ďalších nie je momentálne možné pre aktuálnu situáciu na Ukrajine. Pozitívne však Arriva hodnotí aj dosiahnutie dohody, ktorá pre vodičov vytvorila zázemie na Autobusovej stanici Nivy.

Dôvodom už nie je nedostatok vodičov, ale choroba

Stabilizáciu v doprave potvrdzuje aj BSK, podľa ktorého je počet nevypravených autobusov denne v súčasnosti na úrovni porovnateľnej s predchádzajúcim dopravcom.

SkryťVypnúť reklamu

"Ide rádovo o desať až 20 spojov z celkového počtu bezmála 2000. Dôvodom už nie je nedostatok vodičov, ale choroba, prípadne občasná technická porucha," uviedol Michal Feik, riaditeľ odboru komunikácie a propagácie Úradu BSK.

Kraj zároveň predpokladá, že vytvorením dostatočnej zálohy vodičov a kompletnou obnovou vozidlového parku budú aj tieto výpadky eliminované.

Kraj pripomína, že cestovanie verejnou dopravou je alternatívou k neustálemu nárastu cien pohonných hmôt, opomenúť netreba ani narastajúce náklady na prevádzku a údržbu áut. Podotýka pritom, že na rozdiel od individuálnej automobilovej dopravy je cena lístka vo verejnej doprave konečná.

"Kraj ceny cestovných lístkov v najbližšom období určite nebude zvyšovať," ubezpečuje Feik.

Arriva začala zabezpečovať prímestskú dopravu v Bratislavskom kraji v polovici novembra 2021. Od začiatku však mala problém s nedostatkom vodičov. Spôsobilo to výpadky viacerých spojov, najmä v okolí Pezinka a Senca.

Dopravca opakovane ubezpečoval, že problém vyrieši. Do marca platilo aj bezplatné cestovanie v regionálnej autobusovej doprave v kraji.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  2. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  5. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  6. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  7. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  8. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 13 252
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 877
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 288
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 022
  5. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 035
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 002
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 391
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 199
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  2. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 108
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 7 274
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 256
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 7 215
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 6 787
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 4 712
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 704
  8. Tomáš Vodvářka: Další tragická zpráva z Ruské federace 2 694
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
SkryťZatvoriť reklamu