SME

Arriva očakáva úplné zabezpečenie regionálnych spojov do konca marca

Firma neočakáva ďalšie sankcie zo strany Bratislavského samosprávneho kraja.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: SME/Marko Erd)

BRATISLAVA. Dopravca Arriva, ktorý od polovice novembra 2021 prevádzkuje regionálnu autobusovú dopravu v Bratislavskom kraji, po počiatočných problémoch deklaruje pokračujúcu stabilizáciu situácie.

Od februára sa vypravenosť spojov pohybuje od 98 do 100 percent, do konca marca by mala spoločnosť vedieť systém zastabilizovať.

Ďalšie sankcie zo strany Bratislavského samosprávneho kraja (BSK), objednávateľa regionálnej dopravy, preto neočakáva.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Myslím si, že to, čo sme sľúbili, že v priebehu marca bude situácia vyriešená, sa aj podarilo. Myslím si, že do konca marca budeme vedieť vo väčšej miere odstrániť aj nepatrné výpadky, ktoré vnímame, a systém absolútne zastabilizovať," povedal generálny riaditeľ spoločností Arriva na Slovensku László Ivan.

SkryťVypnúť reklamu

Už bez krízového režimu

Spoločnosť nepredpokladá ani ďalšie zvýšenie sankcií, ktoré dosiahli podľa odhadov okolo 1,1 milióna eur. "Zatiaľ máme za to, že zmluvu plníme tak, aby sme ďalšie sankcie nemuseli dostať," poznamenal Ivan.

Do budúcna nevylučuje, že k drobným výpadkom dôjsť môže, napríklad pre chorobnosť vodičov, cestujúci v Bratislavskom kraji by to však nemali pocítiť tak výrazne, ako v minulosti. Spoje by však mali naďalej fungovať v štandardnom, teda nie krízovom režime, ako tomu bolo vlani v novembri a decembri.

Externé firmy v marci skončia

V rámci Bratislavského kraja pokračuje Arriva aj v obnove vozového parku, do mája by malo prísť ďalších viac ako 60 nových autobusov. Flotila by tak mala byť doplnená do polovice roka, v kraji by malo následne jazdiť viac ako 200 autobusov. Externé firmy na zabezpečenie obslužnosti využije Arriva už len do konca marca.

SkryťVypnúť reklamu

Arriva tak deklaruje dostatok autobusov, ale aj vodičov. Zazmluvnených má však aj ďalších vodičov na zabezpečenie fluktuácie, stabilizácie či náhrady v prípade nejakého výpadku. V prevažnej väčšine ide o vodičov z Bratislavského kraja, ale aj iných regiónov Slovenska.

"V menšom počte, okolo 20 až 25 ľudí, sme vedeli prijať z Ukrajiny a Gruzínska," doplnil Ivan. Zazmluvnenie ďalších nie je momentálne možné pre aktuálnu situáciu na Ukrajine. Pozitívne však Arriva hodnotí aj dosiahnutie dohody, ktorá pre vodičov vytvorila zázemie na Autobusovej stanici Nivy.

Dôvodom už nie je nedostatok vodičov, ale choroba

Stabilizáciu v doprave potvrdzuje aj BSK, podľa ktorého je počet nevypravených autobusov denne v súčasnosti na úrovni porovnateľnej s predchádzajúcim dopravcom.

SkryťVypnúť reklamu

"Ide rádovo o desať až 20 spojov z celkového počtu bezmála 2000. Dôvodom už nie je nedostatok vodičov, ale choroba, prípadne občasná technická porucha," uviedol Michal Feik, riaditeľ odboru komunikácie a propagácie Úradu BSK.

Kraj zároveň predpokladá, že vytvorením dostatočnej zálohy vodičov a kompletnou obnovou vozidlového parku budú aj tieto výpadky eliminované.

Kraj pripomína, že cestovanie verejnou dopravou je alternatívou k neustálemu nárastu cien pohonných hmôt, opomenúť netreba ani narastajúce náklady na prevádzku a údržbu áut. Podotýka pritom, že na rozdiel od individuálnej automobilovej dopravy je cena lístka vo verejnej doprave konečná.

"Kraj ceny cestovných lístkov v najbližšom období určite nebude zvyšovať," ubezpečuje Feik.

Arriva začala zabezpečovať prímestskú dopravu v Bratislavskom kraji v polovici novembra 2021. Od začiatku však mala problém s nedostatkom vodičov. Spôsobilo to výpadky viacerých spojov, najmä v okolí Pezinka a Senca.

Dopravca opakovane ubezpečoval, že problém vyrieši. Do marca platilo aj bezplatné cestovanie v regionálnej autobusovej doprave v kraji.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Vytvorili chrbticu slovenskej energetiky
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  8. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  1. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Bez nich by elektrina netiekla.
  8. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  1. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 9 300
  2. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 460
  3. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 4 989
  4. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 047
  5. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 2 703
  6. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 2 686
  7. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 297
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 080
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 21 223
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 675
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 516
  4. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 308
  5. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 8 874
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 8 600
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 6 238
  8. Rastislav Puchala: Veľký deň slovenskej diplomacie 6 150
  1. Věra Tepličková: Keď zavolá rodina, vycestuje Martina
  2. Karol Galek: 5 klamstiev ministerky Sakovej o energopomoci
  3. Marian Nanias: Unikátna jadrová investícia – Turecká JE Akkuyu.
  4. Radko Mačuha: Aj hnutie Republika číta SME.
  5. INESS: Zdravotná starostlivosť v USA: Mýtus voľného trhu
  6. Marcel Rebro: Internetová diskusia podľa SMERu: Putin svätý, Západ fašista a USA môže aj za vaše hemoroidy
  7. Dušan Koniar: Štátne sviatky a iné generálne štrajky
  8. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere.
SkryťZatvoriť reklamu