SME

Arriva očakáva úplné zabezpečenie regionálnych spojov do konca marca

Firma neočakáva ďalšie sankcie zo strany Bratislavského samosprávneho kraja.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: SME/Marko Erd)

BRATISLAVA. Dopravca Arriva, ktorý od polovice novembra 2021 prevádzkuje regionálnu autobusovú dopravu v Bratislavskom kraji, po počiatočných problémoch deklaruje pokračujúcu stabilizáciu situácie.

Od februára sa vypravenosť spojov pohybuje od 98 do 100 percent, do konca marca by mala spoločnosť vedieť systém zastabilizovať.

Ďalšie sankcie zo strany Bratislavského samosprávneho kraja (BSK), objednávateľa regionálnej dopravy, preto neočakáva.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Myslím si, že to, čo sme sľúbili, že v priebehu marca bude situácia vyriešená, sa aj podarilo. Myslím si, že do konca marca budeme vedieť vo väčšej miere odstrániť aj nepatrné výpadky, ktoré vnímame, a systém absolútne zastabilizovať," povedal generálny riaditeľ spoločností Arriva na Slovensku László Ivan.

SkryťVypnúť reklamu

Už bez krízového režimu

Spoločnosť nepredpokladá ani ďalšie zvýšenie sankcií, ktoré dosiahli podľa odhadov okolo 1,1 milióna eur. "Zatiaľ máme za to, že zmluvu plníme tak, aby sme ďalšie sankcie nemuseli dostať," poznamenal Ivan.

Do budúcna nevylučuje, že k drobným výpadkom dôjsť môže, napríklad pre chorobnosť vodičov, cestujúci v Bratislavskom kraji by to však nemali pocítiť tak výrazne, ako v minulosti. Spoje by však mali naďalej fungovať v štandardnom, teda nie krízovom režime, ako tomu bolo vlani v novembri a decembri.

Externé firmy v marci skončia

V rámci Bratislavského kraja pokračuje Arriva aj v obnove vozového parku, do mája by malo prísť ďalších viac ako 60 nových autobusov. Flotila by tak mala byť doplnená do polovice roka, v kraji by malo následne jazdiť viac ako 200 autobusov. Externé firmy na zabezpečenie obslužnosti využije Arriva už len do konca marca.

SkryťVypnúť reklamu

Arriva tak deklaruje dostatok autobusov, ale aj vodičov. Zazmluvnených má však aj ďalších vodičov na zabezpečenie fluktuácie, stabilizácie či náhrady v prípade nejakého výpadku. V prevažnej väčšine ide o vodičov z Bratislavského kraja, ale aj iných regiónov Slovenska.

"V menšom počte, okolo 20 až 25 ľudí, sme vedeli prijať z Ukrajiny a Gruzínska," doplnil Ivan. Zazmluvnenie ďalších nie je momentálne možné pre aktuálnu situáciu na Ukrajine. Pozitívne však Arriva hodnotí aj dosiahnutie dohody, ktorá pre vodičov vytvorila zázemie na Autobusovej stanici Nivy.

Dôvodom už nie je nedostatok vodičov, ale choroba

Stabilizáciu v doprave potvrdzuje aj BSK, podľa ktorého je počet nevypravených autobusov denne v súčasnosti na úrovni porovnateľnej s predchádzajúcim dopravcom.

SkryťVypnúť reklamu

"Ide rádovo o desať až 20 spojov z celkového počtu bezmála 2000. Dôvodom už nie je nedostatok vodičov, ale choroba, prípadne občasná technická porucha," uviedol Michal Feik, riaditeľ odboru komunikácie a propagácie Úradu BSK.

Kraj zároveň predpokladá, že vytvorením dostatočnej zálohy vodičov a kompletnou obnovou vozidlového parku budú aj tieto výpadky eliminované.

Kraj pripomína, že cestovanie verejnou dopravou je alternatívou k neustálemu nárastu cien pohonných hmôt, opomenúť netreba ani narastajúce náklady na prevádzku a údržbu áut. Podotýka pritom, že na rozdiel od individuálnej automobilovej dopravy je cena lístka vo verejnej doprave konečná.

"Kraj ceny cestovných lístkov v najbližšom období určite nebude zvyšovať," ubezpečuje Feik.

Arriva začala zabezpečovať prímestskú dopravu v Bratislavskom kraji v polovici novembra 2021. Od začiatku však mala problém s nedostatkom vodičov. Spôsobilo to výpadky viacerých spojov, najmä v okolí Pezinka a Senca.

Dopravca opakovane ubezpečoval, že problém vyrieši. Do marca platilo aj bezplatné cestovanie v regionálnej autobusovej doprave v kraji.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku aj bez spoluúčasti
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  5. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  6. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  7. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Doma v záhrade je najčítanejší mesačník na Slovensku
  2. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  5. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  6. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku
  7. Príbeh firmy, ktorá si získala celé Slovensko
  8. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 476
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 6 309
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 700
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 594
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 552
  6. Plátené tašky a opakované použitie 4 179
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 031
  8. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone 1 985
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 100 604
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 26 068
  3. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 16 616
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 402
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 325
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 10 705
  7. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 8 181
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 7 173
  1. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  2. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  3. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  4. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  5. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  6. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  7. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  8. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
SkryťZatvoriť reklamu