SME

Petržalka pokračuje v odstraňovaní ornice pre budúcu električku

Získaná zemina bude neskôr opätovne použitá, a to pri zatrávňovaní a výsadbe v okolí.

Úpravy pre novú električkovú trať v priestore Janíkovho dvora v Petržalke.

Úpravy pre novú električkovú trať v priestore Janíkovho dvora v Petržalke. (Zdroj: TASR.)

BRATISLAVA. V rámci výstavby predĺženia električkovej trate v bratislavskej Petržalke bola v uplynulom období odstránená z viacerých nespevnených plôch koridoru budúcej trate vrchná vrstva pôdy, tzv. ornica.

Jej odstránenie je potrebné pre položenie konštrukcie električkovej trate. Ornica je postupne odstraňovaná po celej budúcej trase.

Na sociálnej sieti o tom informuje hlavné mesto.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Práce je potrebné realizovať pre to, aby sme mohli v týchto miestach položiť samotnú konštrukciu električkovej trate, čomu budú predchádzať zemné práce podľa potreby terénu, napríklad vytvorenie násypov, výkopové práce alebo prekládky sietí," približuje bratislavský magistrát.

SkryťVypnúť reklamu

Celkový rozsah odhumusovanej plochy je 61 750 štvorcových metrov, hrúbka je v priemere desať centimetrov. Získaná zemina bude neskôr opätovne použitá, a to pri zatrávňovaní a výsadbe v okolí. O ďalších prácach bude mesto priebežne informovať.

Novú električkovú trať v Petržalke má postaviť vysúťažená skupina dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka. Hlavné mesto so zhotoviteľom podpísalo zmluvu za 74,58 milióna eur bez DPH. Stavebné práce majú prebiehať súčasne na viacerých stavebných objektoch pozdĺž celého úseku novej trate. Vedenie hlavného mesta verí, že električka bude novou traťou jazdiť do konca roka 2023.

Budúca električková trať v Petržalke bude nadväzovať na jej prvú etapu Jesenského – Jungmannova, v rámci ktorej sa kompletne rekonštruoval aj Starý most. Trasa električky sa predĺži o 3,9 kilometra, od súčasnej konečnej zastávky Jungmannova po novú konečnú zastávku Janíkov dvor. Nový úsek bude mať celkovo sedem zastávok, predovšetkým v blízkosti dôležitých dopravných uzlov. Pôjde o zastávky, ako Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  4. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  5. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  6. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina
  7. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  2. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  3. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  4. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  5. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  6. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  7. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  8. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 19 065
  2. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina 6 575
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 939
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 633
  5. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 4 211
  6. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 3 718
  7. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 419
  8. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 3 242
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 15 442
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 15 233
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 192
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 11 778
  5. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 9 480
  6. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 9 185
  7. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 8 515
  8. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 6 957
  1. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  2. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  3. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  4. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
  5. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS
  6. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee II. - jedno z možných objasnení
  7. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee
  8. Jiří Ščobák: Ako prísť o peniaze ľahko a rýchlo
SkryťZatvoriť reklamu