SME

Bratislava dostane takmer tri milióny eur na trolejbusové trate

Financie majú slúžiť aj na predĺženie štyroch tratí.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Ministerstvo dopravy a hlavné mesto Bratislava podpísali v stredu zmluvu o nenávratnom finančnom príspevku vo výške viac ako 2,8 milióna eur.

Financie majú slúžiť na zabezpečenie projektovej dokumentácie na predĺženie štyroch trolejbusových tratí a modernizáciu existujúcej trate na Kramároch.

TASR o tom informoval riaditeľ odboru komunikácie z Kancelárie ministra dopravy a výstavby SR Ivan Rudolf.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Využitie eurofondov

"Trolejbusy patria medzi najekologickejšie dopravné prostriedky, a preto rozvoj ich siete na ministerstve vítame. Teší ma, že môžeme eurofondy využiť na podporu takýchto zelených projektov a verím, že nebude dlho trvať, kým sa z papiera prenesú do reality," skonštatoval šéf rezortu dopravy a výstavby Andrej Doležal (nominant Sme rodina).

SkryťVypnúť reklamu

Financie majú ísť na prípravu trolejbusových tratí Autobusová stanica - Nové SND, Bulharská - Galvaniho (Avion), Patrónka - Riviéra a Trenčianska - Bajkalská - Hraničná - Mlynské Nivy.

Okrem toho je naplánovaná aj modernizácia trate z Hlavnej stanice cez Kramáre na Patrónku.

Dopravný podnik Bratislava už má podpísané zmluvy s projektantmi, pripomína, že podpora ekologickej dopravy je pre neho prioritou.

"Vďaka týmto tratiam získajú Bratislavčania, a aj tí, ktorí sem dochádzajú za prácou, nové možnosti cestovania a lepšie dopravné napojenie niektorých častí mesta. Doteraz osamotená trať na Dlhých dieloch sa prepojí so zvyškom trolejovej siete," podotkol predseda dozornej rady DPB i poslanec bratislavského mestského zastupiteľstva Ľuboš Krajčír.

SkryťVypnúť reklamu

Rekonštrukcia vybraných úsekov

Hlavné mesto sa spolu s dopravným podnikom už v prvom polroku tohto roka zároveň pustí do rekonštrukcie úseku Miletičova – Jelačičova – Žellova a trolejbusového vedenia na uliciach Záhradnícka – Karadžičova, ktoré spájajú rozvíjajúcu sa mestskú časť Ružinov s centrom mesta a západnými časťami Bratislavy.

Práve v uvedených lokalitách predpokladá mestský dopravca nárast počtu cestujúcich v súvislosti s rozvojom územia Nivy a oblasti Prievozskej a Gagarinovej ulice, čomu je potrebné prispôsobiť obsluhu MHD.

"Rekonštrukcia týchto úsekov je kľúčová najmä pre nasadenie najväčších, 24-metrových megatrolejbusov," doplnil pre TASR hovorca DPB Martin Chlebovec. Náklady predstavujú vyše 768.000 eur, modernizácia bude financovaná z eurofondov.

Eurofondy

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  2. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  3. Ako zvládnuť prvý mobil a udržať si dôveru v rodine
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  5. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  6. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  7. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  8. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  2. Jesenné tvorenie pre krajší domov aj nápaditý šatník
  3. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  4. AL-AUTO dokazuje, že špičkový autoservis môže byť women-friendly
  5. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  6. Zuzana Porubjaková a Miro Jaroš v naozaj otvorených rozhovoroch
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 8 361
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 6 064
  3. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 5 303
  4. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 5 220
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 812
  6. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 796
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 126
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 3 368
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 30 945
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 11 054
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 8 572
  4. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 536
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 6 268
  6. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 6 139
  7. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 5 080
  8. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 817
  1. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  2. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  3. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  4. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  5. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  6. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  7. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  8. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
SkryťZatvoriť reklamu