SME
Streda, 18. máj, 2022 | Meniny má Viola

Lanovku na Kamzík by mali spustiť v marci

Lanovka oslávi 50. výročie, na jej hornej i dolnej stanici pokračujú rekonštrukčné práce.

Sedačková lanová dráha zo Železnej studničky na Kamzík.Sedačková lanová dráha zo Železnej studničky na Kamzík. (Zdroj: TASR/Dano Veselský)

BRATISLAVA. Vynovená sedačková lanovka premávajúca medzi Železnou studničkou a Kamzíkom v bratislavskom Novom Meste by mala byť verejnosti opäť prístupná v marci.

V súčasnosti na jej hornej i dolnej stanici pokračujú rekonštrukčné práce, väčšina z nich už bola ukončená. Lanovka zároveň tento rok oslávi svoje 50. výročie.

"Rekonštrukcia stále prebieha, veľká časť prác už bola ukončená. Investície EKO-podniku VPS do objektov lanovky sú vyčíslené na viac ako 213.650 eur," uviedol pre TASR Ján Borčin z novomestského miestneho úradu.

SkryťVypnúť reklamu

Vynovené stanice

Na dolnej stanici zbúrali staré prístupové a výstupové lávky, ktoré nahradili nové z oceľovej konštrukcie. Zaizolovaná je strecha, rozšírené je nástupište pre cyklistov, osadené je nové zábradlie. Pribudlo nové odpadové potrubie.

Na hornej stanici bola urobená kompletná hydroizolácia nástupišťa, prístupovej aj výstupovej lávky, položený bol nový asfalt a osadená nová atika.

Pribudla nová pokladnica, schodisko, chodník či zábradlie. Niekoľko prác ešte ostáva, napríklad zateplenie, omietka či osadenie novej zárubne a dvojkrídlových dverí.

Okrúhle výročie

Lanovka zároveň tento rok oslávi svoje 50. výročie. Prípadné akcie súvisiace s týmto výročím budú podľa mestskej časti závisieť od aktuálnej pandemickej situácie a opatrení.

"V tejto chvíli je prioritou dokončenie rekonštrukcie a príprava lanovky na novú sezónu," podotkol Borčin.

SkryťVypnúť reklamu

Pôvodná lanovka začala premávať 11. júla 1972 a jej prevádzka sa skončila v roku 1990.

Ako uvádza mestská časť na svojej webovej stránke, koncom januára 2005 odkúpilo nehnuteľnosť, teda pozemky aj stavby, za vtedajších 19,5 milióna korún hlavné mesto, ktoré stavbu následne zverilo mestskej časti. Tá ju zrekonštruovala za 32 miliónov korún.

Lanovku opätovne do prevádzky uviedli 30. septembra 2005 vtedajší primátor Bratislavy Andrej Ďurkovský a starosta Nového Mesta Richard Frimmel. Lanovka bola zároveň v roku 2008 zaradená medzi pamätihodnosti mestskej časti.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  2. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  3. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  4. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  5. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  6. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  7. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  8. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 13 176
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 840
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 239
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 240
  5. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 046
  6. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 034
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 390
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 203
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  3. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  5. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  6. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  7. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  8. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 22 951
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 7 682
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 7 435
  4. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 275
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 6 316
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 4 538
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 680
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 896
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu