SME
Utorok, 24. máj, 2022 | Meniny má Ela

Parkovací systém má zlepšiť plynulosť dopravy. Nebude platiť všade

Primátor Vallo deklaroval, že všetky peniaze získané cez PAAS sa využijú na zlepšenie verejného priestoru.

Parkomat na zaplatenie parkovného v uliciach Nového Mesta počas zavedenia regulovaného parkovania so systémom Bratislavského parkovacieho asistenta PAAS. Bratislava, 10. január 2022.Parkomat na zaplatenie parkovného v uliciach Nového Mesta počas zavedenia regulovaného parkovania so systémom Bratislavského parkovacieho asistenta PAAS. Bratislava, 10. január 2022. (Zdroj: SITA/Branislav Bibel)

BRATISLAVA. Mestská parkovacia politika v Bratislave - Bratislavský parkovací asistent PAAS, ktorú v prvých troch zónach spustili v pondelok 10. januára, je jedna z najväčších reforiem v hlavnom meste za posledné roky.

Ide o výraznú zmenu vo fungovaní a myslení obyvateľov. Na utorkovom stretnutí s novinármi to povedal primátor Bratislavy Matúš Vallo s tým, že PAAS nebude platiť v celej Bratislave.

"V meste sú aj lokality, kde nie je problém s parkovaním, napríklad sídlisko na okraji Bratislavy. Tam nebude nutné zavádzať parkovaciu politiku," skonštatoval primátor.

SkryťVypnúť reklamu

Pre lepšiu plynulosť dopravy

Zároveň deklaroval, že všetky peniaze získané cez PAAS budú využité na zlepšenie verejného priestoru a parkovania v danej zóne, odkiaľ boli vybraté.

Vallo je presvedčený, že zavedenie regulácie parkovania je potrebná vec pre Bratislavu, a to pre lepšie parkovanie rezidentov, pre diskusiu o tom, kde autá v meste majú byť a kde nie, či pre lepšiu plynulosť dopravy.

"Bratislava je posledné hlavné mesto v Európe, ktoré nemá jednotnú parkovaciu politiku," vysvetlil primátor.

Pridajú sa Blumentál a Nivy

Zavedenie PAAS v jednotlivých častiach Bratislavy sa podľa jeho slov bude realizovať postupne. Od pondelka začala regulácia platiť v troch zónach, a to Tehelné pole v Novom Meste, Dvory 4 v Petržalke a Krasňany v Rači.

SkryťVypnúť reklamu

Do budúcna má začať platiť napríklad v zóne hlavná stanica a Blumentál v Starom Meste či na Nivách v Ružinove.

Magistrát avizuje projektovú prípravu na parkovacie domy v rôznych častiach mesta i záchytné parkoviská na Jasovskej, Jurajovom dvore, Púchovskej i v Inchebe.

"Postupujeme podľa zahraničných vyskúšaných modelov. Sme však trošku mäkší, keďže máme zavedené výnimky či bonusovú kartu," uviedol Vallo.

V rámci prvých zón, kde už platí PAAS, evidovalo k pondelku mesto zaregistrovaných 4 200 rezidentských, 2318 návštevníckych, 1657 bonusových a 26 abonentských kariet.

Kontrolóri v teréne

Kontrolu parkovania v jednotlivých zónach bude mesto realizovať prostredníctvom inštitútu objektívnej zodpovednosti. Kontrolovať budú priamo v teréne kontrolóri. Každú zónu skontrolujú za deň aj viackrát.

SkryťVypnúť reklamu

Tento týždeň zle parkujúcim budú kontrolóri lepiť na autá "žltú nálepku" s upozornením, že vodič porušil pravidlá o parkovaní. Kontrolóri budú následne lepiť "oranžové nálepky", znamená to, že majiteľ už dostal pokutu.

Získať viac informácií o PAAS, registrovať sa, zakúpiť si rezidentskú parkovaciu kartu či iné parkovacie karty (bonusovú, návštevnícku, abonentskú) môžu obyvatelia cez web paas.sk.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Chceš prácu v IT?
  3. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie
  4. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  5. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  6. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  7. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  1. 6 praktických tipov - ako na sušenie potravín v sušičke
  2. Cukrovka skracuje dĺžku života
  3. Hluk v školských triedach sa dá riešiť izoláciou
  4. Chceš prácu v IT?
  5. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  6. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie
  7. ZŠ v Moldave nad Bodvou bola súčasťou projektu ENGIE Eco školy
  8. Zelenší dvor pre ZŠ Hviezdoslava vďaka projektu ENGIE Eco školy
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 5 187
  2. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 361
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 2 279
  4. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 2 001
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 699
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 506
  7. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 102
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 017
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  3. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  4. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  5. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  6. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  7. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  8. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 8 157
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 854
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 4 673
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 4 457
  5. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 3 509
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 143
  7. Ivan R. V. Rumánek: Slovenské korene Josefa Abrháma 2 013
  8. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 006
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  5. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
SkryťZatvoriť reklamu