SME

Bratislava chce byť v roku 2030 mestom s trvalo udržateľným spôsobom mobility

Samospráva plánuje využívať zmodernizované električkové trate.

Električka na Račianskej ulici.Električka na Račianskej ulici. (Zdroj: TASR/Martin Baumann)

BRATISLAVA. Mesto Bratislava chce byť v roku 2030 metropolou s trvalo udržateľným spôsobom mobility, kde 70 percent ciest bude realizovaných environmentálne priaznivými spôsobmi dopravy (verejná osobná doprava, bicykel, peší presun) a 30 percent bude naďalej pripadať na individuálnu automobilovú dopravu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ide o jednu z vízií samosprávy v rámci plánu hospodárskeho a sociálneho rozvoja (PHSR) Bratislava 2030.

"Verejná osobná doprava a cyklistická doprava bude podporovaná na úkor individuálnej automobilovej dopravy s cieľom poskytovať kvalitné, komfortné a dostupné cestovanie," píše mesto vo vízii v časti mobility.

SkryťVypnúť reklamu

Samospráva plánuje vo verejnej doprave využívať nové a zmodernizované električkové a trolejbusové trate. V autobusovej doprave sa má zvýšiť podiel bezemisných vozidiel.

"Chodci budú mať k dispozícii viac peších zón a budú rovnocennými účastníkmi cestnej premávky na dopravne pokojných uliciach," deklaruje magistrát s tým, že cyklisti budú mať k dispozícii sieť bezpečných cyklistických komunikácií.

Parkovacia politika, ktorú hlavné mesto v prvých zónach má spustiť od 10. januára, má vyriešiť rovnováhu medzi dostupnosťou parkovania a optimálnym využitím verejného priestoru.

"Centrum mesta bude regulované pre vjazd individuálnej automobilovej dopravy i nákladnej motorovej dopravy, zároveň sa pripravia projekty na obmedzenie tranzitnej dopravy cez centrum a širšie centrum mesta," podotkla samospráva.

SkryťVypnúť reklamu

Projekty na nové cesty majú eliminovať dopravné zápchy, a to nielen pre trolejbusy a autobusy, ale aj pre individuálnu dopravu.

Bratislava vníma environmentálne prijateľnú, užívateľsky atraktívnu a ekonomicky udržateľnú mobilitu ako jeden zo základných atribútov dobre fungujúceho mesta.

Mobilita

Najvyšší predstaviteľ katolíckej cirkvi sa zotavuje z obojstranného zápalu pľúc. 

František sa zotavuje z obojstranného zápalu pľúc.


TASR
Ilustračné foto.

Potrebné opatrenia treba prijať do dvoch mesiacov.


TASR 1
Ilustračné foto

Prototyp nabíjacej skrinky dokáže nabiť elektromobil za približne desať minút.


TASR
Súvisiace témy: Bratislava
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 14 429
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 348
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 778
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 510
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 036
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 828
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 549
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 354
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 383
  2. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 405
  3. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 18 140
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 802
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 769
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 649
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 490
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 467
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu