SME

Bratislava chce byť v roku 2030 mestom s trvalo udržateľným spôsobom mobility

Samospráva plánuje využívať zmodernizované električkové trate.

Električka na Račianskej ulici.Električka na Račianskej ulici. (Zdroj: TASR/Martin Baumann)

BRATISLAVA. Mesto Bratislava chce byť v roku 2030 metropolou s trvalo udržateľným spôsobom mobility, kde 70 percent ciest bude realizovaných environmentálne priaznivými spôsobmi dopravy (verejná osobná doprava, bicykel, peší presun) a 30 percent bude naďalej pripadať na individuálnu automobilovú dopravu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ide o jednu z vízií samosprávy v rámci plánu hospodárskeho a sociálneho rozvoja (PHSR) Bratislava 2030.

"Verejná osobná doprava a cyklistická doprava bude podporovaná na úkor individuálnej automobilovej dopravy s cieľom poskytovať kvalitné, komfortné a dostupné cestovanie," píše mesto vo vízii v časti mobility.

SkryťVypnúť reklamu

Samospráva plánuje vo verejnej doprave využívať nové a zmodernizované električkové a trolejbusové trate. V autobusovej doprave sa má zvýšiť podiel bezemisných vozidiel.

"Chodci budú mať k dispozícii viac peších zón a budú rovnocennými účastníkmi cestnej premávky na dopravne pokojných uliciach," deklaruje magistrát s tým, že cyklisti budú mať k dispozícii sieť bezpečných cyklistických komunikácií.

Parkovacia politika, ktorú hlavné mesto v prvých zónach má spustiť od 10. januára, má vyriešiť rovnováhu medzi dostupnosťou parkovania a optimálnym využitím verejného priestoru.

"Centrum mesta bude regulované pre vjazd individuálnej automobilovej dopravy i nákladnej motorovej dopravy, zároveň sa pripravia projekty na obmedzenie tranzitnej dopravy cez centrum a širšie centrum mesta," podotkla samospráva.

SkryťVypnúť reklamu

Projekty na nové cesty majú eliminovať dopravné zápchy, a to nielen pre trolejbusy a autobusy, ale aj pre individuálnu dopravu.

Bratislava vníma environmentálne prijateľnú, užívateľsky atraktívnu a ekonomicky udržateľnú mobilitu ako jeden zo základných atribútov dobre fungujúceho mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  2. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím
  3. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike
  4. V púpave je všetko, čo potrebujete
  5. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny
  6. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou
  7. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov
  8. Slovenskí maloobchodníci hľadajú cesty k zdravému rastu
  1. Každým dňom krajší! Nový Kynek je miestom, kde chcete bývať
  2. Predajte starý byt bez provízie realitke a bývajte v novostavbe
  3. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  4. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím
  5. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike
  6. V púpave je všetko, čo potrebujete
  7. Virtuálne sídlo má svoju volebnú miestnosť. Ako je to možné?
  8. dm podporila sumou 6 317 eur realizáciu projektu
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 291
  2. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 11 070
  3. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 7 154
  4. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 5 842
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 5 327
  6. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 4 572
  7. V púpave je všetko, čo potrebujete 3 472
  8. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 2 678
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 107 095
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 39 227
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 34 451
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 34 451
  5. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 30 757
  6. Pavol Burda: Podržtaška naveky 29 721
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 429
  8. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 18 934
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  3. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  5. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  7. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
  8. Yevhen Hessen: Rusko žiada, aby Ukrajina zatkla šéfa SBU
SkryťZatvoriť reklamu