SME
Piatok, 20. máj, 2022 | Meniny má Bernard

Tento rok sa naplno rozbehne parkovacia politika, posunúť by sa mal aj rozvoj cyklotrás

Už od 10. januára začnú kontrolovať autá v prvých troch zónach.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Tento rok sa v Bratislave naplno rozbehne parkovacia politika, posunúť by sa mal aj rozvoj cyklotrás. Obe oblasti patria k tým, ktoré hlavné mesto muselo z rôznych dôvodov presunúť.

„Je mi ľúto, že meškáme s parkovacou politikou, ktorú sme už dvakrát posúvali. Bolo to z dôvodu zložitého dokončenia softvéru, ktorý združuje viaceré štátne registre, aby ľudia nemuseli chodiť s tlačivami na úrad a bolo to pre nich pohodlné. Ale už máme spustené prihlasovanie do parkovacej politiky a od 10. januára začneme kontrolovať autá v prvých troch zónach," uviedol primátor Matúš Vallo v rozhovore pre agentúru SITA.

SkryťVypnúť reklamu

Začne v troch zónach

Systém regulovaného parkovania PAAS integruje údaje z piatich štátnych registrov. Registráciu je možné vybaviť online cez stránku www.paas.sk.

Karty nie sú vydávané fyzicky, budú fungovať ako elektronické oprávnenie, ktoré sa priradí k evidenčnému číslu vozidla (EČV).

Reguláciu a kontrolu rezidentského parkovania od 10. januára spustia v prvých troch zónach – Krasňany, Dvory 4 a Tehelné pole. Po tomto termíne bude možné v daných lokalitách parkovať len s platnou parkovacou kartou alebo po zaplatení hodinovej sadzby v spoplatnenom čase.

Súvisiaci článok V Bratislave je takmer toľko automobilov ako ľudí Čítajte 

Postupne pribudnú Staré Mesto a Ružinov

Tento rok pôjde mesto v rámci parkovacej politiky paralelne ďalej a k prvým trom regulovaným zónam budú postupne pribúdať ďalšie.

„Pridáme postupne Staré mesto a Ružinov. Termíny ešte musíme koordinovať so starostkami a starostami, my sme však pripravení. Systém je nachystaný, je vybudovaná firma Bratislavský parkovací systém, ktorá dnes zabezpečuje odťahovanie vozidiel, ale bude kontrolovať aj parkovanie," doplnil Vallo.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalšou oblasťou, ktorú sa mestu nepodarilo realizovať podľa plánu, je výstavba cyklotrás.

„Je to téma, ktorá ide pomalšie ako by sme chceli, čo ma mrzí. No napriek tomu budeme mať pripravené zaujímavé projekty," skonštatoval primátor s tým, že projekty sú pri cyklotrasách to najťažšie, majetkovo aj legislatívne a povoľovacie procesy sú často zdĺhavé.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  2. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  3. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  4. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  5. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  6. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  7. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  8. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  2. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  3. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  4. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  5. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  7. Aké typy cukrovky poznáme?
  8. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  1. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 272
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 100
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 5 968
  4. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 407
  5. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 246
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 197
  7. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 1 014
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 987
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  2. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  8. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 18 326
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 10 854
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 484
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 522
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 091
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 021
  7. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 3 259
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 126
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťZatvoriť reklamu