SME

Tento rok sa naplno rozbehne parkovacia politika, posunúť by sa mal aj rozvoj cyklotrás

Už od 10. januára začnú kontrolovať autá v prvých troch zónach.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Tento rok sa v Bratislave naplno rozbehne parkovacia politika, posunúť by sa mal aj rozvoj cyklotrás. Obe oblasti patria k tým, ktoré hlavné mesto muselo z rôznych dôvodov presunúť.

„Je mi ľúto, že meškáme s parkovacou politikou, ktorú sme už dvakrát posúvali. Bolo to z dôvodu zložitého dokončenia softvéru, ktorý združuje viaceré štátne registre, aby ľudia nemuseli chodiť s tlačivami na úrad a bolo to pre nich pohodlné. Ale už máme spustené prihlasovanie do parkovacej politiky a od 10. januára začneme kontrolovať autá v prvých troch zónach," uviedol primátor Matúš Vallo v rozhovore pre agentúru SITA.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Začne v troch zónach

Systém regulovaného parkovania PAAS integruje údaje z piatich štátnych registrov. Registráciu je možné vybaviť online cez stránku www.paas.sk.

Karty nie sú vydávané fyzicky, budú fungovať ako elektronické oprávnenie, ktoré sa priradí k evidenčnému číslu vozidla (EČV).

Reguláciu a kontrolu rezidentského parkovania od 10. januára spustia v prvých troch zónach – Krasňany, Dvory 4 a Tehelné pole. Po tomto termíne bude možné v daných lokalitách parkovať len s platnou parkovacou kartou alebo po zaplatení hodinovej sadzby v spoplatnenom čase.

Súvisiaci článok V Bratislave je takmer toľko automobilov ako ľudí Čítajte 

Postupne pribudnú Staré Mesto a Ružinov

Tento rok pôjde mesto v rámci parkovacej politiky paralelne ďalej a k prvým trom regulovaným zónam budú postupne pribúdať ďalšie.

„Pridáme postupne Staré mesto a Ružinov. Termíny ešte musíme koordinovať so starostkami a starostami, my sme však pripravení. Systém je nachystaný, je vybudovaná firma Bratislavský parkovací systém, ktorá dnes zabezpečuje odťahovanie vozidiel, ale bude kontrolovať aj parkovanie," doplnil Vallo.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalšou oblasťou, ktorú sa mestu nepodarilo realizovať podľa plánu, je výstavba cyklotrás.

„Je to téma, ktorá ide pomalšie ako by sme chceli, čo ma mrzí. No napriek tomu budeme mať pripravené zaujímavé projekty," skonštatoval primátor s tým, že projekty sú pri cyklotrasách to najťažšie, majetkovo aj legislatívne a povoľovacie procesy sú často zdĺhavé.

Matúš Vallo
Odoberať tému

Súvisiace témy: Bratislava, Doprava a parkovanie
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Zvládli by ste za volantom šmyk? Inštruktor hovorí, čo chýba dnešným vodičom
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  2. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 301
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 105
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 399
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 4 068
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 2 971
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 658
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 408
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 146
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 654
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 764
  3. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 11 501
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 399
  5. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 9 872
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 979
  7. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 7 690
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 136
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
SkryťZatvoriť reklamu