SME

Tento rok sa naplno rozbehne parkovacia politika, posunúť by sa mal aj rozvoj cyklotrás

Už od 10. januára začnú kontrolovať autá v prvých troch zónach.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Tento rok sa v Bratislave naplno rozbehne parkovacia politika, posunúť by sa mal aj rozvoj cyklotrás. Obe oblasti patria k tým, ktoré hlavné mesto muselo z rôznych dôvodov presunúť.

„Je mi ľúto, že meškáme s parkovacou politikou, ktorú sme už dvakrát posúvali. Bolo to z dôvodu zložitého dokončenia softvéru, ktorý združuje viaceré štátne registre, aby ľudia nemuseli chodiť s tlačivami na úrad a bolo to pre nich pohodlné. Ale už máme spustené prihlasovanie do parkovacej politiky a od 10. januára začneme kontrolovať autá v prvých troch zónach," uviedol primátor Matúš Vallo v rozhovore pre agentúru SITA.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Začne v troch zónach

Systém regulovaného parkovania PAAS integruje údaje z piatich štátnych registrov. Registráciu je možné vybaviť online cez stránku www.paas.sk.

Karty nie sú vydávané fyzicky, budú fungovať ako elektronické oprávnenie, ktoré sa priradí k evidenčnému číslu vozidla (EČV).

Reguláciu a kontrolu rezidentského parkovania od 10. januára spustia v prvých troch zónach – Krasňany, Dvory 4 a Tehelné pole. Po tomto termíne bude možné v daných lokalitách parkovať len s platnou parkovacou kartou alebo po zaplatení hodinovej sadzby v spoplatnenom čase.

Súvisiaci článok V Bratislave je takmer toľko automobilov ako ľudí Čítajte 

Postupne pribudnú Staré Mesto a Ružinov

Tento rok pôjde mesto v rámci parkovacej politiky paralelne ďalej a k prvým trom regulovaným zónam budú postupne pribúdať ďalšie.

„Pridáme postupne Staré mesto a Ružinov. Termíny ešte musíme koordinovať so starostkami a starostami, my sme však pripravení. Systém je nachystaný, je vybudovaná firma Bratislavský parkovací systém, ktorá dnes zabezpečuje odťahovanie vozidiel, ale bude kontrolovať aj parkovanie," doplnil Vallo.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalšou oblasťou, ktorú sa mestu nepodarilo realizovať podľa plánu, je výstavba cyklotrás.

„Je to téma, ktorá ide pomalšie ako by sme chceli, čo ma mrzí. No napriek tomu budeme mať pripravené zaujímavé projekty," skonštatoval primátor s tým, že projekty sú pri cyklotrasách to najťažšie, majetkovo aj legislatívne a povoľovacie procesy sú často zdĺhavé.

Matúš Vallo

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  4. Prvý mobil: míľnik dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  5. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  7. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Po mape s EUROVIA SK: Objavujeme Spiš a Gemer
  2. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  3. Nie je to len ihrisko: V K Parku deti opäť nájdu radosť z pohybu
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  5. Jesenné tvorenie pre krajší domov aj nápaditý šatník
  6. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  7. AL-AUTO dokazuje, že špičkový autoservis môže byť women-friendly
  8. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  1. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 6 762
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 6 084
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 5 710
  4. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 5 677
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 832
  6. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 346
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 4 229
  8. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac? 2 987
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 57 457
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 11 944
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 9 041
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 6 902
  5. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 623
  6. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 5 946
  7. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 923
  8. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 4 406
  1. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  2. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
  3. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  4. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  5. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  6. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  7. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  8. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
SkryťZatvoriť reklamu