SME
Utorok, 24. máj, 2022 | Meniny má Ela

Slovak Lines potvrdili, že sa s Arrivou nedohodli. Odmietli navrhované podmienky

Približne štvrtina spojov v Bratislavskom kraji stále nejazdí.

(Zdroj: IL.FOTO SME - MARKO ERD)

BRATISLAVA. Dopravca Slovak Lines potvrdil, že medzi ním a novým autobusovým regionálnym dopravcom v Bratislavskom kraji Arrivou nedošlo k dohode na spolupráci pri subdodávke služieb. Zdôvodnil to navrhovanými podmienkami a garanciami.

"Tie nám neumožňujú poskytovať pre cestujúcich kvalitné dopravné služby a prevádzkovať novú autobusovú stanicu tak, aby sme zabezpečili ekonomickú udržateľnosť a stabilitu bez rizika vytvárania dlhodobej straty spoločnosti Slovak Lines," uviedol pre TASR hovorca Slovak Lines Štefan Bako.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Droba: Najjednoduchšie by bolo Slovak Lines oholiť o tri milióny ročne Čítajte 

Štvrtina spojov stále nejazdí

To, že sa nový regionálny autobusový dopravca v Bratislavskom kraji s bývalým dopravcom na spolupráci formou subdodávky nakoniec nedohodli, potvrdili pred pár dňami aj z Bratislavského samosprávneho kraja s tým, že Arriva bude teda musieť čo najskôr zabezpečiť obslužnosť kraja vlastnými silami.

"Najrýchlejšie riešenie pre plné fungovanie prímestskej autobusovej dopravy by bola spolupráca oboch dopravcov. Žiaľ, obaja nám oznámili, že pri technických rokovaniach nakoniec k dohode nedošlo," spresnil pre TASR riaditeľ komunikačného odboru Bratislavského samosprávneho kraja Michal Feik.

Podiel vypravených spojov v regionálnej autobusovej doprave v kraji je v súčasnosti približne 75 percent, v oblasti Malaciek sa už blíži k 90 percentám.

SkryťVypnúť reklamu

"Nedostatok spojov stále jazdí v okresoch Pezinok a Senec," poznamenal Feik.

Droba tvrdil, že sa dohodli

Predseda Bratislavského samosprávneho kraja Juraj Droba pritom už 3. decembra oznámil, že nový a aj bývalý dopravca sa dohodli na spolupráci formou subdodávky. Arriva mala naďalej zostať dopravcom poskytujúcim služby pre samosprávny kraj. Slovak Lines mal formou subdodávky poskytovať svoje kapacity na vybraných linkách. Arriva, ktorá od polovice novembra prevádzkuje prímestskú dopravu v Bratislavskom kraji, má totiž pre nedostatok vodičov problém s výpadkami spojov, a to najmä v okolí Pezinka a Senca.

Arriva a Slovak Lines však boli 3. decembra pri potvrdení informácie o dohode zdržanliví, obaja upozornili, že ešte nie je medzi nimi podpísaná zmluva.

SkryťVypnúť reklamu

Droba, ktorý očakával citeľné zlepšenie prímestskej dopravy do Vianoc, naďalej trvá na sankciách za výpadky spojov, ktoré kraj už ráta rádovo v státisícoch eur. Počítadlo pokút sa podľa šéfa Bratislavského samosprávneho kraja zastaví vtedy, keď Arriva začne poskytovať 95 a viac percent svojich služieb.

Nový dopravca od začiatku deklaruje, že problém sa snaží vyriešiť. Nových vodičov chce prilákať aj na vysoký náborový príspevok. Šoférov zháňa i v zahraničí. Podpísal dohodu aj s vodičmi mikrobusov, ktorí vypomáhajú s vykrytím niektorých spojov v kraji.

Na aktuálne otázky TASR zatiaľ Arriva neodpovedala.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Chceš prácu v IT?
  2. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  3. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie
  4. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  5. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  6. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  7. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  1. 6 praktických tipov - ako na sušenie potravín v sušičke
  2. Cukrovka skracuje dĺžku života
  3. Hluk v školských triedach sa dá riešiť izoláciou
  4. Chceš prácu v IT?
  5. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  6. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie
  7. ZŠ v Moldave nad Bodvou bola súčasťou projektu ENGIE Eco školy
  8. Zelenší dvor pre ZŠ Hviezdoslava vďaka projektu ENGIE Eco školy
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 5 198
  2. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 372
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 2 228
  4. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 1 940
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 700
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 464
  7. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 150
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 017
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  2. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  6. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  7. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 8 157
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 855
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 4 683
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 4 473
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 3 877
  6. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 3 511
  7. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 222
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 145
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
SkryťZatvoriť reklamu