SME

Dopravný podnik vyhodnotil súťaž na dodávateľa autobusov na vodík

Úspešným uchádzačom sa stala poľská spoločnosť Solaris Bus & Coach s cenou 24,4 milióna eur.

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava, ktorý v hlavnom meste prevádzkuje mestskú hromadnú dopravu (MHD), by už čoskoro mohol byť prvým dopravcom s flotilou vodíkových autobusov na Slovensku a v Česku.

V stredu 1. decembra totiž vyhodnotil súťaž na dodávateľa mestských autobusov na vodíkový pohon.

"Pôjde o 40 kusov nových nízkopodlažných vozidiel do dĺžky 12,2 metra, vybavených modernými technológiami (kamerový, informačný a tarifný systém)," informoval hovorca dopravcu Martin Chlebovec.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Solaris Bus & Coach s cenou 24,4 milióna eur

Na ich dodávku boli v súťaži predložené dve ponuky. Úspešným uchádzačom sa stala poľská spoločnosť Solaris Bus & Coach s cenou 24,4 milióna eur.

"Úspešný uchádzač predložil ponuku na autobus Solaris Urbino 12 Hydrogen. Vysúťažená cena je o 3,6 milióna eur nižšia, než predpokladaná hodnota zákazky, ktorá bola stanovená na 28 miliónov eur," spresnil Chlebovec. Druhým uchádzačom bola spoločnosť Toyota Central Europe - Slovakia s vozidlom Toyota Caetano.

Šéf DPB Martin Rybanský tvrdí, že vodíkové autobusy sú v súčasnosti považované za najzelenšie dopravné prostriedky s reálnym ekologickým potenciálom do budúcnosti.

"Hľadáme varianty, ktorými spravíme MHD v Bratislave ekologickejšou. Už dnes sme preto zaradení v zásobníku európskych projektov, ktoré sa zameriavajú na výrobu čistého vodíka až po jeho využitie v priemysle a v oblasti mobility a dopravy," uviedol.

SkryťVypnúť reklamu

Dodávka do 15 mesiacov od zadania objednávky

Dodávka týchto vodíkových autobusov by podľa neho mohla byť reálnym a doteraz najväčším "vodíkovým projektom" na Slovensku.

Vysúťažené autobusy budú podľa rámcovej zmluvy dodávané na základe jednej alebo viacerých objednávok podľa potrieb DPB.

Zadanie objednávok je však bratislavský mestský dopravca ako objednávateľ oprávnený podmieniť poskytnutím nenávratného finančného príspevku z fondov Európskej únie, prípadne z dotačných finančných prostriedkov od hlavného mesta na nákup autobusov.

"Dodacia lehota je stanovená do 15 mesiacov od zadania objednávky. Po uplynutí zákonných lehôt podľa zákona o verejnom obstarávaní DPB pristúpi k podpisu zmluvy," spresnil Chlebovec.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 479
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 181
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 452
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 942
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 662
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 474
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 1 880
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 556
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 25 148
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 344
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 565
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 098
  5. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 578
  6. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 4 561
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 362
  8. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 4 157
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu