SME

Dopravný podnik vyhodnotil súťaž na dodávateľa autobusov na vodík

Úspešným uchádzačom sa stala poľská spoločnosť Solaris Bus & Coach s cenou 24,4 milióna eur.

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava, ktorý v hlavnom meste prevádzkuje mestskú hromadnú dopravu (MHD), by už čoskoro mohol byť prvým dopravcom s flotilou vodíkových autobusov na Slovensku a v Česku.

V stredu 1. decembra totiž vyhodnotil súťaž na dodávateľa mestských autobusov na vodíkový pohon.

"Pôjde o 40 kusov nových nízkopodlažných vozidiel do dĺžky 12,2 metra, vybavených modernými technológiami (kamerový, informačný a tarifný systém)," informoval hovorca dopravcu Martin Chlebovec.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Solaris Bus & Coach s cenou 24,4 milióna eur

Na ich dodávku boli v súťaži predložené dve ponuky. Úspešným uchádzačom sa stala poľská spoločnosť Solaris Bus & Coach s cenou 24,4 milióna eur.

"Úspešný uchádzač predložil ponuku na autobus Solaris Urbino 12 Hydrogen. Vysúťažená cena je o 3,6 milióna eur nižšia, než predpokladaná hodnota zákazky, ktorá bola stanovená na 28 miliónov eur," spresnil Chlebovec. Druhým uchádzačom bola spoločnosť Toyota Central Europe - Slovakia s vozidlom Toyota Caetano.

Šéf DPB Martin Rybanský tvrdí, že vodíkové autobusy sú v súčasnosti považované za najzelenšie dopravné prostriedky s reálnym ekologickým potenciálom do budúcnosti.

"Hľadáme varianty, ktorými spravíme MHD v Bratislave ekologickejšou. Už dnes sme preto zaradení v zásobníku európskych projektov, ktoré sa zameriavajú na výrobu čistého vodíka až po jeho využitie v priemysle a v oblasti mobility a dopravy," uviedol.

SkryťVypnúť reklamu

Dodávka do 15 mesiacov od zadania objednávky

Dodávka týchto vodíkových autobusov by podľa neho mohla byť reálnym a doteraz najväčším "vodíkovým projektom" na Slovensku.

Vysúťažené autobusy budú podľa rámcovej zmluvy dodávané na základe jednej alebo viacerých objednávok podľa potrieb DPB.

Zadanie objednávok je však bratislavský mestský dopravca ako objednávateľ oprávnený podmieniť poskytnutím nenávratného finančného príspevku z fondov Európskej únie, prípadne z dotačných finančných prostriedkov od hlavného mesta na nákup autobusov.

"Dodacia lehota je stanovená do 15 mesiacov od zadania objednávky. Po uplynutí zákonných lehôt podľa zákona o verejnom obstarávaní DPB pristúpi k podpisu zmluvy," spresnil Chlebovec.

Súťaže

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 958
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 492
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 333
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 575
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 864
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 293
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 005
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 764
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 77 078
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 779
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 186
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 166
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 048
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 9 248
  7. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 6 037
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 5 763
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
SkryťZatvoriť reklamu