SME
Štvrtok, 23. marec, 2023 | Meniny má Adrián

Arriva situáciu nezvláda, v hre je podľa Drobu aj vypovedanie zmluvy

Arriva prevádzkuje autobusovú dopravu v kraji od 15. novembra.

Načítavam video...

BRATISLAVA. Nový regionálny autobusový dopravca v Bratislavskom kraji Arriva situáciu nezvláda.

Vyhlásil to na utorkovej tlačovej konferencii predseda Bratislavského samosprávneho kraja Juraj Droba s tým, že v hre sú tri možné riešenia problému.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zlepšili sa len o štyri percentá

Prvým je rokovanie Arrivy s potenciálnymi subdodávateľmi, kde už prebiehajú rokovania. Ak by k dohode došlo, mohla by si dopravná obslužnosť zvýšiť už o pár dní na 90 a viac percent.

Druhým riešením je pokračovanie v súčasnom tempe, kde dopravca bude naberať vodičov postupne a trvať to bude niekoľko týždňov, tretím je vypovedanie zmluvy s Arrivou.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Arriva hlási zníženú obslužnosť liniek, vodičom zistili koronavírus Čítajte 

Dopravná obslužnosť Bratislavského kraja spojmi Arrivy je momentálne na úrovni 65 percent.

"Od 15. novembra ide o štvorpercentné zlepšenie. Žiadal som pre obyvateľov citeľnejšie zlepšenie," vyhlásil Droba. Ako podotkol, požiadal dopravcu, aby začal rokovať s potenciálnymi subdodávateľmi pre vykrytie určitého percenta výpadkov spojov.

"Rokovania prebiehajú od minulého týždňa a sú intenzívne," povedal šéf kraja.

Zároveň potvrdil, že Arriva rokuje aj so spoločnosťou Slovak Lines, ktorá do polovice novembra prevádzkovala prímestskú dopravu v Bratislavskom kraji. Ak by sa Arriva s nejakým subdodávateľom dohodla, Droba odhaduje okamžité vyriešenie situácie. "Jazdilo by 90 a viac percent spojov," poznamenal.

SkryťVypnúť reklamu

Vypovedanie zmluvy je nepopulárnym scenárom

Ak by však dopravca pokračoval v súčasnom postupnom naberaní nových vodičov, trvalo by to podľa predsedu kraja niekoľko týždňov. Nepovažuje to preto za cestu. V hre je aj vypovedanie desaťročnej zmluvy, ktorú kraj podpísal s Arrivou za vyše 330 miliónov eur.

"Vyhodnocovali sme to. Má to však závažné konzekvencie. Museli by sme vypisovať novú súťaž," povedal Droba s tým, že by to na minimálne šesť týždňov až dva mesiace spôsobilo výpadok regionálnej autobusovej dopravy v kraji.

"Ide o nepopulárny scenár," priznal.

Čas na vyriešenie im vypršal

Verí preto, že sa Arriva dohodne s iným dopravcom na subdodávke a problém sa v krátkom čase vyrieši. Zároveň potvrdil, že ju neminú sankcie za spôsobené problémy a už teraz sa hýbu v státisícoch eur.

SkryťVypnúť reklamu

"Pribúdať budú každým dňom, pokiaľ nebude dosiahnutá 90-percentná dopravná obslužnosť," vyhlásil predseda kraja.

Deklaruje, že kraj sa v tejto situácii ocitol ako "hasič" a musí hasiť problém, ktorý nespôsobil. "Sme objednávateľom, nie dopravcom," podotkol Droba. Očakáva, že podobné problémy môžu zažívať aj iné samosprávne kraje na Slovensku.

Arriva naberá vodičov

Arriva sa zaviazala, že problém s nedostatkom vodičov vyrieši.

„Situácia sa postupne zlepšuje, za posledný týždeň a pol sa k nám pridalo ďalších 55 vodičov. Polovica z nich už vozí cestujúcich, druhá polovica začne od stredy 1. decembra," skonštatovala riaditeľka pre obchod a komunikáciu spoločností Arriva na Slovensku Petra Helecz.

Stále hľadajú ďalších vodičov. „Každý, kto oddnes do 15. decembra podpíše zmluvu a začne voziť cestujúcich, dostane náborový bonus 3 500 spolu s prvou výplatou," doplnila Helecz a dodala, že pokračujú v rokovaniach s ďalšími dopravcami, ktorí deklarujú, že vedia zabezpečiť vodičov.

„Keď dospejeme k dohode, budú títo vodiči nasadení na tie spoje, ktoré aktuálne nejazdia. Zároveň na základe požiadaviek cestujúcich pokračujeme s Bratislavskou integrovanou dopravou v konzultáciách o úpravách cestovných poriadkov," uzavrela. Nové cestovné poriadky budú na celom Slovensku platiť od 12. decembra.

Arriva má od polovice novembra, keď začala prevádzkovať prímestskú dopravu v Bratislavskom kraji, problém s nedostatkom vodičov. Chýbalo jej ich okolo 100. Prejavuje sa to vo výpadkoch viacerých spojov.

Vedenie kraja dalo Arrive čas do 26. novembra, aby problém citeľne vyriešila. Dopravca v uplynulých dňoch opakovane deklaroval snahu o vyriešenie problému a tvrdil, že sa situácia postupne zlepšuje.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  3. Koho prepustiť a komu zvýšiť mzdu? Také otázky budú riešiť firmy
  4. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  7. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Najväčší súboj obnovených pamiatok prebieha online
  2. KOSIT i v tomto roku podporí upratovanie v Košiciach
  3. Počasie láka do prírody. Zodpovední majú v batohu tieto 2 veci
  4. Aké sú národnosti podnikateľov s virtuálnou adresou v Košiciach?
  5. Rozdielový impulz: Fix hypotéky 1,49 % na tri roky
  6. Východ mieša karty v súboji pamiatok, hlasuje sa online
  7. Obnovené historické skvosty už bojujú o priazeň verejnosti
  8. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  1. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 736
  2. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 956
  3. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 9 341
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 181
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 794
  6. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 479
  7. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 918
  8. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 1 501
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  2. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  3. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  5. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  6. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  7. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  8. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 308
  2. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 6 300
  3. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 232
  4. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 3 611
  5. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 3 567
  6. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 305
  7. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 2 551
  8. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 521
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu