SME
Štvrtok, 2. december, 2021 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Slovak Lines opakovanie varoval pred problémami s regionálnou dopravou

Arriva podľa Slovak Lines podcenila platy a počet vodičov a technického personálu.

Autobus spoločnosti Arriva, ktorá nahrádza autobusového dopravcu Slovak Lines v Bratislavskom samosprávnom kraji.Autobus spoločnosti Arriva, ktorá nahrádza autobusového dopravcu Slovak Lines v Bratislavskom samosprávnom kraji. (Zdroj: SME/Marko Erd)

BRATISLAVA. Spoločnosť Slovak Lines na zvýšené riziko ohrozenia regionálnej autobusovej dopravy v Bratislavskom samosprávnom kraji (BSK) opakovane upozorňovala. Ako informovala agentúru SITA, to bol aj hlavný dôvod námietok, ktoré v súťaži na prímestskú autobusovú dopravu v kraji podala na Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO). Dopravca zároveň pre zamietnutie svojich námietok a odvolania podal súdnu žalobu na preskúmanie zákonnosti rozhodnutia úradu.

Slovak Lines po preštudovaní konkurenčnej ponuky spoločnosti Arriva vyslovil obavy, že jej najnižšia cenová ponuka nezodpovedá súťažným podmienkam, môže znamenať ich nedodržanie, ohrozí poskytovanie služby a zvýšenie kvality, bezpečnosti cestovania, alebo sa podpíše pod výrazné zníženie mzdových a sociálnych podmienok približne päťsto vodičov a technického personálu.

Skryť Vypnúť reklamu

Spoločnosť podotkla. že konzorcium s jej účasťou pri určení ceny v tendri vychádzala zo znalostí získaných počas prevádzkovania prímestskej autobusovej dopravy v BSK. V tendri uspela Arriva a od polovice novembra nahradila dlhodobého dopravcu v kraji Slovak Lines.

Súvisiaci článok Nedostatok vodičov v Bratislavskom kraji vyriešime, sľubuje Arriva Čítajte 

„Hlavným dôvodom aktuálnej situácie je podľa nás podcenenie mzdových podmienok a neadekvátne pracovné podmienky vodičov a technického personálu. Neočakávame preto, že by sa situácia v krátkej dobe výraznejšie zlepšila,“ uviedol hovorca Slovak Lines Štefan Bako. „Vieme, aké ťažké bolo získavať nových vodičov v Bratislavskom kraji, ktorých sme hľadali neustále. Očakávame, že počet voľných šoférov bude rýchlo klesať a doplniť stavy bude pre Arrivu čoraz ťažšie,“ podotkol. V súvislosti s vodičmi zdôraznil, že Slovak Lines nijako nebránil svojim vodičom nastúpiť k novému dopravcovi a pracovné úväzky rozviazal dohodou k 14. novembru tak, ako sľúbil na spoločnom stretnutí so zástupcami BSK.

Skryť Vypnúť reklamu

Slovak Lines odmieta akékoľvek úvahy o obštrukciách v súťaži na výber dopravcu a podiele na vzniknutej situácii v regionálnej autobusovej doprave v BSK. „My a rovnako aj ÚVO sme jednali v zákonom stanovených termínoch, s ktorými sa vo verejnej súťaži počítalo. O tom, či boli naše námietky účelové, jednoznačne svedčí aktuálna situácia, na ktorú sme upozorňovali,“ poznamenal Bako. Dôkazom, že ich námietky nemali len samoúčelný charakter, je podľa neho aj rozhodnutie napadnúť ich vyhodnotenie zo strany ÚVO súdnou cestou.

Súvisiaci článok Masívny výpadok prímestských autobusov pretrváva Čítajte 

ÚVO napriek výhradám k najnižšej cene Arrivy, pričom rozhodnutie na prvom stupni zmenila v odvolaní rada úradu, napokon potvrdil výsledky súťaže v septembri. Bratislavský kraj tak dostal zelenú k podpisu zmluvy s vybraným uchádzačom, čo sa udialo v októbri, zhruba mesiac pred zmenou dopravcu. Arriva pre nedostatok vodičov od štartu prevádzky regionálnej dopravy v prvom týždni od 15. novembra nevypravila množstvo spojov na väčšine liniek, a to približne 30 až 40 percent. Kraj prijal ponuku Arrivy predbežne už v apríli 2021, odkedy mohla zabezpečovať základné úkony pre spustenie prevádzky služby.

Skryť Vypnúť reklamu

„Spoločnosti Arriva sme poskytli komplexné informácie a ponúkli všetky naše kapacity. Konkrétne požiadavky od Arrivy prišli až po podpise zmluvy a z drvivej väčšiny boli naše služby odmietnuté. Času síce nebolo nazvyš, ale Arriva podpisom zmluvy potvrdila, že podmienky v plnej miere akceptuje,“ priblížil Bako.

Verejné obstarávanie podľa Slovak Line bolo vyhlásené s malou časovou rezervou, pre námietky uchádzačov sa termín otvárania ponúk posúval viackrát z 22. júna 2020 až na 18. februára 2021, omeškal sa tak o osem mesiacov. „Považujeme za dôležité zdôrazniť, že žiadna z námietok predlžujúcich vyhodnotenie tendra nebola podaná zo strany Slovak Lines,“ dodal hovorca.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vieme čo je úspech. Pomôžeme ho dosiahnuť aj vám
  2. Tento rok turizmu neprial
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  4. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  5. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  8. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  1. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  2. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  3. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  4. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  5. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  6. Tento rok turizmu neprial
  7. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  8. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  9. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  10. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  1. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 16 148
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 14 015
  3. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 9 434
  4. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 8 522
  5. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 753
  6. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 779
  7. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 5 278
  8. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 4 634
  9. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 4 394
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 2 502
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  2. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  3. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  4. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  5. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  6. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  7. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  8. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 12 708
  2. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 8 785
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 8 028
  4. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 5 072
  5. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 693
  6. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 687
  7. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 4 637
  8. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 538
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu