SME
Nedeľa, 27. november, 2022 | Meniny má Milan

Arriva nemá v úmysle kradnúť vodičov Dopravnému podniku Bratislava

Prioritne chce Arriva zamestnať bývalých vodičov Slovak Lines.

(Zdroj: ILUSTR. FOTO: FOTO SME - Marko Erd)

BRATISLAVA. Nový autobusový dopravca v Bratislavskom samosprávnom kraji Arriva nemá v úmysle kradnúť vodičov Dopravnému podniku Bratislava (DPB).

Na dnešnej tlačovej konferencii to uviedol generálny riaditeľ spoločností Arriva na Slovensku László Ivan.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako dodal, cieľom zvýšenia náborového príspevku na sumu 4-tisíc eur, je zamestnať prioritne vodičov, ktorí pracovali pre predchádzajúceho regionálneho dopravcu Slovak Lines.

Súvisiaci článok Nástup Arrivy sprevádzal chaos, autobusy meškali alebo vodiči nepoznali cestu Čítajte 

Arriva ponúka 4-tisíc eur

Podľa neho Arriva neeviduje, že by sa po zvýšení náborového príspevku k nim snažili prechádzať vodiči z DPB.

SkryťVypnúť reklamu

Arriva eviduje po zvýšení náborového príspevku na 4-tisíc eur 55 nových záujemcov o prácu, z toho 50 o prácu vodiča. Záujemcovia o prácu u nového dopravcu môžu získať tento príspevok, keď podpíšu pracovnú zmluvu do 26. novembra na tri roky. Príspevok získajú spätne aj zamestnanci, ktorí nastúpili 15. novembra.

„Koncom novembra príde na Slovensko prvá skupina vodičov z Ukrajiny. Tí začnú pracovať po absolvovaní zákonom predpísaných postupov," uviedol dopravca. Začiatkom týždňa chýbalo spoločnosti Arriva približne 100 vodičov, situácia sa podľa dopravcu každým dňom zlepšuje.

DPB by potreboval aktuálne prijať zhruba 60 šoférov autobusov. Pre agentúru SITA to uviedol hovorca DPB Martin Chlebovec.

Súvisiaci článok Vallo sa obáva vojny o vodičov. Na Arrivu môže doplatiť mestský podnik Čítajte 

„Súčasný stav vodičov v DPB neumožňuje rozširovať mestskú hromadnú dopravu (MHD) a v prípade rozsiahlejšieho výpadku (napríklad pre pandémiu) môže tento stav vážne ovplyvniť výpravu spojov. Situácii nepomáha ani pretrvávajúci „súboj“ o vodičov autobusov v Bratislavskom kraji," uviedol Chlebovec s tým, že DPB vníma aktivity regionálneho dopravcu Arriva.

SkryťVypnúť reklamu

„Problém s nedostatkom kvalifikovanej pracovnej sily je však celoslovenský, až celoeurópsky," doplnil.

Dopravný podnik je pre vodičov atraktívny

DPB eviduje zvyšujúci sa záujem o prácu vodiča MHD.

„Dôležitým prvkom je okrem náborového príspevku aj výška mesačnej mzdy, ktorá je z dlhodobého hľadiska tým najdôležitejším faktorom," poznamenal Chlebovec s tým, že aktuálne si v rámci bežného pracovného úväzku môžu vodiči zarobiť brutto 1 300 -1 800 eur.

„Nadčasy prepláca DPB nad rámec zákona, naviac platí aj za čakanie medzi spojmi," skonštatoval. Budúcim vodičom DPB zaplatí tiež preškolenie na skupinu D a finančne pomáha aj s ubytovaním.

„Dôležité je podčiarknuť, že vodiči dostávajú kompletný servis a nemusia sa starať o údržbu alebo poistné udalosti," dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Atraktívny je podľa hovorcu DPB aj neustále modernizovaný vozový park.

„Posledné zastarané kusy autobusov už koncom roka DPB nahradí 40 úplne novými kĺbovými autobusmi s výkonnou klimatizáciou, determálnymi oknami a kamerovým systémom," uviedol a dodal, že jedno z takýchto vozidiel si môže verejnosť pozrieť už v sobotu 20. novembra počas Náborového dňa v Depe Trnávka (Jurajov Dvor) a pod dozorom skúseného inštruktora podnikovej autoškoly aj vyskúšať jazdu v uzavretom areáli ešte predtým, než sa budúci vodiči rozhodnú pre prácu v DPB.

Záujemcovia o prácu vodiča musia spĺňať vekovú hranicu 24 rokov a musia byť držiteľom vodičského preukazu minimálne skupiny B.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  2. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  5. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  8. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 24 112
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 712
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 5 236
  4. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 3 342
  5. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 019
  6. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 591
  7. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 522
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 022
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  3. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  6. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 13 998
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 490
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 387
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 818
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 3 567
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 341
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 299
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 076
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu