SME

Arriva hľadá vodičov v Bratislave, každému vyplatí náborový príspevok štyritisíc

Dopravcovi chýbajú desiatky vodičov, spoje majú výpadky.

(Zdroj: ILUSTR. FOTO SME - MARKO ERD)

BRATISLAVA. Spoločnosť Arriva vyplatí každému vodičovi, ktorý podpíše zmluvu do 26. novembra a začne voziť cestujúcich v Bratislavskom samosprávnom kraji, náborový príspevok 4-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Náborový príspevok v rovnakej výške dostanú aj tí zamestnanci, vrátane vodičov, dispečerov a garážmajstrov, ktorí zabezpečujú prímestskú autobusovú dopravu od 15. novembra," uviedol zástupca dopravcu v tlačovej správe.

Súvisiaci článok Nástup Arrivy sprevádzal chaos, autobusy meškali alebo vodiči nepoznali cestu Čítajte 

Na základe rozhodnutia vedenia Bratislavského samosprávneho kraja majú vodiči v prímestskej doprave garantované aj každoročné navýšenie platov o päť percent.

SkryťVypnúť reklamu

Obmedzenia na 50 linkách

Vodičom prímestských autobusov v Bratislavskom samosprávnom kraji garantuje dopravca okrem náborového príspevku aj priemernú mzdu 1 500 eur a ďalších 600 eur za získanie každého nového kolegu vodiča, celkovú hodinovú mzdu vo výške 7,37 eura a príplatky za prácu v noci, sviatky či víkendy.

„Okrem toho dostali 120 úplne nových nízkopodlažných autobusov vybavených bezplatným pripojením na WiFi a nové zázemie vrátane nocovní," uvádza dopravca.

Vzhľadom na nedostatok vodičov prišlo začiatkom týždňa k obmedzeniam na 50 linkách, najmä v okolí Pezinka a Senca.

„Intenzívne pracujeme na tom, aby sa vodiči vrátili za volanty. Akonáhle budú linky obsadené vodičmi, doprava sa vráti k bežným cestovným poriadkom,“ zdôraznil generálny riaditeľ spoločností Arriva na Slovensku László Ivan.

SkryťVypnúť reklamu

Arriva sa ohradzuje voči tvrdeniam Slovak Lines

Arriva sa tiež ohradila voči nepravdivým tvrdeniam zástupcov pôvodného dopravcu Slovak Lines týkajúcich sa vzniku odborovej organizácie a pracovných podmienok.

„Stretnutie so zástupcami Odborového zväzu KOVO sa na Bratislavskom samosprávnom kraji uskutočnilo ešte 15. októbra. Zástupcovia OZ KOVO predložili na stretnutí 17 požiadaviek a otázok. Arriva na stretnutí jasne deklarovala podporu vzniku odborovej organizácie a uzatvorenia kolektívnej zmluvy," vysvetľoval Ivan.

"Všetky požiadavky sme zohľadnili a na otázky sme odpovedali. Napokon, ani vedenie OZ KOVO žiadny rozdiel v platových a pracovných podmienkach nekonštatovalo a odporučilo zamestnancom uzavretie zmlúv s našou spoločnosťou," dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Chýba asi sto vodičov

Prímestská autobusová doprava v Bratislavskom samosprávnom kraji, ktorú od začiatku tohto týždňa zabezpečuje nový dopravca Arriva, fungovala v zredukovanom rozsahu aj v stredu 17. novembra. Dôvodom problémov s vypravovaním spojov podľa platných cestovných poriadkov zostávajú chýbajúci vodiči.

Bratislavský samosprávny kraj nemá možnosť návratu k pôvodnému dopravcovi a neurobí to. Cesta nazad nie je možná. Ak vám niekto bude tvrdiť opak, nevie, o čom hovorí.

Juraj Droba, predseda Bratislavského samosprávneho kraja

Novému dopravcovi podľa kraja chýba približne sto vodičov. Regionálnu autobusovú dopravu by podľa Arrivy malo zabezpečovať takmer štyristo zamestnancov, z toho väčšinou vodiči.

Dopravca podľa cestovných poriadkov zabezpečuje v bratislavskom regióne autobusovú dopravu na viac ako šesťdesiatich linkách v okolí Bratislavy, Malaciek, Pezinka, Senca a Šamorína. K dispozícii má viac ako 220 autobusov, z toho 120 je úplne nových.

Droba: Cesta nazad nie je možná

Predseda Bratislavského samosprávneho kraja Juraj Droba na sociálnej sieti uviedol, že podľa najnovších informácií Arriva eviduje celkovo 70 nových záujemcov, s ktorými ide bezodkladne rokovať o podmienkach čo najskoršieho nástupu.

„Keďže aktuálne chýba asi 100 vodičov, toto by pomohlo zásadne vyriešiť situáciu v kraji," uviedol Droba na sociálnej sieti.

Ako dodal, Arriva zazmluvňuje aj súkromných dopravcov, ktorí majú v súčasnej pandémii menej práce a budú sanovať vynechané spoje.

„Pre vodičov, ktorí ešte váhajú a veria na zázraky, mám len jedno posolstvo, Bratislavský samosprávny kraj nemá možnosť návratu k pôvodnému dopravcovi a neurobí to. Cesta nazad nie je možná. Ak vám niekto bude tvrdiť opak, nevie, o čom hovorí. Ak teda chcete naďalej za slušných pracovných podmienok jazdiť pre kraj, vaša šanca je teraz," uzavrel bratislavský župan.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku aj bez spoluúčasti
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  5. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  6. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  7. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Doma v záhrade je najčítanejší mesačník na Slovensku
  2. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  5. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  6. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku
  7. Príbeh firmy, ktorá si získala celé Slovensko
  8. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 502
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 6 760
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 706
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 624
  5. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 594
  6. Plátené tašky a opakované použitie 4 197
  7. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 2 791
  8. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone 2 342
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 101 993
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 26 149
  3. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 22 198
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 386
  5. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 033
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 10 861
  7. Michaela Witters: Učiteľka postrkala škôlkarov rad radom do hlbokého bazéna a zažili traumu z topenia. 7 446
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 7 255
  1. Radko Mačuha: Slovenská "Hospoda na Mýtince".
  2. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  3. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  4. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  5. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  6. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  7. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  8. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
SkryťZatvoriť reklamu