SME
Nedeľa, 27. november, 2022 | Meniny má Milan

Regionálna doprava zmenou prevádzkovateľa neutrpí

Kraj podpísal s Arrivou zmluvu na desať rokov za vyše 330 miliónov eur, nahradí tak Slovak Lines.

Ilustračné foto. Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Regionálna autobusová doprava v Bratislavskom kraji po 15. novembri, keď jej prevádzku prevezme od Slovak Lines nový dopravca Arriva, ohrozená nie je.

Deklarovalo to vedenie Bratislavského samosprávneho kraja (BSK).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Po podpise zmluvy medzi BSK a spoločnosťou Arriva sú zmluvné vzťahy jasne dané a nemenné. Na ich základe bude od 15. novembra premávať nový dopravca. Zmluva so spoločnosťou Slovak Lines končí 14. novembra," uviedol riaditeľ komunikačného odboru BSK Michal Feik.

SkryťVypnúť reklamu

Kraj 15. októbra zorganizoval spoločné stretnutie za účasti vodičov aj oboch dopravcov Arriva a Slovak Lines. "Na tomto stretnutí zástupcovia odborového zväzu adresovali novému dopravcovi sériu otázok, ktoré boli ešte minulý týždeň všetky zodpovedané. Máme za to, že ponúkané podmienky pre vodičov sú férové," podotkol Feik.

Súčasní vodiči v regionálnej autobusovej doprave v Bratislavskom kraji, ktorí sa rozhodnú prestúpiť k novému dopravcovi, ukončia podľa vedenia kraja pracovný pomer dohodou k 14. novembru a bude im prináležať odstupné. "Riešiť ukončenie pracovného pomeru výpoveďou zo strany zamestnanca, respektíve ku inému dňu ako k 14. novembru z hore uvedených dôvodov neodporúčame," uviedol Feik. V prípade mediálne avizovaného protestu vodičov pred Úradom BSK, ktorí odmietajú prestúpiť k novému dopravcovi, kraju nie je známy jeho dôvod a za súčasných okolností naň ani nevidí dôvod.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločnosť Slovak Lines uviedla, že v týchto dňoch ukončuje pracovné pomery so svojimi vodičmi a zamestnancami na iných pozíciách dohodou tak, aby si splnila všetky záväzky, vyplývajúce zo zmluvy a zmena dopravcu v BSK bola čo "najhladšia".

"Pokiaľ ide o protest vodičov pred sídlom BSK, ide o ich súkromnú aktivitu v ich voľnom pracovnom čase, s ktorou spoločnosť Slovak Lines nemá nič spoločné," poznamenal hovorca dopravcu Štefan Bako. Odborová organizácia OZ KOVO pri Slovak Lines o avizovanom proteste vie, dištancuje sa však od neho.

Dopravca Arriva pred pár dňami informoval, že postupne podpisuje pracovné zmluvy s novými zamestnancami.

Spoločnosť by mala zamestnať približne 400 ľudí, prevažne vodičov. V súčasnosti eviduje vyše 300 záujemcov, s ktorými postupne uzatvára zmluvy.

SkryťVypnúť reklamu

"Hlásia sa vodiči, ktorí chcú pokračovať na svojich linkách," uviedol generálny riaditeľ spoločnosti László Ivan.

BSK podpísal s Arrivou zmluvu na desať rokov za vyše 330 miliónov eur. Slovak Lines bude aj naďalej prevádzkovať autobusovú stanicu v Bratislave.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  2. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  5. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  8. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 24 112
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 712
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 5 236
  4. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 3 342
  5. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 019
  6. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 591
  7. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 522
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 022
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  3. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  6. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 13 998
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 490
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 387
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 818
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 3 567
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 341
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 299
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 076
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu