SME

Výstavbu električkovej trate v Petržalke bude sledovať Európska komisia

Realizácia predĺženia trate sa totiž očakávala plynule po ukončení prvej etapy.

Električka smerujúca z Petržalky.Električka smerujúca z Petržalky. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Projekt predĺženia električkovej trate v bratislavskej Petržalke v úseku Bosákova - Janíkov dvor je pod zvýšeným dohľadom zo strany Európskej komisie.

Nadväzuje totiž na prvú etapu výstavby električkovej trate v Petržalke (Jesenského – Jungmannova) tiež financovanej z eurofondov.

Realizácia predĺženia trate sa totiž očakávala plynule po ukončení prvej etapy. Uviedli to z Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Oprávnenosť výdavkov do roku 2023

Vicepremiérka a ministerka pre investície, regionálny rozvoj a informatizáciu Veronika Remišová (Za ľudí) v uplynulých dňoch opakovane vyjadrila pochybnosť, či mesto Bratislava stihne dokončiť výstavbu predĺženia električkovej trate v hodnote zhruba 103,5 milióna eur v období dvoch rokov.

SkryťVypnúť reklamu

"Keďže obdobie oprávnenosti výdavkov sa končí v roku 2023," skonštatovalo ministerstvo.

Otázka fázovania projektu

Fázovanie projektu, ktoré spomína bratislavský magistrát, nie je podľa rezortu automaticky garantované.

"Je to pomerne komplikovaný proces, ktorý je potrebné náležite odôvodniť a odkomunikovať s riadiacim orgánom, ministerstvom dopravy, Ministerstvom investícií a taktiež dohodnúť s Európskou komisiou," spresnilo ministerstvo.

Pokiaľ by sa projekt električkovej trate fázoval, v novom programovom období 2021-2027 nie je podľa Remišovej zaručené, že finančné prostriedky na druhú fázu budú.

"Keďže finančné prostriedky na náročné infraštruktúrne stavby na nové eurofondové obdobie sú obmedzené," podotkli z rezortu.

SkryťVypnúť reklamu

V prípade fázovania projektu električkovej trate bude podľa ministerstva potrebné voľnú čiastku, ktorá vznikne preložením druhej fázy projektu do budúcnosti, nahradiť pripravenými projektami.

"Aj v prípade, ak by to boli bratislavské projekty, sa tieto projekty však musia nachádzať vo vysokom stave pripravenosti," upozornili z ministerstva.

Ideálne by podľa rezortu malo byť ukončené verejné obstarávanie a musia byť pripravené do okamžitej implementácie tak, aby sa stihli zrealizovať a zúčtovať do konca roka 2023.

Magistrát je pripravený

Mesto Bratislava sa ohradzuje voči tvrdeniam, že má alebo môže mať problém s čerpaním eurofondov. Naopak, deklaruje, že je na prečerpanie plného objemu financií do konca roka 2023 maximálne pripravené.

SkryťVypnúť reklamu

"Bratislava je plne pripravená využiť všetky eurofondy súčasného programového obdobia schválené hlavnému mestu, a to aj v situácii, ak by druhá etapa električkovej trate do Petržalky nebola v roku 2023 v plnej miere dokončená," uviedla hovorkyňa mesta Katarína Rajčanová.

Magistrát tvrdí, že nie je pravda, čo opakovane tvrdí Remišová, že v prípade fázovania projektu predĺženia petržalskej električkovej trate zostanú voľné eurofondy, ktoré sa nestihnú využiť.

"Hlavné mesto má už teraz pripravené dopravné projekty v objeme viac ako 200 miliónov eur, ktoré je možné zrealizovať do roku 2023, o čom existuje aj dohoda s ministerstvom dopravy. Podstatné je, ako rýchlo dokáže štát tieto žiadosti o nenávratné finančné príspevky spracovať," uviedla Rajčanová.

Zmluva na realizáciu druhej etapy električkovej trate v Petržalke je podľa mesta krátko pred podpisom a harmonogram prác počíta s termínom ukončenia prác do konca roka 2023.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  2. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  3. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  5. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu
  6. eFleet Day 2025: Poznáme program a prezentujúcich
  7. S Kauflandom môže pomôcť každý, štartuje zbierka potravín
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom
  1. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  2. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  3. Jedinečný koncert EURYTHMICS v Bratislave
  4. LOVESTREAM Festival oznamuje prvú vlnu interpretov
  5. Knižnice získavajú novú príležitosť
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 388
  2. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 226
  3. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 5 556
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 822
  5. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 4 799
  6. Ísť do kúpeľov je IN 4 794
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 573
  8. Vypite bar s ministrom, teraz za polovičnú cenu 4 432
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  2. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  3. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  4. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  5. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  6. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  7. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  8. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 48 105
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 41 185
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 21 573
  4. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 19 373
  5. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 7 872
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 7 169
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 699
  8. Richard Vilkus: Keď vládnu burani, päťkári a Samuel Migaľ. 6 127
  1. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  2. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  3. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  4. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  5. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
  6. Radko Mačuha: Ficovi zdochla koza a preto Slovensku zdochne celé stádo.
  7. Tupou Ceruzou: Žandári
  8. Tupou Ceruzou: Mimoriadna situácia
SkryťZatvoriť reklamu