SME
Štvrtok, 2. december, 2021 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Výstavbu električkovej trate v Petržalke bude sledovať Európska komisia

Realizácia predĺženia trate sa totiž očakávala plynule po ukončení prvej etapy.

Električka smerujúca z Petržalky.Električka smerujúca z Petržalky. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Projekt predĺženia električkovej trate v bratislavskej Petržalke v úseku Bosákova - Janíkov dvor je pod zvýšeným dohľadom zo strany Európskej komisie.

Nadväzuje totiž na prvú etapu výstavby električkovej trate v Petržalke (Jesenského – Jungmannova) tiež financovanej z eurofondov.

Realizácia predĺženia trate sa totiž očakávala plynule po ukončení prvej etapy. Uviedli to z Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR.

Oprávnenosť výdavkov do roku 2023

Vicepremiérka a ministerka pre investície, regionálny rozvoj a informatizáciu Veronika Remišová (Za ľudí) v uplynulých dňoch opakovane vyjadrila pochybnosť, či mesto Bratislava stihne dokončiť výstavbu predĺženia električkovej trate v hodnote zhruba 103,5 milióna eur v období dvoch rokov.

Skryť Vypnúť reklamu

"Keďže obdobie oprávnenosti výdavkov sa končí v roku 2023," skonštatovalo ministerstvo.

Otázka fázovania projektu

Fázovanie projektu, ktoré spomína bratislavský magistrát, nie je podľa rezortu automaticky garantované.

"Je to pomerne komplikovaný proces, ktorý je potrebné náležite odôvodniť a odkomunikovať s riadiacim orgánom, ministerstvom dopravy, Ministerstvom investícií a taktiež dohodnúť s Európskou komisiou," spresnilo ministerstvo.

Pokiaľ by sa projekt električkovej trate fázoval, v novom programovom období 2021-2027 nie je podľa Remišovej zaručené, že finančné prostriedky na druhú fázu budú.

"Keďže finančné prostriedky na náročné infraštruktúrne stavby na nové eurofondové obdobie sú obmedzené," podotkli z rezortu.

Skryť Vypnúť reklamu

V prípade fázovania projektu električkovej trate bude podľa ministerstva potrebné voľnú čiastku, ktorá vznikne preložením druhej fázy projektu do budúcnosti, nahradiť pripravenými projektami.

"Aj v prípade, ak by to boli bratislavské projekty, sa tieto projekty však musia nachádzať vo vysokom stave pripravenosti," upozornili z ministerstva.

Ideálne by podľa rezortu malo byť ukončené verejné obstarávanie a musia byť pripravené do okamžitej implementácie tak, aby sa stihli zrealizovať a zúčtovať do konca roka 2023.

Magistrát je pripravený

Mesto Bratislava sa ohradzuje voči tvrdeniam, že má alebo môže mať problém s čerpaním eurofondov. Naopak, deklaruje, že je na prečerpanie plného objemu financií do konca roka 2023 maximálne pripravené.

Skryť Vypnúť reklamu

"Bratislava je plne pripravená využiť všetky eurofondy súčasného programového obdobia schválené hlavnému mestu, a to aj v situácii, ak by druhá etapa električkovej trate do Petržalky nebola v roku 2023 v plnej miere dokončená," uviedla hovorkyňa mesta Katarína Rajčanová.

Magistrát tvrdí, že nie je pravda, čo opakovane tvrdí Remišová, že v prípade fázovania projektu predĺženia petržalskej električkovej trate zostanú voľné eurofondy, ktoré sa nestihnú využiť.

"Hlavné mesto má už teraz pripravené dopravné projekty v objeme viac ako 200 miliónov eur, ktoré je možné zrealizovať do roku 2023, o čom existuje aj dohoda s ministerstvom dopravy. Podstatné je, ako rýchlo dokáže štát tieto žiadosti o nenávratné finančné príspevky spracovať," uviedla Rajčanová.

Zmluva na realizáciu druhej etapy električkovej trate v Petržalke je podľa mesta krátko pred podpisom a harmonogram prác počíta s termínom ukončenia prác do konca roka 2023.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vieme čo je úspech. Pomôžeme ho dosiahnuť aj vám
  2. Tento rok turizmu neprial
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  4. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  5. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  8. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  9. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  1. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  2. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  3. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  4. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  5. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  6. Tento rok turizmu neprial
  7. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  8. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  9. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  10. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  1. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 16 201
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 14 201
  3. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 9 613
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 757
  5. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 7 334
  6. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 783
  7. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 5 170
  8. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 4 755
  9. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 4 238
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 2 575
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  2. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  3. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  4. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  5. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  6. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  7. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  8. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 12 986
  2. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 8 251
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 8 039
  4. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 5 073
  5. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 705
  6. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 697
  7. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 4 676
  8. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 548
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu