SME
Utorok, 19. október, 2021 | Meniny má KristiánKrížovkyKrížovky

Ešte tento týždeň pozveme Slovak Lines a Arrivu na rokovanie, vyhlásil Droba

Arriva začne v Bratislavskom kraji jazdiť 15. novembra.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: arriva.sk/trnava)

BRATISLAVA. Bratislavský samosprávny kraj bude mediátorom pri zmene regionálneho autobusového dopravcu v kraji. Vyhlásil to predseda kraja Juraj Droba.

Ešte tento týždeň pozve končiaceho dopravcu – Slovak Lines aj nového dopravcu – Arriva na spoločné stretnutie za účasti zástupcov šoférov. Arriva začne v Bratislavskom kraji jazdiť 15. novembra.

Súvisiaci článok Slovak Lines končí, Bratislavský kraj bude mať nového regionálneho autobusového dopravcu Čítajte 

Trápi ich nedostatok vodičov

Hoci deklaruje dostatok autobusov, potrebuje ešte zohnať vodičov a spolieha sa, že Slovak Lines umožní ich plynulý prechod.

"Kraj vyvinie v spolupráci s Arrivou potrebné úsilie na to, aby prechod od súčasného dopravcu Slovak Lines prebehol čo najhladšie. Boli by sme radi, ak by v autobusoch nového dopravcu jazdili vodiči zo Slovak Lines-u, ktorí by prešli do Arrivy,“ skonštatoval Droba.

Skryť Vypnúť reklamu

Vodičom Slovak Lines garantuje, že v Arrive budú mať takú istú prácu ako doteraz a prípadne, aby sa ich podmienky postupne každý rok ešte zlepšovali.

Generálny riaditeľ spoločnosti Arriva na Slovensku László Ivan tvrdí, že vodičom súčasného dopravcu núkajú férové podmienky.

"Boli by sme veľmi radi, ak by sme mohli zabezpečiť prácu tým kolegom, ktorí už dnes jazdia v tomto kraji," povedal. Arriva spustila aj náborovú kampaň na nových autobusových vodičov i ďalší personál pre Bratislavský kraj.

V prípade tejto prímestskej autobusovej dopravy ide o približne 400 vodičov a technikov. "Prihlásených máme zatiaľ vyše 200 nových potenciálnych kolegov," spresnil Ivan. Cieľom je podľa neho zabezpečiť službu na sto percent k prvému dňu prevádzky.

Skryť Vypnúť reklamu

Spoločnosti sa stretli len raz

Slovak Lines minulý týždeň pre TASR uviedol, že so zástupcami Arrivy mal jediné stretnutie, na ktorom ponúkol svoje personálne a technické kapacity.

"Do dnešného dňa spoločnosť na našu ponuku nereagovala a nijakým spôsobom s nami nekomunikuje,“ uviedol dopravca 6. októbra. Aj predseda odborovej organizácie ZV OZ KOVO pri Slovak Lines Bratislava Ladislav Csomor uviedol, že s nimi oficiálne nikto nerokoval a nepredstavil návrh kolektívnej zmluvy, platové podmienky, pracovné náplne či prípadne iné benefity.

Niektorí vodiči Slovak Lines sa zúčastnili v pondelok (11. 10.) na tlačovej konferencii, kde predseda kraja a šéf Arrivy na Slovensku oznámili podpis zmluvy. Prítomným médiám vyjadrili obavu z prestupu k novému dopravcu. Obávajú sa najmä nových platových i ďalších pracovných podmienok.

Skryť Vypnúť reklamu

Hovorca Slovak Lines Štefan Bako pre TASR uviedol, že v pondelok sa stretli so zástupcami spoločnosti Arriva.

"Na tomto stretnutí nám spoločnosť Arriva oznámila, že nemá záujem o prenájom zázemia a parkovacích plôch na novej autobusovej stanici Nivy a tému prechodu našich zamestnancov do ich spoločnosti neotvorili," uviedol Bako. Zároveň potvrdil, že od Drobu dostali pozvanie na spoločné stretnutie Slovak Lines, odborovej organizácie ZV OZ KOVO pri Slovak Lines a spoločnosti Arriva.

"Stretnutie by malo byť v piatok a jeho predmetom má byť mediácia pri plynulej zmene dopravcu pre kraj, na ktorej má spoločnosť Slovak Lines záujem," skonštatoval.

V Bratislavskom kraji bude od 15. novembra pôsobiť nový regionálny autobusový dopravca Arriva. Kraj s ním po ukončení súťaže podpísal zmluvu na desať rokov za vyše 330 miliónov eur. Arriva nahradí v kraji dopravcu Slovak Lines, ktorému sa skončí zmluva 14. novembra. Slovak Lines bude aj naďalej prevádzkovať autobusovú stanicu v Bratislave.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hodnota peňazí klesá, takto ich ochránite
  2. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma
  3. Spánok – základ pevných vzťahov
  4. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  5. Šéf Accenture: Ak už príde človek do kancelárie, malo by to dávať zmysel
  6. Pandémia upozornila na automatizáciu. Nahradí ľudí technika?
  7. Šéf digitálnej platformy George: Čaká nás dekáda umelej inteligencie
  8. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  9. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia
  10. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov
  1. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  2. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  3. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov
  4. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia
  5. Hodnota peňazí klesá, takto ich ochránite
  6. Ako ušetriť v domácnosti, keď ceny energií budúci rok stúpnu?
  7. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  8. IVECO S-WAY NP: Vydajte sa cestou udržateľnosti
  9. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  10. Nie je to prvýkrát, čo sa Vám bolesť chrbta vrátila?
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 21 569
  2. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 9 809
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 8 091
  4. V centre Bratislavy je na predaj 5-izbový apartmán. Takto vyzerá 6 741
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 4 646
  6. Bratovražedná vojna navždy zmenila Ameriku 4 094
  7. Bratislavu bude sprevádzať luxus 4 028
  8. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 926
  9. Aký polystyrén je najlepší na zatepľovanie? Sivý robí divy 3 543
  10. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 543
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  2. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  3. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  4. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  5. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  6. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  7. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  8. Matej Vagač: Park na Kollárovom námestí opäť v ohrození...
  1. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 18 268
  2. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 10 362
  3. Martin Kugla: Zachráňme Petržalku! 6 930
  4. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 5 675
  5. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 5 497
  6. Pavel Dvořák: Toto sú nepokojné časy 4 090
  7. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Homo Schizotikus alebo Ako sa mozog ľudský k schizofrénii dostal 3 805
  8. Věra Tepličková: Poslanec Fico sa rozhodol spievať, covid-necovid 2 658
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu