SME
Štvrtok, 28. október, 2021 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Remišová predpokladá, že novú električkovú trať v Petržalke nebude postavená do konca roka 2023

Predpokladaná lehota výstavby je 27 mesiacov od uzavretia zmluvy so zhotoviteľom.

Veronika Remišová.Veronika Remišová. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Novú električkovú trať v bratislavskej Petržalke nemusia stihnúť vybudovať načas do konca roka 2023, dokedy je možné využiť peniaze Európskej únie v uplynulom programovom období 2014 až 2020.

Upozornila na to podpredsedníčka vlády a ministerka investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Veronika Remišová (Za ľudí) v súvislosti s nepripravenosťou projektov financovaných z európskych zdrojov.

"Problémom je nepripravenosť projektov a je veľká pravdepodobnosť, že veľké infraštruktúrne projekty sa nestihnú do roku 2023. To sa týka napríklad aj Bratislavy, kedy bolo vyčlenených v tomto programovom období sto miliónov eur na električku," povedala vicepremiérka.

Skryť Vypnúť reklamu
Súvisiaci článok Petržalka zriadila prvú klubovňu pre seniorov na Osuského ulici Čítajte 

"S veľkou pravdepodobnosťou tento projekt hlavného mesta sa nestihne, čo je problém," uviedla Remišová.

Nevie si predstaviť, že v ďalších programových obdobiach bude taký veľký balík na takýto finančne náročný projekt pre Bratislavu.

Peniaze na predĺženie električkovej trate v Petržalke z Bosákovej ulice po Janíkov dvor podľa vicepremiérky sú vyčlenené.

"Silne pochybujem, že mesto Bratislava do roku 2023 tento projekt stihne dokončiť. To je prakticky, povedala by som, že vylúčené. Ak sa to nestihne, budem to považovať za zlyhanie magistrátu," dodala Remišová.

Hlavné mesto ešte v lete tohto roku informovalo, že verejné obstarávanie na zhotoviteľa stavby novej električkovej trate v Petržalke už má svojho víťaza. Najnižšiu cenovú ponuku predložila skupina dodávateľov Združenie NS MHD Petržalka, a to vo výške 74,6 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).

Skryť Vypnúť reklamu

Hlavným členom tohto združenia je spoločnosť Aldesa Construcciones Polska, ďalšími členmi sú španielska firma Aldesa Construcciones a slovenské firmy Cedis a HANT BA. Ponuku v tendri predložilo spolu osem uchádzačov.

Úrad pre verejné obstarávanie v prípade tendra na električkovú trať 21. septembra rozhodol, že v konaní o preskúmanie úkonov kontrolovaného, teda hlavného mesta, pred uzavretím zmluvy nezistil porušenie zákona o verejnom obstarávaní, ktoré malo alebo mohlo mať vplyv na výsledok verejného obstarávania.

Podnet na výkon kontroly verejného obstarávania pred uzavretím zmluvy s vybraným zhotoviteľom podala Bratislava 13. augusta. Rozhodnutie úradu znamená, že Bratislava môže uzavrieť zmluvu so zhotoviteľom.

Hlavné mesto vyhlásilo verejnú súťaž na výstavbu novej električkovej trate v Petržalke po Janíkov dvor v októbri 2020, predpokladaná hodnota zákazky bola 90,6 mil. eur bez DPH, predpokladaná lehota výstavby je 27 mesiacov od uzavretia zmluvy so zhotoviteľom.

Skryť Vypnúť reklamu

Pôvodná lehota na predkladanie a otváranie ponúk 30. novembra 2020 bola štyrikrát predĺžená na 23. marca 2021. Projekt bude financovaný zo zdrojov EÚ cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra.

Mestská časť Petržalka pre TASR uviedla, že projekt je výlučne v kompetencii magistrátu.

"V povoľovacom procese sme si splnili všetky povinnosti riadne a načas, preto z našej strany magistrátu nebránilo ani nebráni nič v tom, aby mohol v realizácii projektu pokračovať," uviedla pre TASR hovorkyňa petržalskej samosprávy Mária Halašková.

Petržalka dúfa, že hlavné mesto stihne termíny výstavby podľa pôvodných plánov a Petržalčania sa budú môcť tešiť z výhod, ktoré má očakávané predĺženie električkovej trate priniesť.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  2. Chcete ušetriť na aute? Namiesto kúpy si ho prenajmite
  3. Ako by ste chceli bývať? Zapojte sa do prieskumu o bývaní
  4. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  5. Koniec Bratislavy? Pre túto firmu môžete pracovať aj cez polovicu republiky
  6. Digitálne zručnosti žiakov a študentov podporí Nadácia Orange
  7. Vyťahovanie zapadnutého jazyka je mýtus
  8. Heľenine oči zahrajú hit o obchvate Prešovčanom z kamióna
  9. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  10. Profesor Alexy: S plastmi sa musíme naučiť zaobchádzať
  1. 365.bank prináša digitálnu hypotéku s možnosťou podania žiadosti
  2. EUBA udelila čestné vedecké hodnosti „doctor honoris causa“
  3. Miška ochrnula z minúty na minútu, teraz pre ňu svitá nová nádej
  4. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  5. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  6. Digitálne zručnosti žiakov a študentov podporí Nadácia Orange
  7. Chcete dočasné tetovanie, používajte Hennu
  8. Vyťahovanie zapadnutého jazyka je mýtus
  9. Heľenine oči zahrajú hit o obchvate Prešovčanom z kamióna
  10. Spoľahlivá energia a úspora technológiami
  1. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova 10 429
  2. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 9 904
  3. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku 9 516
  4. Peniaze začali strácať hodnotu, treba sa brániť! 6 558
  5. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie 5 280
  6. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 709
  7. Heľenine oči zahrajú hit o obchvate Prešovčanom z kamióna 3 332
  8. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 2 853
  9. Chcete ušetriť na aute? Namiesto kúpy si ho prenajmite 2 539
  10. Nechajte kryptomeny na Fumbi 1 999
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  2. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  3. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  4. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  5. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  6. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  7. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  8. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  1. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 14 917
  2. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 8 375
  3. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis) 7 771
  4. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 5 434
  5. Michal Porubän: "Nenávistná Čaputová" vs "Mierotvorca Blaha". 4 872
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 16. S panickou poruchou v zahraničí alebo na maličkostiach záleží 4 458
  7. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 115
  8. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 3 931
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu