SME
Pondelok, 28. november, 2022 | Meniny má Henrieta

Remišová predpokladá, že novú električkovú trať v Petržalke nebude postavená do konca roka 2023

Predpokladaná lehota výstavby je 27 mesiacov od uzavretia zmluvy so zhotoviteľom.

Veronika Remišová.Veronika Remišová. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Novú električkovú trať v bratislavskej Petržalke nemusia stihnúť vybudovať načas do konca roka 2023, dokedy je možné využiť peniaze Európskej únie v uplynulom programovom období 2014 až 2020.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Upozornila na to podpredsedníčka vlády a ministerka investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Veronika Remišová (Za ľudí) v súvislosti s nepripravenosťou projektov financovaných z európskych zdrojov.

"Problémom je nepripravenosť projektov a je veľká pravdepodobnosť, že veľké infraštruktúrne projekty sa nestihnú do roku 2023. To sa týka napríklad aj Bratislavy, kedy bolo vyčlenených v tomto programovom období sto miliónov eur na električku," povedala vicepremiérka.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Petržalka zriadila prvú klubovňu pre seniorov na Osuského ulici Čítajte 

"S veľkou pravdepodobnosťou tento projekt hlavného mesta sa nestihne, čo je problém," uviedla Remišová.

Nevie si predstaviť, že v ďalších programových obdobiach bude taký veľký balík na takýto finančne náročný projekt pre Bratislavu.

Peniaze na predĺženie električkovej trate v Petržalke z Bosákovej ulice po Janíkov dvor podľa vicepremiérky sú vyčlenené.

"Silne pochybujem, že mesto Bratislava do roku 2023 tento projekt stihne dokončiť. To je prakticky, povedala by som, že vylúčené. Ak sa to nestihne, budem to považovať za zlyhanie magistrátu," dodala Remišová.

Hlavné mesto ešte v lete tohto roku informovalo, že verejné obstarávanie na zhotoviteľa stavby novej električkovej trate v Petržalke už má svojho víťaza. Najnižšiu cenovú ponuku predložila skupina dodávateľov Združenie NS MHD Petržalka, a to vo výške 74,6 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).

SkryťVypnúť reklamu

Hlavným členom tohto združenia je spoločnosť Aldesa Construcciones Polska, ďalšími členmi sú španielska firma Aldesa Construcciones a slovenské firmy Cedis a HANT BA. Ponuku v tendri predložilo spolu osem uchádzačov.

Úrad pre verejné obstarávanie v prípade tendra na električkovú trať 21. septembra rozhodol, že v konaní o preskúmanie úkonov kontrolovaného, teda hlavného mesta, pred uzavretím zmluvy nezistil porušenie zákona o verejnom obstarávaní, ktoré malo alebo mohlo mať vplyv na výsledok verejného obstarávania.

Podnet na výkon kontroly verejného obstarávania pred uzavretím zmluvy s vybraným zhotoviteľom podala Bratislava 13. augusta. Rozhodnutie úradu znamená, že Bratislava môže uzavrieť zmluvu so zhotoviteľom.

Hlavné mesto vyhlásilo verejnú súťaž na výstavbu novej električkovej trate v Petržalke po Janíkov dvor v októbri 2020, predpokladaná hodnota zákazky bola 90,6 mil. eur bez DPH, predpokladaná lehota výstavby je 27 mesiacov od uzavretia zmluvy so zhotoviteľom.

SkryťVypnúť reklamu

Pôvodná lehota na predkladanie a otváranie ponúk 30. novembra 2020 bola štyrikrát predĺžená na 23. marca 2021. Projekt bude financovaný zo zdrojov EÚ cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra.

Mestská časť Petržalka pre TASR uviedla, že projekt je výlučne v kompetencii magistrátu.

"V povoľovacom procese sme si splnili všetky povinnosti riadne a načas, preto z našej strany magistrátu nebránilo ani nebráni nič v tom, aby mohol v realizácii projektu pokračovať," uviedla pre TASR hovorkyňa petržalskej samosprávy Mária Halašková.

Petržalka dúfa, že hlavné mesto stihne termíny výstavby podľa pôvodných plánov a Petržalčania sa budú môcť tešiť z výhod, ktoré má očakávané predĺženie električkovej trate priniesť.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  3. Máš rád výzvy? Zmeň svet a urob veci inak, teraz.
  4. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  5. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  6. Zažívali domáce násilie a nikdy nepracovali. Ako dlho trvá naučiť ich to?
  7. Univerzita Komenského v Bratislave: Výzva prijatá!
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. Aby ste si pri príprave vianočných dobrôt spievali od radosti
  2. Hľadá sa nástupca slávneho pekára
  3. Statute of limitations in consumer relations
  4. As prices rise, purchasing the right office is essential
  5. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  6. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  7. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  8. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 27 654
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 8 240
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 858
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 4 306
  5. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 686
  6. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 407
  7. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 038
  8. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 820
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  3. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  6. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 359
  2. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 14 582
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 088
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 5 038
  5. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 256
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 975
  7. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 3 940
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 815
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu