SME
Sobota, 26. november, 2022 | Meniny má Kornel

Vallo tlačí na štát pre Hlavnú stanicu. Vznikla pracovná skupina

Do roku 2025 by sa malo začať pracovať na projektoch modernizácie.

Hlavná stanicaHlavná stanica (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Mesto Bratislava má od štvrtka novú autobusovú stanicu. Železničná Hlavná stanica však zostáva aj po rokoch plánov a sľubov bez rozsiahlejšej rekonštrukcie. Primátor Bratislavy Matúš Vallo tvrdí, že ho pre to, ako Hlavná stanica vyzerá, bolí veľmi srdce.

"Stále prosím a žiadam ľudí, ktorí to majú v rukách, a to je minister dopravy a premiér," vyhlásil vo štvrtok Vallo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čakanie na zapojenie štátu

Primátor dúfa, že je blízko k tomu, aby spoločne vyhlásili architektonickú súťaž na obnovu predstaničného námestia i Hlavnej stanice.

SkryťVypnúť reklamu

"My sme pripravení ju vyhlásiť. Čakáme však na štát, aby sa zapojil," podotkol Vallo. Je podľa neho dôležité, aby po novej autobusovej stanici mala Bratislava na úrovni 21. storočia aj železničnú stanicu.

Mesto chce architektonickú súťaž

Minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina) minulý rok vyhlásil, že ak sa bude rekonštruovať Hlavná stanica, bude to v súčinnosti s mestom Bratislava.

"Nie je to len o budove, ale aj o priestore pred stanicou," povedal minister s tým, že aj tu je potrebné najprv nájsť zdroje financovania.

Bratislavský magistrát opakovane tvrdí, že Hlavnú stanicu a priestor okolo nej treba riešiť jednou veľkou architektonickou súťažou.

Priorita vo volebnej kampani

Vallo v roku 2018 povedal, že Hlavná stanica i plánovaná budúca stanica Filiálka majú svoje výhody a aj nevýhody.

SkryťVypnúť reklamu

"Filiálka bude výborná stanica pre prímestskú vlakovú dopravu. Hlavná stanica je zas dobrá pre smer do Rakúska, Prahy či na sever Slovenska. Bude to ako v iných európskych metropolách, ktoré majú viacero železničných staníc. Mojou prioritou však bude, aby sa Hlavná stanica zrekonštruovala," uviedol.

V roku 2019 zverejnili Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) štúdiu realizovateľnosti uzla Bratislava, ktorá má zásadným spôsobom ovplyvniť vývoj železničnej dopravy v hlavnom meste.

Dokument predpokladá, že do roku 2025 by sa malo začať pracovať na projektoch modernizácie bratislavskej Hlavnej stanice a revitalizácie úseku Bratislava predmestie - Bratislava filiálka. Do roku 2030 by sa tieto projekty mohli začať realizovať.

Železnice pripravujú varianty využiteľnosti

ŽSR vo svojej reakcii na Vallove slová uviedli, že vznikla interná pracovná skupina pre návrh riešenia komplexnej rekonštrukcie Hlavnej stanice.

SkryťVypnúť reklamu

"Skupina pripravuje niekoľko variantov využiteľnosti. Varianty musia zohľadňovať možné stavebné úpravy výpravnej budovy, prístavby výpravnej budovy, prislúchajúcich exteriérových objektov, koridoru medzi výpravnou budovou a zastávkou električiek, podchodov pre cestujúcich a spevnených plôch na predstaničnom námestí," spresnila riaditeľka komunikačného odboru ŽSR Ria Feik Achbergerová.

Zohľadňujú rovnako aj finančnú náročnosť projektu a aj horizont realizácie, či pôjde o dlhodobý zámer komplexnej prestavby s možnosťou spolupráce s hlavným mestom (vypracovanie spoločnej architektonicko-urbanistickej štúdie) alebo krátkodobý zámer – rýchle zlepšenie vizuálu a kvality poskytovaných služieb.

"S týmto cieľom vznikla aj riadiaca skupina pre infraštruktúrne projekty na území mesta Bratislava, kde sa riešia otázky týkajúce sa uzla Bratislava a aj Bratislava Hlavná stanica. Súčasťou skupiny sú zástupcovia ministerstva dopravy, magistrátu hlavného mesta, Metropolitný inštitút Bratislava aj zástupcovia ŽSR," podotkla Feik Achbergerová.

Vedenie ŽSR deklaruje, že podniká kroky, ktoré prinesú riešenie pre Hlavnú stanicu na zlepšenie komfortu cestujúcich, prenajímateľov priestorov a zamestnancov.

Ministerstvo zriadilo pracovnú skupinu

Komplexnosť rekonštrukcie, samozrejme, bude podľa železníc závisieť aj od disponibilných finančných prostriedkov, od čoho sa bude odvíjať aj termín realizácie rekonštrukcie.

Ministerstvo dopravy vo svojej reakcii skonštatovalo, že rekonštrukcia predstaničného námestia je v rukách magistrátu.

"S cieľom rekonštrukcie Hlavnej stanice a súvisiacich pozemkov a objektov v okolí bola zriadená pracovná skupina, ktorú tvoria zástupcovia rezortu dopravy, ŽSR, Metropolitného inštitútu Bratislavy i hlavného mesta," podotkli z ministerstva.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  8. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 23 660
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 550
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 4 899
  4. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 3 881
  5. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 880
  6. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 742
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 565
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 020
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  3. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  6. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 12 400
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 473
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 361
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 808
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 268
  6. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 3 224
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 211
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 069
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu