SME
Sobota, 26. november, 2022 | Meniny má Kornel

Obchvat D4R7 nemôžeme považovať za dokončený bez križovatky Prievoz, tvrdí Vallo

Mesto žiadalo, aby bola hotová križovatka pod Prístavným mostom.

Mimoúrovňová križovatka Prievoz, uzavreté budú oba zjazdy vpravo.Mimoúrovňová križovatka Prievoz, uzavreté budú oba zjazdy vpravo. (Zdroj: D4R7)

BRATISLAVA. Obchvat D4R7 v Bratislave nebudeme môcť považovať za ukončený, pokiaľ nebude dokončená mimoúrovňová križovatka Prievoz.

Na sociálnej sieti to uviedol primátor hlavného mesta Matúš Vallo v súvislosti s postupným otváraním časti obchvatu Bratislavy počas nasledujúceho víkendu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Zhotoviteľ D4/R7 na začiatku týždňa oznámil, že v najbližších dňoch je pripravený postupne odovzdať do užívania väčšinu zostávajúcich úsekov obchvatu D4R7. Z nášho pohľadu je však kľúčové to, ako sa tieto autá rozptýlia v Bratislave, ako sa z novej R7 dostanú na jednotlivé smery a aký to bude mať dopad na vodičov, ktorí sa denne pohybujú po Bratislave," uviedol Vallo na margo postupného otvárania obchvatu.

SkryťVypnúť reklamu

Spustenie nájazdov križovatky výrazne mešká

Na štvrtkovom rokovaní so zhotoviteľom D4R7 a Prezídiom policajného zboru SR mesto žiadalo, aby v čase otvorenia nových úsekov R7 bola už hotová aj jej najdôležitejšia časť – mimoúrovňová križovatka Prievoz pod Prístavným mostom, takzvaný rondel.

Súvisiaci článok V nedeľu otvoria ďalšie úseky bratislavského obchvatu Čítajte 

„Práve tu sa má obrovské množstvo vozidiel z novej rýchlostnej cesty rozložiť do bratislavských ulíc a na existujúci obchvat D1," poznamenal Vallo s tým, že táto križovatka stále dokončená nie je a niektoré zjazdy a prepojenia – napríklad odbočenie z D1 od Senca na Bajkalskú ulicu, z Bajkalskej na Prístavný most do Petržalky a priame prepojenie zo Slovnaftskej na Petržalku – stále nefungujú a do avizovaného nedeľného otvorenia obchvatu podľa všetkého ani fungovať nebudú.

SkryťVypnúť reklamu

Zhotoviteľ už medzičasom informoval, že samotnú R7 nestíha spustiť spolu s novými úsekmi D4, ktoré sa majú spúšťať od nedele.

„Naďalej ale platí, že pred skorým otvorením chýbajúcich úsekov R7 navrhujeme uprednostniť skoré dokončenie a otvorenie všetkých vetiev križovatky Prievoz, aby sa Prístavný most a jeho okolie nestalo pre vodičov ešte väčšou nočnou morou, ako je dnes," upozornil primátor s tým, že spustenie nájazdov križovatky už aj tak výrazne mešká, čo spôsobuje všetkým motoristom aj obyvateľom mesta problémy.

„Trpí križovatka Bajkalská/Prievozská, ale napríklad aj Prístavná ulica z dôvodu uzavretého nájazdu z Bajkalskej na Prístavný most do Petržalky. Otvorenie obchvatu a napojenie vysokokapacitnej R7 na nedokončený rondel môže situáciu ešte zhoršiť," dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Úseky sa budú otvárať postupne

D4R7 Construction a príslušné úrady sa vo štvrtok dohodli, že posledné úseky projektu D4R7 sa budú otvárať postupne, pretože organizácia dopravy v hlavnom meste je náročný proces.

Súvisiaci článok Práce na zvyšných úsekoch D4 a R7 sú v podstate dokončené, potvrdil zhotoviteľ Čítajte 

„Preto môžeme potvrdiť, že v nedeľu 26. septembra ako prvý otvoríme 4,3 km dlhý úsek diaľnice D4 medzi križovatkami Bratislava – Petržalka a Bratislava – Juh (predtým známy ako Ketelec), ktorý zahŕňa Lužný most. Vzápätí pokračujeme viacerými ďalšími úkonmi, ktoré povedú k otvoreniu zostávajúcej časti rýchlostnej cesty R7 medzi križovatkami Bratislava – Nivy a Bratislava – Juh a úseku D4 Bratislava – Jarovce a Bratislava – Petržalka pred záverom prvého októbrového týždňa," uviedol zhotoviteľ.

Ako uviedol na sociálnej sieti minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal, dôvodom otvárania úsekov v niekoľkých fázach je podľa koncesionára zložitosť prípravy dopravného značenia a organizácie dopravy, nakoľko sa budú prepájať nové úseky diaľnice a rýchlostnej cesty s existujúcimi rýchlostnými komunikáciami (D1, D2, D4, R7).

Túto nedeľu preto otvorí koncesionár iba časť medzi mimoúrovňovými križovatkami Rusovce a Ketelec (4,3 km), ktorej súčasťou je aj trojkilometrový Lužný most cez Dunaj.

„Budúci víkend koncesionár sprístupní verejnosti aj časť D4 medzi mimoúrovňovými križovatkami Jarovce a Rusovce (2,2 km), spájajúci D4 a D2, ako aj časť R7 medzi mimoúrovňovými križovatkami Ketelec a Prievoz (6,5 km), spájajúci R7 a D1. Prvoradá je pritom z môjho pohľadu bezpečnosť cestnej premávky pre všetkých," uviedol minister.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  3. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  8. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 23 542
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 511
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 4 803
  4. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 4 141
  5. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 844
  6. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 792
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 556
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 019
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  3. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  6. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 11 708
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 462
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 351
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 806
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 235
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 186
  7. Jana Melišová: V závoji hmly 3 061
  8. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 3 033
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu