SME

Obchvat D4R7 nemôžeme považovať za dokončený bez križovatky Prievoz, tvrdí Vallo

Mesto žiadalo, aby bola hotová križovatka pod Prístavným mostom.

Mimoúrovňová križovatka Prievoz, uzavreté budú oba zjazdy vpravo.Mimoúrovňová križovatka Prievoz, uzavreté budú oba zjazdy vpravo. (Zdroj: D4R7)

BRATISLAVA. Obchvat D4R7 v Bratislave nebudeme môcť považovať za ukončený, pokiaľ nebude dokončená mimoúrovňová križovatka Prievoz.

Na sociálnej sieti to uviedol primátor hlavného mesta Matúš Vallo v súvislosti s postupným otváraním časti obchvatu Bratislavy počas nasledujúceho víkendu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Zhotoviteľ D4/R7 na začiatku týždňa oznámil, že v najbližších dňoch je pripravený postupne odovzdať do užívania väčšinu zostávajúcich úsekov obchvatu D4R7. Z nášho pohľadu je však kľúčové to, ako sa tieto autá rozptýlia v Bratislave, ako sa z novej R7 dostanú na jednotlivé smery a aký to bude mať dopad na vodičov, ktorí sa denne pohybujú po Bratislave," uviedol Vallo na margo postupného otvárania obchvatu.

SkryťVypnúť reklamu

Spustenie nájazdov križovatky výrazne mešká

Na štvrtkovom rokovaní so zhotoviteľom D4R7 a Prezídiom policajného zboru SR mesto žiadalo, aby v čase otvorenia nových úsekov R7 bola už hotová aj jej najdôležitejšia časť – mimoúrovňová križovatka Prievoz pod Prístavným mostom, takzvaný rondel.

Súvisiaci článok V nedeľu otvoria ďalšie úseky bratislavského obchvatu Čítajte 

„Práve tu sa má obrovské množstvo vozidiel z novej rýchlostnej cesty rozložiť do bratislavských ulíc a na existujúci obchvat D1," poznamenal Vallo s tým, že táto križovatka stále dokončená nie je a niektoré zjazdy a prepojenia – napríklad odbočenie z D1 od Senca na Bajkalskú ulicu, z Bajkalskej na Prístavný most do Petržalky a priame prepojenie zo Slovnaftskej na Petržalku – stále nefungujú a do avizovaného nedeľného otvorenia obchvatu podľa všetkého ani fungovať nebudú.

SkryťVypnúť reklamu

Zhotoviteľ už medzičasom informoval, že samotnú R7 nestíha spustiť spolu s novými úsekmi D4, ktoré sa majú spúšťať od nedele.

„Naďalej ale platí, že pred skorým otvorením chýbajúcich úsekov R7 navrhujeme uprednostniť skoré dokončenie a otvorenie všetkých vetiev križovatky Prievoz, aby sa Prístavný most a jeho okolie nestalo pre vodičov ešte väčšou nočnou morou, ako je dnes," upozornil primátor s tým, že spustenie nájazdov križovatky už aj tak výrazne mešká, čo spôsobuje všetkým motoristom aj obyvateľom mesta problémy.

„Trpí križovatka Bajkalská/Prievozská, ale napríklad aj Prístavná ulica z dôvodu uzavretého nájazdu z Bajkalskej na Prístavný most do Petržalky. Otvorenie obchvatu a napojenie vysokokapacitnej R7 na nedokončený rondel môže situáciu ešte zhoršiť," dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Úseky sa budú otvárať postupne

D4R7 Construction a príslušné úrady sa vo štvrtok dohodli, že posledné úseky projektu D4R7 sa budú otvárať postupne, pretože organizácia dopravy v hlavnom meste je náročný proces.

Súvisiaci článok Práce na zvyšných úsekoch D4 a R7 sú v podstate dokončené, potvrdil zhotoviteľ Čítajte 

„Preto môžeme potvrdiť, že v nedeľu 26. septembra ako prvý otvoríme 4,3 km dlhý úsek diaľnice D4 medzi križovatkami Bratislava – Petržalka a Bratislava – Juh (predtým známy ako Ketelec), ktorý zahŕňa Lužný most. Vzápätí pokračujeme viacerými ďalšími úkonmi, ktoré povedú k otvoreniu zostávajúcej časti rýchlostnej cesty R7 medzi križovatkami Bratislava – Nivy a Bratislava – Juh a úseku D4 Bratislava – Jarovce a Bratislava – Petržalka pred záverom prvého októbrového týždňa," uviedol zhotoviteľ.

Ako uviedol na sociálnej sieti minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal, dôvodom otvárania úsekov v niekoľkých fázach je podľa koncesionára zložitosť prípravy dopravného značenia a organizácie dopravy, nakoľko sa budú prepájať nové úseky diaľnice a rýchlostnej cesty s existujúcimi rýchlostnými komunikáciami (D1, D2, D4, R7).

Túto nedeľu preto otvorí koncesionár iba časť medzi mimoúrovňovými križovatkami Rusovce a Ketelec (4,3 km), ktorej súčasťou je aj trojkilometrový Lužný most cez Dunaj.

„Budúci víkend koncesionár sprístupní verejnosti aj časť D4 medzi mimoúrovňovými križovatkami Jarovce a Rusovce (2,2 km), spájajúci D4 a D2, ako aj časť R7 medzi mimoúrovňovými križovatkami Ketelec a Prievoz (6,5 km), spájajúci R7 a D1. Prvoradá je pritom z môjho pohľadu bezpečnosť cestnej premávky pre všetkých," uviedol minister.

Bratislava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 602
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 347
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 757
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 561
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 661
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 606
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 186
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 507
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 43 552
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 593
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 086
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 071
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 986
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 8 305
  7. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 7 446
  8. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne? 4 897
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
SkryťZatvoriť reklamu