SME

V Bratislave pribudne dvesto nových prístreškov na zastávkach MHD

Nové prístrešky a označníky pribudnú na najfrekventovanejších zastávkach.

Zrekonštruovaná električková zastávka Račianske mýto.Zrekonštruovaná električková zastávka Račianske mýto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. V Bratislave pribudne 200 nových prístreškov na zastávkach mestskej hromadnej dopravy.

Na dnešnej tlačovej konferencii o tom informoval primátor hlavného mesta Matúš Vallo.

„Pokračujeme v zlepšovaní verejnej dopravy. Po zrekonštruovaní tratí, zastávok, ostrovčekov, modernizácii vozového parku a zintenzívnení intervalov prichádzame s programom obnovy a doplnenia prístreškov na zastávkach," uviedol Vallo s tým, že Bratislava má viac ako 1 400 nástupíšť a je dôležité, aby väčšina z nich obsahovala takú štandardnú vec, akou sú prístrešky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nové prístrešky a označníky pribudnú na 200 najfrekventovanejších autobusových, električkových a trolejbusových zastávkach.

Dopravný podnik Bratislava spustil dve súťaže na zhotoviteľov prístreškov, s realizáciou chcú začať v budúcom roku. Dva nové prístrešky dalo dnes mesto do užívania na Račianskom mýte pri príležitosti Európskeho týždňa mobility.

„Stav Račianskeho mýta bol pre nás už dlhodobo neakceptovateľný, denne touto križovatkou prejdú tisícky cestujúcich," uviedol predseda predstavenstva Dopravného podniku Bratislava Martin Rybanský a dodal, že v spolupráci s hlavným mestom vo veľmi krátkom čase na Račianskom mýte vynovili a rozšírili nástupištia, osadili nový mobiliár, označníky a informačnú tabuľu a debarierizovali aj priechody pre chodcov.

SkryťVypnúť reklamu

Vzhľad nových prístreškov bude v súlade s dizajn manuálom verejných prvkov od Metropolitného inštitútu Bratislavy. Ich kapacita je prispôsobená frekvencii nastupujúcich cestujúcich počas prepravnej špičky, niektoré dostanú aj solárne panely.

Rozsiahlu investíciu bude DPB financovať z viacerých zdrojov. Najväčšiu časť plánuje zaplatiť z eurofondov v rámci projektu Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP), pričom päť percent bude spoluúčasť DPB. Päť prístreškov na Račianskej radiále (Pionierska, Riazanská, Mladá garda a Biely kríž) DPB prefinancuje prostredníctvom 100-tisícovej dotácie zo strany vlády a zvyšné vzniknú na základe komerčných spoluprác hlavného mesta a DPB.

V týchto dňoch tiež DPB pokračuje vo výmene starých označníkov, ktoré slúžili cestujúcim desiatky rokov. S ich výmenou začal ešte pred letnými prázdninami a tento rok ich plánuje vymeniť minimálne 500.

SkryťVypnúť reklamu

Nový typ označníka DPB po prvý raz predstavil na zmodernizovanej Karloveskej radiále, následne ich osádzal aj pri ďalších rekonštrukciách električkových a trolejbusových tratí.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 67 582
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 194
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 824
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 621
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 175
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 046
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 164
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 251
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 515
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 76 023
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 827
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 260
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 891
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 324
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 754
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu