SME

Rekordne dlhé dvojkĺbové trolejbusy nasadí dopravný podnik na linku 201

Tender vyhrala skupina firiem Solaris a Škoda Electric za cenu 16,7 milióna eur bez dane.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava (DPB) v piatok vyhodnotil súťaž na dodávateľa 24-metrových dvojkĺbových trolejbusov.

O dodávku týchto vozidiel prejavili záujem dvaja uchádzači, keď sa do súťaže prvýkrát v histórii prihlásil aj výrobca trolejbusov zo Švajčiarska.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rekordne dlhé vozidlá dodá DPB skupina firiem Solaris Bus & Coach, Solaris Slovakia a Škoda Electric za cenu 16,7 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Informoval o tom hovorca dopravcu Martin Chlebovec.

Švajčiarska spoločnosť Carrosserie HESS AG s ponukou 21,7 milióna eur bez DPH skončila v súťaži na druhom mieste. Odhadovaná cena zákazky bola pritom 19,4 milióna eur bez DPH.

SkryťVypnúť reklamu

Zmluvu s víťazným združením plánuje DPB podpísať v prípade, ak nepríde k uplatneniu revíznych postupov a po kontrole súťaže zo strany Úradu pre verejné obstarávanie.

Súvisiaci článok Zmluva o výstavbe električkovej trate v Petržalke stále nie je uzavretá Čítajte 

"Prevádzka tohto typu trolejbusov nemá nikde v Česku ani na Slovensku obdobu a pre náš dopravný podnik je výzvou. Vďaka nim sa už čoskoro dotiahneme na dopravne vyspelé krajiny. Podobne dlhé vozidlá jazdia napríklad v rakúskom Linzi a vo viacerých švajčiarskych mestách. Obyvatelia východnej časti Bratislavy sa odvezú novými trolejbusmi, ktorými výrazne zvýšime prepravnú kapacitu a komfort cestovania na linke 201," uviedol predseda predstavenstva DPB Martin Rybanský.

DPB vyhlásil verejné obstarávanie na trolejbusy v apríli. Okrem 16 kusov 24-metrových vozidiel plánoval obstarať aj 23 kĺbových 18-metrových trolejbusov a 11 kusov "krátkych" 12-metrových vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu

Dopravný podnik Bratislava

Zastávka električky po ukončení rekonštrukcie električkovej trate a jej okolia na Americkom námestí 14. decembra 2020.

Z Južného mesta premáva okružnou trasou, za zastávkou Blumentál cez Vazovovu.


TASR
Cabriobus prechádza cez Železnú studničku.

Týždeň mobility sa uskutoční od 16. do 22. septembra.


TASR 1

Investíciu financuje bratislavský mestský dopravca z úveru.


TASR 12
Súvisiace témy: Škoda
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Osadili štadióny špeciálnymi turniketmi
  2. Od čoho závisí schopnosť prispôsobiť sa?
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  5. Keď sa z brigády stane kariéra
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  2. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  5. Od čoho závisí schopnosť prispôsobiť sa?
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  7. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  8. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  1. Od čoho závisí schopnosť prispôsobiť sa? 7 995
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 798
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 2 855
  4. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 2 493
  5. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 987
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 1 524
  7. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky 1 345
  8. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 1 305
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 16 275
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 081
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 869
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 771
  5. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 10 090
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 10 016
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 505
  8. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 9 307
  1. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  2. Marian Nanias: Na členstvo v EÚ Slovensko dopláca, alebo získava?
  3. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  4. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  5. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  6. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  7. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  8. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
SkryťZatvoriť reklamu