SME

Časť tepla zo spaľovne využijú na vykurovanie domácností a prevádzok

OLO začne na dodávkach pre zhruba 3500 domácností.

Potrubia, ktoré filtrujú výpary zo spaľovaného odpadu. Výsledné emisie sú prísne kontrolované.Potrubia, ktoré filtrujú výpary zo spaľovaného odpadu. Výsledné emisie sú prísne kontrolované. (Zdroj: FOTO SME - JOZEF JAKUBČO)

BRATISLAVA. Časť tepla z energetického zhodnocovania odpadov v bratislavskej spaľovni bude od budúcej vykurovacej sezóny na jeseň 2022 využitá na vykurovanie domácností a prevádzok v hlavnom meste.

Bratislavská mestská spoločnosť Odvoz a likvidácia odpadu (OLO) sa totiž napojí na Bratislavskú teplárenskú spoločnosť (BAT), člena skupiny MH Teplárenský holding (MHTH). Vo štvrtok o tom informovali predstavitelia hlavného mesta, OLO i MHTH.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Posun k ekologickému spracovaniu odpadu

OLO začne na dodávkach pre zhruba 3500 domácností v minimálnom garantovanom objeme 23 GWh ročne a postupne chce dodávky tepla pre Bratislavu zvýšiť.

SkryťVypnúť reklamu

V budúcnosti by sa mohli napojiť na túto sieť postupne aj všetky bratislavské mestské podniky či mestské budovy tam, kde to je možné. To znamená, že mesto by si teplo pre svoje budovy vyrábalo samo prostredníctvom OLO.

"Prepojenie OLO na BAT je absolútne nevyhnutné, ak chceme hovoriť o ekologickom spracovaní odpadov. Aktuálne už nič nestojí v ceste technickej realizácii projektu a teplo z energetického zhodnotenia odpadov bude čoskoro dodávané Bratislavčanom," povedal primátor Bratislavy Matúš Vallo.

OLO investuje do napojenia približne milión eur

Generálny riaditeľ skupiny MH Teplárenský holding Ľuboš Lopatka spresnil, že sú pripravení začať odber tepla na jeseň 2022 v objeme 23 GWh ročne.

Ďalšie zvýšenie odberu tepla je v súčasnosti limitované existujúcou zmluvou na odber tepla medzi BAT a PPC Energy (Veolia Group) platnou do konca roka 2031.

SkryťVypnúť reklamu

"Táto zmluva nesleduje trend dekarbonizácie zdrojov, predražuje konečnú cenu tepla a limituje ďalší rozvoj OLO. Sme pripravení rokovať o jej ukončení," povedal.

OLO investuje do napojenia na BAT približne jeden milión eur. Zo strany mestskej firmy ide o strategicky dôležitú investíciu. Po zrealizovaní napojenia bude OLO predávať teplo za trhovú cenu.

"Ide o riešenie, pri ktorom získa občan, mesto aj štát. Zabezpečíme tým nielen zníženie emisií, ale aj zlepšenie hospodárenia," povedal riaditeľ OLO Ivan Sokáč.

Viac finančných zdrojov má podľa jeho slov slúžiť na rozvíjanie aktivít v oblasti triedeného zberu tak, aby sa naplnil cieľ spraviť z Bratislavy vzor nakladania s odpadmi pre ostatné slovenské mestá a dobehnúť vyspelé mestá v Európe.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  2. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  4. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  6. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  7. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  8. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  2. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  3. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  4. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  5. Nové Planeo v Košiciach
  6. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  7. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 877
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 8 680
  3. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 596
  4. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 265
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 065
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 3 014
  7. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 818
  8. Čo bude toto leto in? 2 581
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 22 311
  2. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 7 599
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 7 395
  4. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 683
  5. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 4 933
  6. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 915
  7. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 4 693
  8. Eva Gallova: Dopadnú Ukrajinci tak ako za starých čias dopadli Indiáni? 4 412
  1. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
  2. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  3. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  4. Tupou Ceruzou: Žiačik
  5. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy
  6. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  7. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  8. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
SkryťZatvoriť reklamu