SME

Dopravný podnik doplní vozidlový park o ďalšie nízkopodlažné autobusy

V týchto dňoch vyhlasuje súťaže na nákup nových vozidiel dĺžky 12,2 metra.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SME/Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava (DPB) doplní svoj vozidlový park o ďalšie nízkopodlažné autobusy. V tlačovej správe o tom informoval hovorca DPB Martin Chlebovec.

„Dopravný podnik v týchto dňoch postupne vyhlasuje súťaže na nákup nových nízkopodlažných vozidiel do dĺžky 12,2 metra. Vysúťažiť sa chystá štyri rôzne druhy pohonov," uviedol hovorca s tým, že výsledný počet autobusov, ktorý si DPB z vysúťažených typov nakoniec objedná, bude závisieť od možnosti spolufinancovania nákupu ekologických vozidiel. DPB uvažuje o nákupe 80 dieselových (Euro 6D) či CNG autobusov, alebo 40 elektrobusov či autobusov na vodíkový pohon.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Nepáčilo sa mu, koľko má platiť. Nespokojný zákazník napadol taxikára Čítajte 

Ako poznamenal hovorca, DPB mení filozofiu pri verejnom obstarávaní nových vozidiel. Výsledok súťaží bude podkladom pre uchádzanie sa o finančné zdroje z eurofondových programov, štrukturálnych fondov alebo iných prostriedkov určených na obdobný účel. „Keďže proces verejného obstarávania zvykne byť zdĺhavý, nečakáme na konkrétnu výzvu, ale súťažíme už v predstihu. Preferujeme uzavrieť rámcové zmluvy najmä na nákup nízkoemisných dopravných prostriedkov," vysvetlil predseda predstavenstva DPB Martin Rybanský s tým, že ich cena je niekoľkonásobne vyššia a financovanie nákupu je podmienené najmä prostriedkami z EÚ. „Vozidlá so štandardným pohonom prichádzajú do úvahy v prípade, ak sa na preplatenie takéhoto nákupu nenájdu príslušné dotačné mechanizmy,“ dodal.

Cestujúcich budú voziť nové plne klimatizované a nízkopodlažné autobusy s determálnymi bočnými oknami, ktoré zabezpečia tepelný komfort najmä v letných mesiacoch. „Samozrejmosťou sú nerezové madlá a tyče, hygienickejšie koženkové sedadlá, kamerový systém aj nový informačný systém s LED bodovými panelmi či vnútornými LCD displejmi, zobrazujúcimi reálne odchody nadväzných spojov zo zastávok," poznamenal hovorca DPB.

SkryťVypnúť reklamu

Pre vodičov požaduje dopravný podnik priestrannú kabínu vrátane úložného priestoru, ergonomické usporiadanie prístrojovej dosky, kvalitné a pohodlné sedadlo a novinkou bude systém sledovania mŕtveho uhla. „Výkon klimatizácie sa vôbec po prvý krát stal kvalitatívnym súťažným kritériom, nielen požiadavkou v technickej špecifikácii vozidla," zdôraznil Chlebovec.

Obstarávacia cena vozidiel sa vzhľadom na rôzne typy súťaží líši. Celková predpokladaná hodnota zákazky na kúpu 80 autobusov s dieselovým pohonom je 22 miliónov eur. DPB by chcel súťaže na všetky typy pohonov vyhlásiť v priebehu augusta. Nové autobusy v uliciach Bratislavy nahradia 12 až 14-ročné vozidlá a skvalitnia cestovanie mestskou hromadnou dopravou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 79 979
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 424
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 134
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 447
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 876
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 249
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 212
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 320
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 652
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 567
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 48 897
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 991
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 376
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 960
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 707
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 10 656
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu