SME
Streda, 10. august, 2022 | Meniny má Vavrinec

Historický bratislavský železničný tunel zmodernizujú

Oprava tunela bude stáť za viac ako 4,1 milióna eur.

Predsedníčka Za ľudí Veronika Remišová.Predsedníčka Za ľudí Veronika Remišová. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Tunel pri bratislavskej Hlavnej stanici čaká v najbližších dvoch rokoch rekonštrukcia. Železniciam Slovenskej republiky (ŽSR) ako oprávnenému žiadateľovi európskych finančných zdrojov to umožní vyzvanie na národný projekt z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra vo výške viac ako 4,1 milióna eur.

Vyzvanie odsúhlasila ministerka investícií Veronika Remišová a vyhlási ho ministerstvo dopravy. Po dokončení prestavby bude tunel bezpečnejší a zároveň sa predĺži aj jeho životnosť. Modernizácia je naplánovaná na roky 2022 a 2023.

„Aby sme mohli využiť naplno ekologický potenciál železničnej dopravy, musí byť moderná a spoľahlivá. Preto musíme investovať nielen do vozového parku, ale aj do železničnej infraštruktúry. Neraz ide už o historické objekty, ktoré dodnes dobre slúžia, ale potrebujú náročné opravy,“ dodala vicepremiérka Remišová s tým, že zámerom projektu je rekonštrukcia a následná modernizácia tunelového ostenia Bratislavského tunela č. 2.

SkryťVypnúť reklamu

Odstráni sa aj súčasné presakovanie vody, ktoré spôsobuje poruchy. Tie, obzvlášť pri elektrifikovanej trati, ohrozujú jej bezpečnosť a plynulosť dopravy.

Bratislavský tunel č.2 susedí s historickým Bratislavským tunelom č.1, známym ako Lamačský tunel č. I. Lamačský tunel vybudovali v rokoch 1844 až 1848 a s celkovou dĺžkou 704 metrov bol v tom čase jedným z najdlhších v Európe. Potreba druhej koľaje viedla k výstavbe nového susedného tunela č.2, známeho ako Lamačský tunel č. II. Začal sa raziť v decembri 1900 a do prevádzky ho odovzdali v októbri 1902. Je dlhý 596 metrov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  8. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 12 037
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 921
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 670
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 157
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 6 520
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 683
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 729
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 954
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  3. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  4. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  6. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 548
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 21 619
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 513
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 585
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 235
  6. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 4 491
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 751
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 317
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu