SME
Štvrtok, 2. december, 2021 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Štát diskriminuje dopravný podnik, Vallo sa obráti na Európsku komisiu

Vláda nezmenila postoj ani po piatkových rokovaniach.

Primátor hlavného mesta SR Bratislavy Matúš Vallo.Primátor hlavného mesta SR Bratislavy Matúš Vallo. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Mesto Bratislava sa v krátkom čase obráti na Európsku komisiu.

Dôvodom je, že štát stále finančne nepomohol Dopravnému podniku Bratislava vykryť miliónové výpadky príjmov spôsobené pandémiou nového koronavírusu. Oznámil to primátor hlavného mesta Matúš Vallo.

Verí, že Komisia potvrdí, že postup vlády SR je v rozpore so schválenými schémami pomoci, keďže podľa primátora štát diskriminuje dopravný podnik mesta oproti iným dopravcom.

Vallo zároveň informoval, že vládny kabinet ani po piatkových rokovaniach nezmenil svoj postoj.

Skryť Vypnúť reklamu

Mesto rokuje s vládou už rok

"Deje sa tak napriek tomu, že aj podľa schémy schválenej Európskou komisiou by DPB mohol túto pomoc čerpať rovnako, ako ju dnes môžu čerpať súkromní poskytovatelia verejnej dopravy," vyhlásil Vallo.

Magistrát rokuje s vládnym kabinetom od apríla 2020, keď sa schválila prvá schéma štátnej pomoci, aby táto finančná pomoc bola dostupná aj pre bratislavský dopravný podnik. Ten za normálnych okolností denne prepraví 300 000 obyvateľov a návštevníkov mesta.

"Výpadky tržieb v dôsledku krízy sú už pre DPB aj pre mesto Bratislava neúnosné, keďže od marca 2020 dodnes dosahujú sumu 25 miliónov eur. Je mi veľmi ľúto, že napriek doterajšej veľmi korektnej komunikácii s premiérom a bývalým ministrom financií Eduardom Hegerom (OĽANO) ani po dnešných rokovaniach vláda nezmenila postoj," uviedol primátor.

Skryť Vypnúť reklamu

Zamestnanci sa boja prepúšťania

Súvisiaci článok Zamestnanci dopravného podniku vyhlásili výstražný štrajk Čítajte 

Ako tvrdí, nemôže prijať argumentáciu ministerstva financií, že Bratislava je bohaté mesto a tento výpadok zvládne sanovať z vlastného rozpočtu. Mohlo by sa to podľa Valla diať len na úkor iných funkcií a služieb hlavného mesta, ktoré poskytuje svojim obyvateľom.

"Považujeme za nespravodlivé a diskriminačné, že súkromné dopravné firmy v 54 mestách po celom Slovensku túto kompenzáciu čerpať môžu a štyri samosprávne dopravné podniky (v Bratislave, Košiciach, Prešove a Žiline) ju čerpať nemôžu," poznamenal.

V tejto situácii vníma obavy zamestnancov DPB z hromadného prepúšťania za oprávnené. Mesto ich však ubezpečilo, že hromadné prepúšťanie nateraz nepripravuje a stratu ešte stále sanuje z vlastného rozpočtu. DPB aj magistrát sa snažili výpadky tržieb vykrývať vo vlastnej réžii.

Skryť Vypnúť reklamu

"Racionalizačnými opatreniami vrátane zníženia počtu administratívnych pracovníkov o 20 percent, redukciou prevádzkového režimu a úsporami cez verejné obstarávanie znížil DPB svoje náklady o 11 miliónov eur od začiatku pandémie. To však na pokrytie výpadkov nestačí," skonštatoval Vallo.

Dôsledky štrajku pocítia najmä obyvatelia

Rozumie preto kroku zástupcov zamestnancov DPB, ktorí vyhlásili na pondelok od 8.00 do 9.00 h výstražný štrajk. Podľa primátora ide o strach z prepúšťania a o snahu vytvoriť tlak na vládu.

Priznáva však, že v konečnom dôsledku dosahy štrajku najviac pocítia tisíce obyvateľov, pre ktorých počas jednej hodiny v rannej špičke nebude dostupná v pondelok ráno mestská hromadná doprava.

Primátor deklaruje, že odborárov opakovane informoval, že hlavné mesto bude aj naďalej sanovať výpadky príjmov DPB v takej miere, aby sa predišlo hromadnému prepúšťaniu.

"S odbormi rokujeme a dúfam, že uistenie, ktoré som im aj dnes dal, presvedčí vodičov MHD, aby svojím, i keď oprávneným postojom, nespôsobili komplikácie pre tisícky cestujúcich v pondelok ráno," vyhlásil Vallo.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vieme čo je úspech. Pomôžeme ho dosiahnuť aj vám
  2. Tento rok turizmu neprial
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  4. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  5. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  8. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  1. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  2. Tento rok turizmu neprial
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  4. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  5. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  8. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  9. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  10. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 30 577
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 738
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 915
  4. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 7 733
  5. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 677
  6. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 6 292
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 727
  8. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 4 969
  9. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 209
  10. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 112
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  2. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  3. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  4. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  5. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  6. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  7. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  8. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 10 004
  2. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 9 784
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 961
  4. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 5 057
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 985
  6. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 614
  7. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 540
  8. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 437
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu