SME

Projekt rekonštrukcie Osobného prístavu čaká na územné rozhodnutie

Práce by mali trvať rok a pol.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: TASR)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Projekt plánovanej rekonštrukcie budovy Osobného prístavu v Bratislave stále čaká na územné rozhodnutie.

"Zo strany našej spoločnosti boli predložené všetky požadované dokumenty a vyhovené všetkým vzneseným požiadavkám zo strany kompetentných úradov a organizácií, ktoré sa ku konaniu vyjadrujú," uviedol pre TASR Marek Považan, predseda predstavenstva spoločnosti Slovenská plavba a prístavy - lodná osobná doprava (SPaP-LOD).

Súvisiaci článok Developersky lukratívna oblasť Bratislavy dostane štátnu ochranu Čítajte 

Rekonštrukcia by mala podľa neho priniesť skvalitnenie služieb pre cestujúcich v medzinárodnej vnútrozemskej vodnej doprave zodpovedajúcich 21. storočiu, teda obdobne, ako tomu je pri letiskách, či moderných železničných a autobusových staniciach.

SkryťVypnúť reklamu

Práce by mali trvať okolo jeden a pol roka, výška investície sa má odvíjať od druhu použitých materiálov schválených príslušnými orgánmi.

Aktivisti kritizujú, spoločnosť nesúhlasí

Plánovaná rekonštrukcia je dlhodobo kritizovaná zo strany niektorých aktivistov. Podľa nich je však neopodstatnená.

Názor aktivistov nezdieľa spoločnosť napríklad pri tvrdení, že nová budova prístavu zničí celkový pohľad na Staré Mesto a budovu Slovenského národného múzea.

"Myslíme si, že celkový pohľad na Staré Mesto podstatne viac ničí aktuálna podoba budovy a jej stav. A podáva negatívny pohľad či už pre Bratislavčanov, ale hlavne pre zahraničných turistov, pre ktorých je táto oblasť prvým miestom stretu s mestom," poznamenal Považan.

Pripomenul tiež, že výška budovy nedosiahne ani úroveň výšky korún stromov v priľahlom parku. Poukázal zároveň na to, že budova Slovenského národného múza je už v súčasnosti prekrytá existujúcou budovou a jej dodatočné prekrytie bude podľa Považana v zanedbateľnom percente.

SkryťVypnúť reklamu

Pripomienky vraj akceptovali a projekt upravili

Taktiež zdôraznil, že projekt bol verejne komunikovaný a prezentovaný. Spoločnosť preto mrzí, že je opakovane napádaný rovnakou argumentáciou, s ktorou sa príslušné orgány v minulosti zaoberali a vysporiadali zapracovaním pripomienok do uložených povinností. Tie spoločnosť podľa neho akceptovala a upravila v projektoch.

"Propagované vizualizácie zo strany aktivistov sú neobjektívne a pravdepodobne vedome zavádzajúce," doplnil Považan.

Budova osobného prístavu v Bratislave bola dostavaná v roku 1969 a čiastočnou rekonštrukciou prešla v polovici 90. rokov 20. storočia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 703
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 528
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 861
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 734
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 002
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 793
  7. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 8 341
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 513
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 506
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 481
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 358
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 890
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 351
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 343
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 928
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 417
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu