Superlearning: výučba cudzích jazykov intenzívne a po ležiačky
Počas stredajšieho dňa otvorených dverí predstavovala jazyková škola Salvus záujemcom o štúdium cudzieho jazyka metódu superlearning. Ide o intenzívne učenie sa v relaxačných hladinách, napríklad v hladine Alfa. Od klasických metód sa líši napríklad ...
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Metóda superlearning kladie dôraz na sluch.
Počas stredajšieho dňa otvorených dverí predstavovala jazyková škola Salvus záujemcom o štúdium cudzieho jazyka metódu superlearning. Ide o intenzívne učenie sa v relaxačných hladinách, napríklad v hladine Alfa. Od klasických metód sa líši napríklad aj tým, že študenti sa učia v malých skupinách a po ležiačky.
"Najvhodnejšia je pre ľudí, ktorí potrebujú čo najrýchlejšie vhupnúť do cudzieho jazyka alebo sa zdokonaliť. Väčšinou túto formu využívajú účastníci, ktorí sa chystajú vycestovať do zahraničia alebo tí, ktorí menia zamestnanie a neovládajú jazyk, ktorý od nich zamestnávateľ vyžaduje," povedala Soňa Sopková, manažérka výučby. Podľa nej je táto metóda vhodná aj pre študentov. "Bohužiaľ, dnes sa v našom školstve jazykári veľmi rýchlo menia, takže študenti môžu mať pocit, že jazyk neovládajú dostatočne, hlavne pred maturitou alebo prijímacími pohovormi."
Superlearning kladie dôraz na sluch a nie na vizuálnu pamäť. Preto špeciálne vyškolení lektori používajú klasickú tabuľu a skriptá len ako učebný doplnok. Dôležitý je špeciálny psychowalkman, vďaka ktorému sa študent (pomocou audiovizuálnej stimulácie relaxačných cvičení) uvoľní a potom počúva text vo vybranom jazyku, neskôr s prekladom. Potom nasleduje konverzácia, zameraná na upevnenie práve získaných poznatkov a rozvinutie slovnej zásoby podľa potreby účastníkov.
Tento model štúdia imituje rečový model učenia sa malého dieťaťa - každý si zapamätá to, čo je preňho najdôležitejšie. Veľkú rolu tu hrá aj podvedomé ukladanie do pamäte. Prvoradou výhodou je však rýchlejšie a efektívnejšie zapamätávanie si, čo podporuje aj intenzita kurzu - trvá síce len týždeň, ale výučba prebieha denne až šesť hodín. Pri správnom postupe by sa však študenti nemali cítiť unavení, ale naopak oddýchnutí.
Hoci sa tento systém orientuje prevažne na nadobudnutie konverzačných schopností v cudzej reči a nesústredí sa na písomný prejav, lektori sa venujú aj gramatike.
Záujemcovia o netradičné učenie cudzieho jazyka nájdu podrobnejšie informácie na web stránke školy, kde si môžu vyskúšať aj malý vstupný test. (dot)