Po Dunaji sa už plavia lode, škody vyčísľujú

Belgickú nákladnú loď, ktorá od soboty večera blokovala plavbu na Dunaji, v nedeľu po 17. hodine uvoľnili. Havarovanú loď sa bez úspechu pokúšali pracovníci Štátnej plavebnej správy uvoľniť počas noci zo soboty na nedeľu. Podarilo sa to, až keď sa do ...

Belgickú nákladnú loď, ktorá od soboty večera blokovala plavbu na Dunaji, v nedeľu po 17. hodine uvoľnili. Havarovanú loď sa bez úspechu pokúšali pracovníci Štátnej plavebnej správy uvoľniť počas noci zo soboty na nedeľu. Podarilo sa to, až keď sa do prác zapojili dva remorkéry, ktoré loď odviezli do prístavu. Situáciu komplikovalo aj ďalšie plavidlo, ktoré bolo pripútané k lodi. Pre haváriu bola na Dunaji na necelých 24 hodín prerušená lodná doprava. Na otázku, aké škody spôsobilo prerušenie dopravy na rieke, odpovedal riaditeľ Štátnej plavebnej správy Ján Juria, že zatiaľ sa škody vyčísľujú. Kapitán lode dnes podá správu o nehode.

Asi 110 metrov dlhé nákladné plavidlo nabehlo pri športovom prístave na plytčinu a stočilo sa rovno do plavebnej dráhy. Nik z posádky lode nebol zranený.

Pri uvoľnovacích prácach došlo na mieste havárie k zmene riečneho dna. Štátna plavebná správa uskutoční dnes v tejto súvislosti nové merania hĺbky. Dunaj je však už plne priechodný a plavba je bez obmedzení.

Posledná vážna nehoda lode na bratislavskom úseku Dunaja sa stala v marci 2002. Vtedy vrazil rakúsky remorkér Grafenstein do pilierov Starého mosta. Remorkér plával v noci proti prúdu Dunaja, no neodhadol svoje sily. Pod mostom už nestačil čeliť silnému prúdu, zastal a vzpriečil sa medzi dvoma piliermi. Vzápätí sa začal potápať jeden z tlačných člnov. Posádka sa snažila manévrovať, no z remorkéra sa medzitým odtrhol ďalší tlačný čln - prázdny, priviazaný naboku. Neovládaný plával po Dunaji, v prístavisku narazil do dvoch tankovacích stanovíšť, pontónov, kde kotvia lode. Starý Most bol po nehode dlhší čas uzavretý a skúmalo sa, či havária nepoškodila jeho statiku. Pri odstraňovaní následkov havárie bola opravená lávka pre chodcov - železobetónové dielce vymenili za drevené. Piliere mosta si nakoniec nevyžiadali výmenu - len nový obklad.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  3. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  4. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  5. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  6. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  7. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  8. Accessible Urban Living
  9. RPSP – A good intention ruined by execution
  10. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 8 696
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 653
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 566
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 646
  5. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 2 353
  6. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 271
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 830
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 694
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 580
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 355