SME

Po Dunaji sa už plavia lode, škody vyčísľujú

Belgickú nákladnú loď, ktorá od soboty večera blokovala plavbu na Dunaji, v nedeľu po 17. hodine uvoľnili. Havarovanú loď sa bez úspechu pokúšali pracovníci Štátnej plavebnej správy uvoľniť počas noci zo soboty na nedeľu. Podarilo sa to, až keď sa do ...

Belgickú nákladnú loď, ktorá od soboty večera blokovala plavbu na Dunaji, v nedeľu po 17. hodine uvoľnili. Havarovanú loď sa bez úspechu pokúšali pracovníci Štátnej plavebnej správy uvoľniť počas noci zo soboty na nedeľu. Podarilo sa to, až keď sa do prác zapojili dva remorkéry, ktoré loď odviezli do prístavu. Situáciu komplikovalo aj ďalšie plavidlo, ktoré bolo pripútané k lodi. Pre haváriu bola na Dunaji na necelých 24 hodín prerušená lodná doprava. Na otázku, aké škody spôsobilo prerušenie dopravy na rieke, odpovedal riaditeľ Štátnej plavebnej správy Ján Juria, že zatiaľ sa škody vyčísľujú. Kapitán lode dnes podá správu o nehode.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Asi 110 metrov dlhé nákladné plavidlo nabehlo pri športovom prístave na plytčinu a stočilo sa rovno do plavebnej dráhy. Nik z posádky lode nebol zranený.

Pri uvoľnovacích prácach došlo na mieste havárie k zmene riečneho dna. Štátna plavebná správa uskutoční dnes v tejto súvislosti nové merania hĺbky. Dunaj je však už plne priechodný a plavba je bez obmedzení.

Posledná vážna nehoda lode na bratislavskom úseku Dunaja sa stala v marci 2002. Vtedy vrazil rakúsky remorkér Grafenstein do pilierov Starého mosta. Remorkér plával v noci proti prúdu Dunaja, no neodhadol svoje sily. Pod mostom už nestačil čeliť silnému prúdu, zastal a vzpriečil sa medzi dvoma piliermi. Vzápätí sa začal potápať jeden z tlačných člnov. Posádka sa snažila manévrovať, no z remorkéra sa medzitým odtrhol ďalší tlačný čln - prázdny, priviazaný naboku. Neovládaný plával po Dunaji, v prístavisku narazil do dvoch tankovacích stanovíšť, pontónov, kde kotvia lode. Starý Most bol po nehode dlhší čas uzavretý a skúmalo sa, či havária nepoškodila jeho statiku. Pri odstraňovaní následkov havárie bola opravená lávka pre chodcov - železobetónové dielce vymenili za drevené. Piliere mosta si nakoniec nevyžiadali výmenu - len nový obklad.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Finančná gramotnosť? Väčšina netuší, čo by sa stalo, keby zomrel ich partner
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 19 994
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 10 583
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 9 376
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 8 819
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 641
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 6 014
  7. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 5 363
  8. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 234
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 20 414
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 11 667
  3. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 9 159
  4. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 8 092
  5. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 7 399
  6. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 6 324
  7. Jozef Foltýn: Djokovič ešte stále nič nepochopil 4 469
  8. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 4 125
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  2. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
  3. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  4. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  5. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
  6. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  7. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  8. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
SkryťZatvoriť reklamu