Po Dunaji sa už plavia lode, škody vyčísľujú

Belgickú nákladnú loď, ktorá od soboty večera blokovala plavbu na Dunaji, v nedeľu po 17. hodine uvoľnili. Havarovanú loď sa bez úspechu pokúšali pracovníci Štátnej plavebnej správy uvoľniť počas noci zo soboty na nedeľu. Podarilo sa to, až keď sa do ...

Belgickú nákladnú loď, ktorá od soboty večera blokovala plavbu na Dunaji, v nedeľu po 17. hodine uvoľnili. Havarovanú loď sa bez úspechu pokúšali pracovníci Štátnej plavebnej správy uvoľniť počas noci zo soboty na nedeľu. Podarilo sa to, až keď sa do prác zapojili dva remorkéry, ktoré loď odviezli do prístavu. Situáciu komplikovalo aj ďalšie plavidlo, ktoré bolo pripútané k lodi. Pre haváriu bola na Dunaji na necelých 24 hodín prerušená lodná doprava. Na otázku, aké škody spôsobilo prerušenie dopravy na rieke, odpovedal riaditeľ Štátnej plavebnej správy Ján Juria, že zatiaľ sa škody vyčísľujú. Kapitán lode dnes podá správu o nehode.

Asi 110 metrov dlhé nákladné plavidlo nabehlo pri športovom prístave na plytčinu a stočilo sa rovno do plavebnej dráhy. Nik z posádky lode nebol zranený.

Pri uvoľnovacích prácach došlo na mieste havárie k zmene riečneho dna. Štátna plavebná správa uskutoční dnes v tejto súvislosti nové merania hĺbky. Dunaj je však už plne priechodný a plavba je bez obmedzení.

Posledná vážna nehoda lode na bratislavskom úseku Dunaja sa stala v marci 2002. Vtedy vrazil rakúsky remorkér Grafenstein do pilierov Starého mosta. Remorkér plával v noci proti prúdu Dunaja, no neodhadol svoje sily. Pod mostom už nestačil čeliť silnému prúdu, zastal a vzpriečil sa medzi dvoma piliermi. Vzápätí sa začal potápať jeden z tlačných člnov. Posádka sa snažila manévrovať, no z remorkéra sa medzitým odtrhol ďalší tlačný čln - prázdny, priviazaný naboku. Neovládaný plával po Dunaji, v prístavisku narazil do dvoch tankovacích stanovíšť, pontónov, kde kotvia lode. Starý Most bol po nehode dlhší čas uzavretý a skúmalo sa, či havária nepoškodila jeho statiku. Pri odstraňovaní následkov havárie bola opravená lávka pre chodcov - železobetónové dielce vymenili za drevené. Piliere mosta si nakoniec nevyžiadali výmenu - len nový obklad.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  3. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  4. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  5. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  6. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  8. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  9. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  1. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  2. Posledných 30 r. cena fotovoltických panelov klesla 100 násobne
  3. Trendy udržateľnej architektúry
  4. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  5. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  6. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  8. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  9. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  10. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 11 824
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 483
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 488
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 1 937
  5. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV 1 828
  6. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 1 534
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 145
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 021
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 589
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 579