SME

Od februára sa pri parkovaní v Petržalke obmedzí počet áut na rezidenta

V Petržalke parkuje po zavedení parkovacej politiky približne 31-tisíc vozidiel

vyhradené parkovacie miesta pre registrovaných obyvateľov v rámci rezidenčného parkovania v mestskej časti Petržalka v Bratislave 25. februára 2020. vyhradené parkovacie miesta pre registrovaných obyvateľov v rámci rezidenčného parkovania v mestskej časti Petržalka v Bratislave 25. februára 2020. (Zdroj: TASR/Jakub Kotian)

BRATISLAVA. V bratislavskej Petržalke parkuje po zavedení parkovacej politiky zhruba 31-tisíc vozidiel.

Na sociálnej sieti to uviedol starosta mestskej časti Ján Hrčka, ktorý zároveň odpovedá na niektoré otázky súvisiace s rezidentským parkovaním.

"Pred zavedením parkovacej politiky tu parkovalo spravidla 33-tisíc áut, po zavedení (ale samozrejme počas pandémie) ich tu parkuje zhruba 31-tisíc, teda o 2-tisíc menej," uvádza starosta, ktorý tým reaguje na sťažnosti niektorých Petržalčanov o zhoršenom parkovaní.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Môžu byť miesta, kde nie sú, alebo je menej regulovaných miest, a tam sa presunula časť nerezidentov. Ale ten presun spôsobil aj to, že inde ostávajú dlhšie voľné miesta a v absolútnom čísle ich je určite viac, lebo počet áut sa preukázateľne znížil," doplnil Hrčka.

Nastane obmedzenie počtu áut na rezidenta

Starosta Petržalky zároveň pripomenul, že od 1. februára sa nastavujú pravidlá, ktoré by mali obmedziť počet áut na rezidenta a priniesť tak ďalšiu zmenu v parkovaní.

"V Petržalke máme zhruba 26-tisíc parkovacích miest a zatiaľ je zaregulovaných iba niečo cez 17-tisíc, ešte stále nie je doregulovaných zhruba 9-tisíc parkovacích miest, preto sa ešte nemohli veci vyriešiť," vysvetlil starosta a dodal, že preskupenie áut má za následok, že v rozpore s predpismi stojí viac áut nerezidentov ako rezidentov, a tým pádom aj prípadné pokuty v ďaleko vyššej miere dostávajú spravidla nerezidenti.

SkryťVypnúť reklamu

"Samozrejme, je naším cieľom postupne vytlačiť čo najviac áut z chodníkov, ale bude treba zmeniť aj návyky ľudí, ktorí nie sú ochotní parkovať ďalej ako 50 metrov od svojej brány," doplnil starosta.

Výnosy z parkovania ovplyvnia vznik nových miest

Ján Hrčka reaguje tiež na otázku, týkajúcu sa vybudovania nových parkovacích miest.

"Treba si uvedomiť, že ak sa postavia nové kapacity, tak za to ľudia budú musieť platiť a určite to nebude 39 eur ročne. A keďže ochota ľudí platiť za parkovacie miesta je nízka, tak aj budovanie parkovacích miest je nízke," vysvetľuje starosta a dodáva, že finančné možnosti samosprávy sú výrazne obmedzenejšie ako súkromnej sféry, preto si musí dobre rozmyslieť, kde verejné peniaze investuje a rozšíri kapacity.

SkryťVypnúť reklamu

"A k tomu budeme opäť potrebovať nejaké relevantné údaje, ktoré podložia to, prečo sme niekde kapacity rozšírili a inde nie. A tieto dáta sa dajú získať až po tom, keď existuje nejaký systém a sú zaregulované takmer všetky legálne miesta a parkujú na nich len tí, čo tam parkovať majú," uzavrel.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 40 277
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 844
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 429
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 207
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 7 238
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 139
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 640
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 625
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 103 273
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 467
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 615
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 791
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 023
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 643
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 982
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 741
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu