SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Január je nereálny. Bratislava plánuje spustiť parkovaciu politiku až na jeseň

Termín ovplyvnila aj koronakríza.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: FOTO SME - MARKO ERD)

BRATISLAVA. Celomestská parkovacia politika v Bratislave nebude spustená začiatkom roka 2021, ako sa plánovalo, ale až na jeseň.

Bratislavskí mestskí poslanci na svojom decembrovom zasadnutí rozhodli, že pre časovú náročnosť prípravy regulácie parkovania a uskutočňované procesy sa účinnosť všeobecne záväzného nariadenia (VZN) posunie z 1. januára na 1. októbra. V tom čase samospráva predpokladá spustenie prvých zón regulovaného parkovania v rámci celomestskej parkovacej politiky.

Dôvody? Obstarávanie aj koronakríza

Súvisiaci článok Celomestskú parkovaciu politiku by mali spustiť až budúci rok na jeseň Čítajte 

Magistrát už počas leta 2020 informoval, že plánovaný termín spustenia celomestskej parkovacej politiky začiatkom roka 2021 vidí nereálne. Okrem procesov verejného obstarávania termín podľa mesta ovplyvnili aj následky aktuálnej koronakrízy a výpadky v rozpočte plánované na súvisiace opatrenia.

Skryť Vypnúť reklamu

Koncom augusta 2020 spustil magistrát verejné obstarávanie na jadro parkovacieho systému ParkSys. Mesto zároveň pripravuje, respektíve už realizuje, ďalšie verejné obstarávania na parkovaciu aplikáciu, monitorovací systém zabezpečujúci kontrolu parkovania, parkomaty, taktiež aj prieskumy a analýzy parkovania v jednotlivých zónach či prípravu projektov organizácie dopravy.

Bratislavská samospráva rovnako pracuje na budovaní kapacít parkovania v oblastiach s nedostatočným množstvom parkovania pre rezidentov (výstavba parkovacích domov), budovaní a rozbehu záchytných parkovísk na vstupoch do Bratislavy.

Mesto rieši taktiež majetkovoprávne usporadúvanie komunikácií, aby sa dali regulovať, a pripravuje aj mestskú parkovaciu firmu, ktorá bude realizovať odťahy, kontrolu parkovania či správu mestských garáží.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako má vyzerať parkovacia politika

V rámci celomestskej parkovacej politiky v Bratislave majú byť spoplatnené zóny iba na miestach, kde je výrazný problém s parkovaním, a iba v časoch, keď problém s parkovaním pretrváva.

Vo vyhradených zónach budú platiť za parkovanie vodiči, ktorí nemajú trvalý pobyt v Bratislave. Platiť však budú aj Bratislavčania - rezidenti. Prevádzkovateľom parkovacej politiky bude hlavné mesto.

Vodiči, ktorí nemajú trvalý pobyt v hlavnom meste, budú v štyroch tarifných pásmach za parkovanie platiť od 0,50 eura do dvoch eur za hodinu. Najviac budú za parkovanie platiť v Starom Meste.

Bratislavčania - rezidenti si za prvú parkovaciu kartu na byt zaplatia ročne 39 eur. Získajú za to podľa mesta možnosť parkovania vo vlastnej zóne a 100 hodín parkovania ročne pre svoje návštevy.

Skryť Vypnúť reklamu

Za ďalších desať eur za rok rezident k svojej parkovacej karte získa navyše dvojhodinový benefit denne na parkovanie v iných spoplatnených zónach. To si budú môcť kúpiť všetci Bratislavčania, teda aj tí, ktorí nebudú mať trvalý pobyt v regulovanej zóne, a nebudú potrebovať rezidentskú kartu.

Za rezidentskú kartu na druhé auto v domácnosti zaplatí rezident 150 eur za rok a za rezidentskú kartu na tretie auto v domácnosti zaplatí 500 eur za rok. Na jednu domácnosť budú môcť byť vydané tri rezidentské karty.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 27 933
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 25 243
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 433
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 11 338
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 915
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 638
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 574
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 425
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 410
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 362
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu