SME

Január je nereálny. Bratislava plánuje spustiť parkovaciu politiku až na jeseň

Termín ovplyvnila aj koronakríza.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: FOTO SME - MARKO ERD)

BRATISLAVA. Celomestská parkovacia politika v Bratislave nebude spustená začiatkom roka 2021, ako sa plánovalo, ale až na jeseň.

Bratislavskí mestskí poslanci na svojom decembrovom zasadnutí rozhodli, že pre časovú náročnosť prípravy regulácie parkovania a uskutočňované procesy sa účinnosť všeobecne záväzného nariadenia (VZN) posunie z 1. januára na 1. októbra. V tom čase samospráva predpokladá spustenie prvých zón regulovaného parkovania v rámci celomestskej parkovacej politiky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dôvody? Obstarávanie aj koronakríza

Súvisiaci článok Celomestskú parkovaciu politiku by mali spustiť až budúci rok na jeseň Čítajte 

Magistrát už počas leta 2020 informoval, že plánovaný termín spustenia celomestskej parkovacej politiky začiatkom roka 2021 vidí nereálne. Okrem procesov verejného obstarávania termín podľa mesta ovplyvnili aj následky aktuálnej koronakrízy a výpadky v rozpočte plánované na súvisiace opatrenia.

SkryťVypnúť reklamu

Koncom augusta 2020 spustil magistrát verejné obstarávanie na jadro parkovacieho systému ParkSys. Mesto zároveň pripravuje, respektíve už realizuje, ďalšie verejné obstarávania na parkovaciu aplikáciu, monitorovací systém zabezpečujúci kontrolu parkovania, parkomaty, taktiež aj prieskumy a analýzy parkovania v jednotlivých zónach či prípravu projektov organizácie dopravy.

Bratislavská samospráva rovnako pracuje na budovaní kapacít parkovania v oblastiach s nedostatočným množstvom parkovania pre rezidentov (výstavba parkovacích domov), budovaní a rozbehu záchytných parkovísk na vstupoch do Bratislavy.

Mesto rieši taktiež majetkovoprávne usporadúvanie komunikácií, aby sa dali regulovať, a pripravuje aj mestskú parkovaciu firmu, ktorá bude realizovať odťahy, kontrolu parkovania či správu mestských garáží.

SkryťVypnúť reklamu

Ako má vyzerať parkovacia politika

V rámci celomestskej parkovacej politiky v Bratislave majú byť spoplatnené zóny iba na miestach, kde je výrazný problém s parkovaním, a iba v časoch, keď problém s parkovaním pretrváva.

Vo vyhradených zónach budú platiť za parkovanie vodiči, ktorí nemajú trvalý pobyt v Bratislave. Platiť však budú aj Bratislavčania - rezidenti. Prevádzkovateľom parkovacej politiky bude hlavné mesto.

Vodiči, ktorí nemajú trvalý pobyt v hlavnom meste, budú v štyroch tarifných pásmach za parkovanie platiť od 0,50 eura do dvoch eur za hodinu. Najviac budú za parkovanie platiť v Starom Meste.

Bratislavčania - rezidenti si za prvú parkovaciu kartu na byt zaplatia ročne 39 eur. Získajú za to podľa mesta možnosť parkovania vo vlastnej zóne a 100 hodín parkovania ročne pre svoje návštevy.

SkryťVypnúť reklamu

Za ďalších desať eur za rok rezident k svojej parkovacej karte získa navyše dvojhodinový benefit denne na parkovanie v iných spoplatnených zónach. To si budú môcť kúpiť všetci Bratislavčania, teda aj tí, ktorí nebudú mať trvalý pobyt v regulovanej zóne, a nebudú potrebovať rezidentskú kartu.

Za rezidentskú kartu na druhé auto v domácnosti zaplatí rezident 150 eur za rok a za rezidentskú kartu na tretie auto v domácnosti zaplatí 500 eur za rok. Na jednu domácnosť budú môcť byť vydané tri rezidentské karty.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  6. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  1. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  2. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  7. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 398
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 966
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 541
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 706
  5. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 622
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 129
  7. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 571
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 3 308
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  2. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  3. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  4. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  5. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  6. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  7. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  8. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 657
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 347
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 167
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 135
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 11 135
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 322
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 905
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 823
  1. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  2. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  3. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  4. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  5. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  6. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  7. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  8. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
SkryťZatvoriť reklamu