SME

O parametroch novej trate električky v Petržalke informujú tabuľky

Tabuľky sú osadené na stĺpikoch každých 100 metrov po celej dĺžke trasy.

BRATISLAVA. Hlavné mesto vyznačilo priamo v teréne trasu plánovaného predĺženia električkovej trate do Petržalky.

Informuje o tom vo svojom profile na sociálnej sieti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Každých sto metrov

„V októbri sme vyhlásili verejné obstarávanie na druhú etapu električky v Petržalke. Električkovú trať dlhú 4,2 kilometra vybudujeme v úseku Bosákova – Janíkov dvor. Už teraz však nájdete priamo v teréne zaujímavosti o novej trati,“ uvádza magistrát.

Tabuľky na stĺpikoch, osadených každých 100 metrov po celej dĺžke budúcej trasy, informujú napríklad o tom, kde budú umiestnené budúce zastávky, koľko minút bude trvať jazda električkou do centra, či o tom, ktorá zastávka bude prestupná, prípadne bude mať zelenú strechu.

SkryťVypnúť reklamu

Do konca roka 2023

Električková trať do Petržalky v predpokladanej hodnote 90,6 milióna bez DPH bude financovaná s podporou európskych fondov a musí byť ukončená do konca roka 2023.

Druhá etapa petržalskej električky má navrhnutých sedem zastávok s pracovnými názvami Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor. Nosný systém MHD – električková trať v úseku Bosákova – Janíkov dvor nadväzuje na prvú časť električkovej trate Šafárikovo námestie - Bosákova.

„Ide o jeden z najväčších dopravných projektov, ktorý vo veľkej miere odľahčí dopravnú situáciu v meste a spojí dve veľké mestské časti – Staré Mesto a Petržalku,“ uvádza magistrát.

Samostatná trať lemovaná zeleňou a cyklotrasou

Trasa električky je situovaná v koridore pôvodne plánovanej stavby rýchlodráhy v dĺžke zhruba 4,2 kilometra a je navrhovaná na samostatnom telese, z väčšej časti lemovaná zeleným pásom a cyklotrasou.

SkryťVypnúť reklamu

Súčasťou stavby je aj vybudovanie križovatiek s priečnymi komunikáciami, preložky všetkých vedení a konštrukcií, a to najmä preložky inžinierskych sietí a úpravy koryta Chorvátskeho ramena.

Súčasťou stavby sú štyri mostné objekty a jedna lávka pre peších cez Chorvátske rameno.

„Petržalskú radiálu bude aj naďalej obsluhovať električková linka 3 a jej kapacita bude postupne posilňovaná. Predpokladáme, že v roku 2030 denne električku v Petržalke využije v každom smere 30-tisíc cestujúcich,“ uviedlo mesto s tým, že v miestach, kde cesty pretnú električku, budú zriadené prestupné zastávky.

Pre celú stavbu bol vypracovaný špeciálny dizajn manuál, ktorý rieši dizajn všetkých prvkov električkovej trate tak, aby sa vytvoril ucelený estetický a funkčný celok s charakteristickou farebnosťou.

Bratislava

Súvisiace témy: Mestské časti Bratislavy
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  2. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  4. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  5. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  1. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Bez nich by elektrina netiekla.
  8. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 526
  2. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 778
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 062
  4. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 2 866
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 2 795
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 717
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 100
  8. Bez nich by elektrina netiekla. 1 686
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 22 024
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 14 536
  3. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 855
  4. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 712
  5. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 9 380
  6. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 8 767
  7. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 8 498
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 7 242
  1. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  2. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  3. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  4. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  5. Tupou Ceruzou: Neotravujte
  6. INESS: Socializmus skončil, ale láska k štátnemu stále žije
  7. Tupou Ceruzou: Iný
  8. Věra Tepličková: Keď zavolá rodina, vycestuje Martina
SkryťZatvoriť reklamu