SME

Počas prvej vlny pandémie sa bicykle používali najmä na cesty do práce

Cyklistická doprava na okraji Bratislavy počas prvej vlny pandémie výrazne poklesla.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Počas prvej vlny pandémie používali Bratislavčania bicykle najmä na cesty do práce. Vyplýva to z dát cyklosčítačov, ktoré sú zverejnené na transparentnom portáli hlavného mesta.

„Cyklistická doprava na okraji Bratislavy počas prvej vlny pandémie výrazne poklesla. V centre si však svoj trend v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi udržala,” informovala hovorkyňa hlavného mesta Katarína Rajčanová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bicykle sa presunuli z hrádze do mesta

Rajčanová dodala, že kým počas prvej vlny pandémie na bratislavskej hrádzi počet cyklistov výrazne poklesol, v centre mesta medzi Starým mostom a Mostom SNP bolo v apríli a máji celkovo zaznamenaných dokonca viac prejazdov než v rovnakom období roku 2019.

SkryťVypnúť reklamu

„Napríklad v apríli 2019 bolo na Viedenskej ceste zaznamenaných celkovo takmer 35-tisíc prejazdov bicyklom. V apríli 2020 to bolo až 54 240 prejazdov, čo je takmer o 20-tisíc viac,” uviedla hovorkyňa.

Dodala, že Bratislavčania rekreačné bicyklovanie na hrádzi počas prvej vlny pandémie obmedzili, zatiaľ čo do práce či za inými povinnosťami v centre začali jazdiť bicyklom viac.

„Čo sa týka druhej vlny pandémie, tá podľa dostupných dát zatiaľ nemá na využívanie cyklistickej dopravy v hlavnom meste žiadny vplyv,” dodala.

Záujem rastie

Na dlhodobých číslach je podľa mesta vidieť, že investície do cyklistickej infraštruktúry sa prejavujú na zvýšenom využívaní tohto typu dopravy.

„Pred otvorením Starého Mosta bolo na Viedenskej ceste 250-tisíc prejazdov bicyklov za rok. Teraz, mesiac pred koncom roka, sme na čísle 418-tisíc,“ doplnil primátor Bratislavy Matúš Vallo.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa dát hlavného mesta je najsilnejšia cyklistická doprava najmä počas jari a leta a najviac cyklistov jazdí v hlavnom meste počas víkendov. To platí najmä pre bratislavskú hrádzu, kde je rozdiel v porovnaní s pracovným týždňom výraznejší.

Na Viedenskej ceste je rozdiel v počte cyklistov počas jednotlivých dní v týždni menej výrazný.

„To môže naznačovať, že bratislavská hrádza je z hľadiska cyklistiky využívaná skôr na rekreačnú cyklistiku počas voľného času, kým v centre mesta sa bicykel využíva aj ako dopravný prostriedok na cestu v rámci mesta. Čo sa týka denného obdobia, dá sa rozprávať o rannej špičke medzi šiestou a ôsmou, potom sa cyklisti vo väčšom začínajú objavovať od tretej poobede,“ vysvetlil mestský cyklokoordinátor Tomáš Peciar.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  4. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  5. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  6. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  7. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  2. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  3. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  4. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  5. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  6. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  7. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 703
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 669
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 5 211
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 4 105
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 115
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 916
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 387
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 2 267
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 99 140
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 80 526
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 276
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 33 826
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 31 180
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 644
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 18 894
  8. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom 12 875
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu