SME

Cyklistom chýbajú trasy v centre mesta

Staré Mesto neplánuje budovanie ďalších cyklotrás v centre mesta, povedala to hovorkyňa staromestského úradu Monika Voleková. A to aj napriek tomu, že na úradoch sa množia sťažnosti chodcov, ktorí majú v pešej zóne problémy s prirýchlo jazdiacimi cyklista

mi.

Cyklisti majú presne opačný problém - nemôžu voľne jazdiť ani na označených cyklochodníkoch, pretože chodci toto značenie nerešpektujú. Drobné kolízie v centre nie sú zriedkavé.

Situácii a odvráteniu kolízií by pravdepodobne pomohlo vyznačenie trás, ktorými sa cyklisti môžu dostať z jedného konca pešej zóny na druhý. "Budovanie cyklotrás v centre mesta je v kompetencii staromestskej samosprávy. Princíp je taký, že pešia zóna je aj pre chodcov, aj pre cyklistov. Cyklisti tu ale nemôžu prekročiť rýchlosť peších," vysvetľuje hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová. "Do centra vedie po nábreží cyklotrasa od Karlovej Vsi. Končí pri Bibiane. Budovanie ďalších trás zatiaľ neplánujeme," povedala Voleková.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Dopravný režim a teda aj jazdu cyklistov v pešej zóne upravuje od roku 1996 všeobecne záväzné nariadenie Starého Mesta. Podľa tohto predpisu by nemali cyklisti či korčuliari prekročiť v centre rýchlosť chôdze. Cyklista smie ísť rýchlejšie, pokiaľ tým neobmedzí ani neohrozí chodcov. Viacerí ľudia sa však sťažujú, že objektívne a jednoznačne sa nedá určiť, kedy cyklista chodcov obmedzil. V tomto nariadení sa nehovorí, či cyklista počas svojho presunu má z bicykla zosadnúť, alebo nie.

"Vážnejšie prípady sme zatiaľ neriešili, je to o vzájomnej tolerancii. Je ťažké zmerať, akou rýchlosťou cyklista ide, takže ich nepokutujeme. V prípade zrážky však už možno hovoriť aj o dopravnej nehode s ujmou na zdraví, poprípade aj majetku," povedal hovorca mestských policajtov Peter Pleva. (mk)

SkryťVypnúť reklamu

Z diskusie na www.bratislava.sk:"

Starší občania sa sťažujú na aroganciu cyklistov na Hviezdoslavovom námestí. Preháňajú sa tam aj pomedzi malé deti a nepoužívajú ani výstražné znamenie zvončekom."

"Niektorí cyklisti sú rovnako arogantní primitívi ako motoristi a ukazujú chudákom peším, ako sa dá bláznivo preháňať pomedzi nich v pešej zóne. Asi by im bolo treba podsypať pripináčikov, aby sa umravnili."

"Sám som chodec, cyklista aj vodič. Nech mi chodci vysvetlia, prečo sa neustále pohybujú po cyklistických chodníkoch vyznačených na nábreží, ale aj pred hotelom Danube a podobne."

"Vždy sa nájdu bezohľadní egoisti, či už na jednej, alebo druhej strane, ktorí vidia len seba, svoje záujmy a na ostatných kašľú. Minule ma skoro zabil cyklista na chodníku v Petržalke."

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 402
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 18 333
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 683
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 399
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 242
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 198
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 594
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 484
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 885
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 381
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 382
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 739
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 372
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 12 668
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 966
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 726
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Tupou Ceruzou: Businessman
  3. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
SkryťZatvoriť reklamu