SME

Most má za sebou ďalšiu zaťažkávaciu skúšku

Osemnásť nákladných áut naložených štrkom včera vyšlo na nájazd mosta Košická. Pracovníci Technického a skúšobného ústavu stavebného robili zaťažkávacie skúšky. Autá nájazd zaťažili spolu 450 tonami. Samotný most bude ústav skúšať budúci týždeň. Potrvá .

Osemnásť nákladných áut naložených štrkom včera vyšlo na nájazd mosta Košická. Pracovníci Technického a skúšobného ústavu stavebného robili zaťažkávacie skúšky. Autá nájazd zaťažili spolu 450 tonami. Samotný most bude ústav skúšať budúci týždeň. Potrvá to tri dni a oceľová konštrukcia mosta bude rozdelená na šesť polí. Presný dátum ešte nie je určený, závisí aj od počasia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Piaty most cez Dunaj už má za sebou v súčasnosti viacero "zaťažkávacích skúšok". Zatiaľ stále nemá meno a po vyše roku a viacerých anketách a hlasovaniach (vyberalo sa z vyše dvadsiatich názvov) môžu zatiaľ posledný návrh - Most Apollo - občania pripomienkovať ešte do 23. júna. Potom by mali mestskí poslanci o konečnej verzii názvu rozhodnúť na rokovaní. Návrh je zverejnený na výveske i internetovej stránke magistrátu. Ak by názov prešiel, začal by platiť 18. júla. Nariadenie ďalej určuje, že značenie novopostaveného mosta urobí mesto na vlastné náklady.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem pomenovania mosta však museli riešiť poslanci aj peniaze na jeho dostavanie. To bude nakoniec financovať mesto. Vyše 400 miliónov korún, ktoré chýbajú na dokončenie jednej z dvoch najvýznamnejších dopravných stavieb v Bratislave, rozdelilo mesto na dve časti. Dvesto miliónov pôjde úpravou rozpočtu. Zrejme sa použijú peniaze z bankového úveru na rozvojové priority. Ďalších približne 200 miliónov sa bude mesto snažiť ušetriť priamo v spoločnosti Metro, ktorá je investorom mosta.

Most by mali stihnúť dať do užívania v septembri. Stavba mala pôvodne stáť 3,6 miliardy korún, teraz to bude 4,3 miliardy. Termín dokončenia sa posunul - časový sklz oproti pôvodnému termínu (jún 2003) spôsobilo takmer ročné posudzovanie diela Európskou investičnou bankou. Za ten čas zdraželi materiály a stúpla daň z pridanej hodnoty. Ministerstvo financií to vlani zohľadnilo a dalo dvesto miliónov navyše.

SkryťVypnúť reklamu

(japa, lin)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 31 184
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 644
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 416
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 405
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 431
  6. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 4 984
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 373
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 148
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 633
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 437
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 784
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 762
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 809
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 433
  7. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 10 068
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 854
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu