SME

Magistrát sľubuje rýchlejšiu a pohodlnejšiu dopravu do niekoľkých týždňov

Už sa dokončil posledný úsek jazdnej dráhy električky na Karlovesko-dúbravskej radiále.

Práce na rekonštrukcii Karloveskej radiály - električkovej trate na úseku Molecova (Riviéra) 31. augusta 2020.Práce na rekonštrukcii Karloveskej radiály - električkovej trate na úseku Molecova (Riviéra) 31. augusta 2020. (Zdroj: TASR/Pavel Neubauer)

BRATISLAVA. Práce na rekonštrukcii Dúbravsko-karloveskej radiály sa podľa hlavného mesta blížia k záveru, posledná etapa od tunela po Molecovu ulicu má byť v záverečnom procese povoľovania.

Primátor Bratislavy Matúš Vallo ubezpečuje, že práce by mali trvať už len niekoľko týždňov a cestujúci by sa mali dočkať rýchlejšej a pohodlnejšej dopravy.

Niektorí obyvatelia sú však napriek tvrdeniam kompetentných skeptickí.

Konanie na predčasné užívanie

Bratislavský samosprávny kraj (BSK) ako špeciálny stavebný úrad pre mestské dráhy už dostal od bratislavského magistrátu žiadosť o predčasné užívanie stavby, kraj zároveň spúšťa samotné konanie na predčasné užívanie. Po doručení všetkých podkladov a vykonaní skúšok chce kraj vydať povolenie na predčasné užívanie čo najskôr.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Ide o zložitý administratívny proces a robíme všetko pre to, aby sme povolenie mohli vydať čo najskôr. Modernizácia električkovej trate v Karlovej Vsi a Dúbravke je významný dopravný projekt a blíži sa k spusteniu," vyjadril sa predseda BSK Juraj Droba.

Ostáva už iba niekoľko týždňov

Podľa magistrátu sa už minulý týždeň dobetónoval posledný úsek jazdnej dráhy električky, realizujú sa posledné práce na dokončovaní zastávok MHD, začalo sa s kladením rozchodníka od tunela smerom do Karlovej Vsi, osadené boli nové stožiare trakčného vedenia.

Práce pokračujú aj na chodníkoch, obrubníkoch i na samotnej vozovke tak, aby sa mohla premávka v smere do centra obnoviť v obidvoch jazdných pruhoch.

"Ostáva už iba niekoľko týždňov a rekonštrukcia, ktorá niekoľko mesiacov znepríjemňovala život vodičom aj cestujúcim, bude dokončená a doprava v meste sa stane rýchlejšou, pohodlnejšou a modernejšou," zhodnotil Vallo.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa diskusie na sociálnej sieti si však nie sú niektorí obyvatelia istí, že sa práce stihnú dokončiť v termíne. "Ja budem trpezlivý až vtedy, keď všetci robotníci budú robiť. Takýmto štýlom to nestihnete ani do ďalších Vianoc," odkazuje Ivo Bugala.

Na zdĺhavosť prác poukazuje napríklad aj Dušan Rybár. "Denne sa tam dá narátať desiatky postávajúcich robotníkov a je jedno v akú hodinu. Samozrejme, že sa nič nestíha," píše.

Problém vidí aj v tom, že mesto je aktuálne na mnohých miestach "nesystémovo" rozkopané. Obyvateľka Soňa Citovická Trnková sa zasa pýta, či bude Molecova v stave, že tam "chodcom nepôjde nonstop o život".

Posledná etapa rekonštrukcie Dúbravsko-karloveskej radiály od tunela po Molecovu mala trvať od mája do septembra 2020. Termín spustenia električkovej dopravy po zrekonštruovanej radiále v celom úseku, teda od tunela do Dúbravky, sa posunul na 26. októbra.

SkryťVypnúť reklamu

Dôvodom predĺženia je predovšetkým neskorší začiatok rekonštrukcie spôsobený pandémiou ochorenia COVID-19. Ku sklzu prispeli i ďalšie komplikácie.

Projekt za vyše 65 miliónov

Rekonštrukcia Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály za 65,1 milióna eur s DPH sa začala 22. júna 2019. Realizuje ju vysúťažené konzorcium firiem DK Radiála.

Modernizáciu zaplatia z európskych peňazí.

Okrem kompletnej výmeny koľají a trakčného vedenia majú pribudnúť bezbariérové zástavky, mobiliár či elektronické tabule, zásadnou zmenou je tiež vybudovanie dvoch prestupných uzlov - Molecova a Damborského. Novinkou má byť aj zelený povrch trate.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 193
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 548
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 13 941
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 006
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 632
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 500
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 017
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 340
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 786
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 669
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 473
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 392
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 376
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 244
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 143
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 7 273
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu