SME
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Magistrát sľubuje rýchlejšiu a pohodlnejšiu dopravu do niekoľkých týždňov

Už sa dokončil posledný úsek jazdnej dráhy električky na Karlovesko-dúbravskej radiále.

Práce na rekonštrukcii Karloveskej radiály - električkovej trate na úseku Molecova (Riviéra) 31. augusta 2020.Práce na rekonštrukcii Karloveskej radiály - električkovej trate na úseku Molecova (Riviéra) 31. augusta 2020. (Zdroj: TASR/Pavel Neubauer)

BRATISLAVA. Práce na rekonštrukcii Dúbravsko-karloveskej radiály sa podľa hlavného mesta blížia k záveru, posledná etapa od tunela po Molecovu ulicu má byť v záverečnom procese povoľovania.

Primátor Bratislavy Matúš Vallo ubezpečuje, že práce by mali trvať už len niekoľko týždňov a cestujúci by sa mali dočkať rýchlejšej a pohodlnejšej dopravy.

Niektorí obyvatelia sú však napriek tvrdeniam kompetentných skeptickí.

Konanie na predčasné užívanie

Bratislavský samosprávny kraj (BSK) ako špeciálny stavebný úrad pre mestské dráhy už dostal od bratislavského magistrátu žiadosť o predčasné užívanie stavby, kraj zároveň spúšťa samotné konanie na predčasné užívanie. Po doručení všetkých podkladov a vykonaní skúšok chce kraj vydať povolenie na predčasné užívanie čo najskôr.

SkryťVypnúť reklamu

"Ide o zložitý administratívny proces a robíme všetko pre to, aby sme povolenie mohli vydať čo najskôr. Modernizácia električkovej trate v Karlovej Vsi a Dúbravke je významný dopravný projekt a blíži sa k spusteniu," vyjadril sa predseda BSK Juraj Droba.

Ostáva už iba niekoľko týždňov

Podľa magistrátu sa už minulý týždeň dobetónoval posledný úsek jazdnej dráhy električky, realizujú sa posledné práce na dokončovaní zastávok MHD, začalo sa s kladením rozchodníka od tunela smerom do Karlovej Vsi, osadené boli nové stožiare trakčného vedenia.

Práce pokračujú aj na chodníkoch, obrubníkoch i na samotnej vozovke tak, aby sa mohla premávka v smere do centra obnoviť v obidvoch jazdných pruhoch.

"Ostáva už iba niekoľko týždňov a rekonštrukcia, ktorá niekoľko mesiacov znepríjemňovala život vodičom aj cestujúcim, bude dokončená a doprava v meste sa stane rýchlejšou, pohodlnejšou a modernejšou," zhodnotil Vallo.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa diskusie na sociálnej sieti si však nie sú niektorí obyvatelia istí, že sa práce stihnú dokončiť v termíne. "Ja budem trpezlivý až vtedy, keď všetci robotníci budú robiť. Takýmto štýlom to nestihnete ani do ďalších Vianoc," odkazuje Ivo Bugala.

Na zdĺhavosť prác poukazuje napríklad aj Dušan Rybár. "Denne sa tam dá narátať desiatky postávajúcich robotníkov a je jedno v akú hodinu. Samozrejme, že sa nič nestíha," píše.

Problém vidí aj v tom, že mesto je aktuálne na mnohých miestach "nesystémovo" rozkopané. Obyvateľka Soňa Citovická Trnková sa zasa pýta, či bude Molecova v stave, že tam "chodcom nepôjde nonstop o život".

Posledná etapa rekonštrukcie Dúbravsko-karloveskej radiály od tunela po Molecovu mala trvať od mája do septembra 2020. Termín spustenia električkovej dopravy po zrekonštruovanej radiále v celom úseku, teda od tunela do Dúbravky, sa posunul na 26. októbra.

SkryťVypnúť reklamu

Dôvodom predĺženia je predovšetkým neskorší začiatok rekonštrukcie spôsobený pandémiou ochorenia COVID-19. Ku sklzu prispeli i ďalšie komplikácie.

Projekt za vyše 65 miliónov

Rekonštrukcia Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály za 65,1 milióna eur s DPH sa začala 22. júna 2019. Realizuje ju vysúťažené konzorcium firiem DK Radiála.

Modernizáciu zaplatia z európskych peňazí.

Okrem kompletnej výmeny koľají a trakčného vedenia majú pribudnúť bezbariérové zástavky, mobiliár či elektronické tabule, zásadnou zmenou je tiež vybudovanie dvoch prestupných uzlov - Molecova a Damborského. Novinkou má byť aj zelený povrch trate.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Spacák na kozmetiku?
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  3. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  4. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  8. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  1. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 16 082
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 544
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 213
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 929
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 532
  6. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 3 421
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 048
  8. ČSOB hľadá zamestnancov: Skvelá kampaň, chystajte životopis! 1 200
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  8. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 368
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 377
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 875
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 158
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 791
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 243
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 171
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 086
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu