SME
Štvrtok, 30. jún, 2022 | Meniny má Melánia

Minister Doležal: Hlavná stanica v Bratislave zostane vždy hlavnou

Minister už rekonštruckii hovoril s primátorom Matúšom Vallom.

Minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal.Minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal. (Zdroj: TASR/Pavol Zachar)

BRATISLAVA. Hlavná železničná stanica v Bratislave zostane vždy hlavnou. Pred stredajším rokovaním vlády to povedal minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina).

Témou však podľa neho naďalej ostáva aj plánovaná železničná stanica Filiálka pri bratislavskom Trnavskom mýte.

Súvisiaci článok V Bratislave kreslia viacero prístavov, v hre je i kotvenie pred Euroveou Čítajte 

V prípade Filiálky sa podľa ministra hľadajú momentálne správne riešenia i zdroj financovania. "Jedným z nich môže byť teoreticky aj plán obnovy," skonštatoval.

Ak sa bude rekonštruovať Hlavná stanica, Doležal deklaruje, že to bude v súčinnosti s mestom Bratislava.

SkryťVypnúť reklamu

"Nie je to len o budove, ale aj o priestore pred stanicou. Rozprávali sme sa už o tom s primátorom Matúšom Vallom," povedal minister s tým, že aj tu je potrebné najprv nájsť zdroje financovania.

Bratislavský magistrát opakovane tvrdí, že Hlavnú stanicu a priestor okolo nej treba riešiť jednou veľkou architektonickou súťažou.

Vallo v roku 2018 v rozhovore pre TASR povedal, že Hlavná stanica i plánovaná budúca stanica Filiálka majú svoje výhody a aj nevýhody.

Súvisiaci článok Čo bude s Hlavnou stanicou v Bratislave? Železnice sľubujú rýchle riešenie Čítajte 

"Filiálka bude výborná stanica pre prímestskú vlakovú dopravu. Hlavná stanica je zas dobrá pre smer do Rakúska, Prahy či na sever Slovenska. Bude to ako v iných európskych metropolách, ktoré majú viacero železničných staníc. Mojou prioritou však bude, aby sa Hlavná stanica zrekonštruovala," uviedol.

SkryťVypnúť reklamu

V minulom roku zverejnili Železnice Slovenskej republiky štúdiu realizovateľnosti uzla Bratislava, ktorá má zásadným spôsobom ovplyvniť vývoj železničnej dopravy v hlavnom meste. Dokument predpokladá, že do roku 2025 by sa malo začať pracovať na projektoch modernizácie bratislavskej Hlavnej stanice a revitalizácie úseku Bratislava predmestie - Bratislava filiálka. Do roku 2030 by sa tieto projekty mohli začať realizovať.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Škrty robia aj ľudia s vyššími príjmami. Kto obmedzuje čo?
  2. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  3. Program ENTER vychováva novú digitálnu generáciu Slovenska
  4. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  5. V zateplenom dome je o päť stupňov menej. Ušetríte stovky eur
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  7. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  8. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  1. WOOD & Company predstavuje po 30 rokoch novú vizuálnu identitu
  2. ŠKODA rozširuje infraštruktúru nabíjačiek
  3. Program ENTER vychováva novú digitálnu generáciu Slovenska
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  5. V zateplenom dome je o päť stupňov menej. Ušetríte stovky eur
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  7. Stredoškoláci z Trnavy vyražajú na Shell Eco-marathon
  8. Ďalší ekologický krok BILLA
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 492
  2. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 254
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 381
  4. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 6 138
  5. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 4 192
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 783
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 172
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 2 642
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili ako v luxusnom hoteli.
  2. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  3. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  6. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  7. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  8. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 9 062
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 7 795
  3. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 7 301
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 108
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 732
  6. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 244
  7. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 104
  8. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 2 525
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  5. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  6. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu