SME

Električky budú po Dúbravsko-Karloveskej radiále jazdiť od 26. októbra

V deň spustenia radiály bude otvorený aj nadchod na Botanickej.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Električková doprava po zrekonštruovanej Dúbravsko-Karloveskej radiále v Bratislave bude spustená od 26. októbra v celom úseku od Tunela až do Dúbravky.

V tlačovej správe o tom informovala hovorkyňa hlavného mesta Katarína Rajčanová a dodala, že 15. októbra začne mesto preberať stavbu električkovej trate vrátane všetkých zastávok.

"Po nich bude nasledovať kolaudácia a prví cestujúci po zrekonštruovanej radiále sa prevezú v pondelok 26. októbra," doplnila hovorkyňa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odbočka pri Riviére bude uzavretá do 2. septembra

V deň spustenia radiály bude otvorený aj nadchod na Botanickej, nadchod Kútiky, vrátane nových výťahov, a integrované zastávky na Molecovej a Záluhy.

SkryťVypnúť reklamu

Do polovice novembra budú prebiehať opravy prípadných nedostatkov, ktoré však neobmedzia prevádzku električky.

Momentálne prebieha z pohľadu verejnosti zrejme najnepríjemnejšia časť rekonštrukcie radiály, pri ktorej je pre automobilovú dopravu uzavretá odbočka na Devínsku cestu pri Riviére, odbočka na Molecovu na Dlhé diely a na nábreží sú na viacerých úsekoch obmedzené jazdné pruhy.

"Táto fáza potrvá do 2. septembra, keď sa obnoví odbočenie z Botanickej z centra na Devínsku cestu cez zrekonštruovaný prejazd, obnoví sa aj odbočenie z Karloveskej v smere z centra na Molecovu a stav prác pri trati na nábreží umožní odstránenie časti dopravných obmedzení aj na tomto úseku.

Do začiatku školského roka tak zlepšíme priepustnosť osobnej a verejnej cestnej dopravy," deklaruje mesto a dodáva, že ešte 25. augusta, sa pre verejnosť otvorí zrekonštruovaný podchod Záluhy. Podchod na zastávke Borská je otvorený od 7. augusta a verejnosť ho už môže využívať.

SkryťVypnúť reklamu

Opravia aj križovatku na Damborského

Posledná etapa rekonštrukcie od Tunela po Molecovu bola podľa pôvodného plánu pri podpise zmluvy so zhotoviteľom stavby naplánovaná od mája do septembra 2020.

"Aj pri tejto etape však príde k niekoľko týždňovému omeškaniu, čo nás mrzí. Dôvodom omeškania je predovšetkým neskorší začiatok rekonštrukcie spôsobený koronavírusom, a tým pádom nemožnosťou zo strany zhotoviteľa stavby nasadiť svojich pracovníkov z Čiech pre povinnú karanténu," vysvetľuje mesto a dodáva, že komplikácie, ako napríklad realizácia alternatívneho riešenia pevnej jazdnej dráhy, ktorá je časovo náročnejšia, nutná prekládka vedenia vysokého napätia, s ktorou pôvodný projekt nerátal, odhalenie nevhodného podložia na Molecovej alebo zdegradovanej ochrany potrubia kanalizácie spôsobili sklz, ktorý sa už nepodarilo dohnať, a preto sa termínu spustenia električky o mesiac a pol oneskorí.

SkryťVypnúť reklamu

"Postupne opravíme väčšinu komunikácií v úseku zrekonštruovanej trate vrátane križovatky Damborského/Harmincova. Táto časť nebola súčasťou plánovanej rekonštrukcie, ale záleží nám na tom, aby rekonštrukcia v celom úseku električkovej trate bola čo najkompletnejšia, a preto uvedené komunikácie zrekonštruujeme aj z rozpočtu mesta," uviedlo mesto.

Oprava prvého úseku na Karloveskej, od Kuklovskej po Harmincovu, už prebieha a celý úsek cesty by mal byť opravený na jar budúceho roka.

"V tomto čase prebieha výkup posledného pozemku v okolí cesty na Harmincovej ulici, čo nám v krátkom čase umožní začať prípravu rozšírenia tejto dôležitej komunikácie spájajúcej Dúbravku s mestom.

Pokiaľ nepríde k nepredvídateľným oneskoreniam počas stavebných povolení a súťaže na zhotoviteľa, začiatok stavebných prác na rozšírenie ulice plánujeme počas letných mesiacov budúceho roka," doplnil magistrát.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  8. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 11 912
  2. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 8 334
  3. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 271
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 027
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 730
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 513
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 2 453
  8. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality 2 192
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 18 246
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 16 582
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 336
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 250
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 10 949
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 7 840
  7. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 407
  8. Ivan Mlynár: Žiadať od komunistu Fica, aby povedal o SNP pravdu – misia imposibilná. 6 373
  1. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  2. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  3. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  4. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  5. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  6. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  7. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  8. Radko Mačuha: Hory majú oči.
SkryťZatvoriť reklamu