SME

Otvorili takmer polovicu nultého obchvatu Bratislavy

Motoristi v okolí Bratislavy môžu od nedele využívať úseky R7 a časť úseku D4.

BRATISLAVA. Motoristi v okolí Bratislavy môžu od nedele 19. júla využívať úseky rýchlostnej cesty R7 na trase Ketelec - Dunajská Lužná - Šamorín - Holice a časť úseku diaľnice D4 Ketelec - Rovinka v celkovej dĺžke takmer 30 kilometrov.

Ide o takmer polovicu z plánovanej, 59-kilometrovej, dĺžky úsekov D4 a R7 v rámci PPP projektu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Omeškaná odovzdávka

Súvisiaci článok Búrka odkryla problémy násypu na obchvate, expert odporúča kontrolu Čítajte 

Koncesionárom najväčšieho infraštruktúrneho projektu na Slovensku a jedného z najväčších v Európe je spoločnosť Zero Bypass Limited, ktorá zabezpečuje financovanie, výstavbu a prevádzku D4 a R7 počas 30 rokov.

SkryťVypnúť reklamu

Hlavným zhotoviteľom je spoločnosť D4R7 Construction, s. r. o. Po otvorení úsekov by prvé vozidla mali po nich začať jazdiť v nedeľu popoludní.

Zhotoviteľ pre splnenie všetkých podmienok premávky v rámci dopravného uzla Bratislavy na otvorených úsekoch R7 (25,2 km) a D4 (4,5 km) zaviedol nové názvy niekoľkých križovatiek aj do trvalého dopravného značenia.

Platí to pre Ketelec (nový názov Bratislava - juh), Rovinku (Bratislava, Podunajské Biskupice), Dunajskú Lužnú (Šamorín - západ), Šamorín (Šamorín - sever). Rovnaký názov ako doteraz majú na týchto úsekoch len Holice.Agentúra SITA bude správu aktualizovať.

Zástupca koncesionára Tomáš Bežila po otvorení úsekov na brífingu informoval, že meškanie výstavby spôsobilo to, že štát neskoro schválil stavebné povolenia.

SkryťVypnúť reklamu

"Tento úsek odovzdávame s miernym meškaním, ale nie s takým, aby to ovplyvnilo očakávanie motoristickej verejnosti," uviedol.

Odovzdané úseky R7 a D4 mali byť pôvodne hotové na prelome marca a apríla tohto roka. Dokončenie zvyšných úsekov predpokladá zástupca Zero Bypass Limited v lete budúceho roka.

"Najbližšie otvoríme úsek D4 Rovinka - Podunajské Biskupice v dĺže 3,6 kilometra, očakávame to v septembri. A následne úsek medzi Podunajskými Biskupicami a križovatkou Ivanka - západ v dĺžke 7 kilometrov," poznamenal Bežila.

Časová úspora pre motoristov nie je až taká podstatná, ňou je hlavne bezpečnosť, keďže R7 má mimoúrovňové križovanie.

"Bude povolená maximálna rýchlosť 130 kilometrov za hodinu. Križovatky sú pripravené na otvorenie, hneď ako nám polícia dá zelenú, že všetko je v poriadku, otvárame cestu pre motoristov," priblížil Bežila s tým, že to očakáva v popoludňajších hodinách.

SkryťVypnúť reklamu

Nedokonočené privádzače

Minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal (nominant Sme rodina) očakáva, že otvorené úseky R7 a D4 uľahčia dopravu na ceste I. triedy 63 v Šamoríne a okolitých obciach.

"Dopravu dostaneme z obcí. Minimálne tranzitná doprava nepôjde priamo cez ne, ale pôjde po rýchlostnej ceste. Ten prínos je jednoznačne zjavný," tvrdí Doležal.

V spojitosti so zatiaľ chýbajúcim úsekom R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec si minister nemyslí, že otvorenie nekompletnej R7 je problém a že by bolo lepšie dať ju do prevádzky celú.

"Treba otvárať to, čo sa otvárať dá. Aj tento čiastkový úsek bude mať prínos. Treba dodať, že najväčší prínos bude mať až vtedy, keď sa otvorí rýchlostná cesta až po Prievoz, respektíve, keď bude vyriešené napojenie D4 na D1," dodal Doležal.

Minister priznal, že aj keď odovzdajú križovatku D4 - D1 koncesionárovi, tak budeme chvíľu za hlupákov, lebo sa nebude dať dostať z D1 na D4.

"Maximálne akcelerujeme to, aby sme dokázali aj privádzače čo najrýchlejšie dokončiť," povedal Doležal.

Križovatka bude podľa neho odovzdaná koncesionárovi, čím sa vyrieši technický podjazd pod D1, ešte v tomto roku.

"Koncesionár na to bude mať dva, tri mesiace. Veríme, že to stihne do spomínaného leta 2021. To je križovatka. Priznávam, NDS je v omeškaní s touto križovatkou, resp. s privádzačmi, ale križovatka odovzdaná koncesionárovi bude," podotkol Doležal.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 979
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 295
  3. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 5 440
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 5 410
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 628
  6. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 3 773
  7. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 643
  8. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 321
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 42 227
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 8 946
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 767
  4. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 6 050
  5. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 350
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 899
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 676
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 3 594
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
SkryťZatvoriť reklamu