SME

Otvorili takmer polovicu nultého obchvatu Bratislavy

Motoristi v okolí Bratislavy môžu od nedele využívať úseky R7 a časť úseku D4.

BRATISLAVA. Motoristi v okolí Bratislavy môžu od nedele 19. júla využívať úseky rýchlostnej cesty R7 na trase Ketelec - Dunajská Lužná - Šamorín - Holice a časť úseku diaľnice D4 Ketelec - Rovinka v celkovej dĺžke takmer 30 kilometrov.

Ide o takmer polovicu z plánovanej, 59-kilometrovej, dĺžky úsekov D4 a R7 v rámci PPP projektu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Omeškaná odovzdávka

Súvisiaci článok Búrka odkryla problémy násypu na obchvate, expert odporúča kontrolu Čítajte 

Koncesionárom najväčšieho infraštruktúrneho projektu na Slovensku a jedného z najväčších v Európe je spoločnosť Zero Bypass Limited, ktorá zabezpečuje financovanie, výstavbu a prevádzku D4 a R7 počas 30 rokov.

SkryťVypnúť reklamu

Hlavným zhotoviteľom je spoločnosť D4R7 Construction, s. r. o. Po otvorení úsekov by prvé vozidla mali po nich začať jazdiť v nedeľu popoludní.

Zhotoviteľ pre splnenie všetkých podmienok premávky v rámci dopravného uzla Bratislavy na otvorených úsekoch R7 (25,2 km) a D4 (4,5 km) zaviedol nové názvy niekoľkých križovatiek aj do trvalého dopravného značenia.

Platí to pre Ketelec (nový názov Bratislava - juh), Rovinku (Bratislava, Podunajské Biskupice), Dunajskú Lužnú (Šamorín - západ), Šamorín (Šamorín - sever). Rovnaký názov ako doteraz majú na týchto úsekoch len Holice.Agentúra SITA bude správu aktualizovať.

Zástupca koncesionára Tomáš Bežila po otvorení úsekov na brífingu informoval, že meškanie výstavby spôsobilo to, že štát neskoro schválil stavebné povolenia.

SkryťVypnúť reklamu

"Tento úsek odovzdávame s miernym meškaním, ale nie s takým, aby to ovplyvnilo očakávanie motoristickej verejnosti," uviedol.

Odovzdané úseky R7 a D4 mali byť pôvodne hotové na prelome marca a apríla tohto roka. Dokončenie zvyšných úsekov predpokladá zástupca Zero Bypass Limited v lete budúceho roka.

"Najbližšie otvoríme úsek D4 Rovinka - Podunajské Biskupice v dĺže 3,6 kilometra, očakávame to v septembri. A následne úsek medzi Podunajskými Biskupicami a križovatkou Ivanka - západ v dĺžke 7 kilometrov," poznamenal Bežila.

Časová úspora pre motoristov nie je až taká podstatná, ňou je hlavne bezpečnosť, keďže R7 má mimoúrovňové križovanie.

"Bude povolená maximálna rýchlosť 130 kilometrov za hodinu. Križovatky sú pripravené na otvorenie, hneď ako nám polícia dá zelenú, že všetko je v poriadku, otvárame cestu pre motoristov," priblížil Bežila s tým, že to očakáva v popoludňajších hodinách.

SkryťVypnúť reklamu

Nedokonočené privádzače

Minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal (nominant Sme rodina) očakáva, že otvorené úseky R7 a D4 uľahčia dopravu na ceste I. triedy 63 v Šamoríne a okolitých obciach.

"Dopravu dostaneme z obcí. Minimálne tranzitná doprava nepôjde priamo cez ne, ale pôjde po rýchlostnej ceste. Ten prínos je jednoznačne zjavný," tvrdí Doležal.

V spojitosti so zatiaľ chýbajúcim úsekom R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec si minister nemyslí, že otvorenie nekompletnej R7 je problém a že by bolo lepšie dať ju do prevádzky celú.

"Treba otvárať to, čo sa otvárať dá. Aj tento čiastkový úsek bude mať prínos. Treba dodať, že najväčší prínos bude mať až vtedy, keď sa otvorí rýchlostná cesta až po Prievoz, respektíve, keď bude vyriešené napojenie D4 na D1," dodal Doležal.

Minister priznal, že aj keď odovzdajú križovatku D4 - D1 koncesionárovi, tak budeme chvíľu za hlupákov, lebo sa nebude dať dostať z D1 na D4.

"Maximálne akcelerujeme to, aby sme dokázali aj privádzače čo najrýchlejšie dokončiť," povedal Doležal.

Križovatka bude podľa neho odovzdaná koncesionárovi, čím sa vyrieši technický podjazd pod D1, ešte v tomto roku.

"Koncesionár na to bude mať dva, tri mesiace. Veríme, že to stihne do spomínaného leta 2021. To je križovatka. Priznávam, NDS je v omeškaní s touto križovatkou, resp. s privádzačmi, ale križovatka odovzdaná koncesionárovi bude," podotkol Doležal.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  5. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  6. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  8. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu
  1. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  6. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  7. Jedinečný koncert EURYTHMICS v Bratislave
  8. LOVESTREAM Festival oznamuje prvú vlnu interpretov
  1. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 462
  2. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 347
  3. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 5 657
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 051
  5. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 032
  6. Ísť do kúpeľov je IN 4 795
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 578
  8. Vypite bar s ministrom, teraz za polovičnú cenu 4 433
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  2. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  3. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  4. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  5. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  6. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  7. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  8. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 49 990
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 41 529
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 23 396
  4. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 19 400
  5. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 7 916
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 7 456
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 723
  8. Richard Vilkus: Keď vládnu burani, päťkári a Samuel Migaľ. 6 074
  1. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  2. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  3. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  4. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  5. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
  6. Radko Mačuha: Ficovi zdochla koza a preto Slovensku zdochne celé stádo.
  7. Tupou Ceruzou: Žandári
  8. Tupou Ceruzou: Mimoriadna situácia
SkryťZatvoriť reklamu