SME
Štvrtok, 30. jún, 2022 | Meniny má Melánia

Otvorili takmer polovicu nultého obchvatu Bratislavy

Motoristi v okolí Bratislavy môžu od nedele využívať úseky R7 a časť úseku D4.

Načítavam video...

BRATISLAVA. Motoristi v okolí Bratislavy môžu od nedele 19. júla využívať úseky rýchlostnej cesty R7 na trase Ketelec - Dunajská Lužná - Šamorín - Holice a časť úseku diaľnice D4 Ketelec - Rovinka v celkovej dĺžke takmer 30 kilometrov.

Ide o takmer polovicu z plánovanej, 59-kilometrovej, dĺžky úsekov D4 a R7 v rámci PPP projektu.

Omeškaná odovzdávka

Súvisiaci článok Búrka odkryla problémy násypu na obchvate, expert odporúča kontrolu Čítajte 

Koncesionárom najväčšieho infraštruktúrneho projektu na Slovensku a jedného z najväčších v Európe je spoločnosť Zero Bypass Limited, ktorá zabezpečuje financovanie, výstavbu a prevádzku D4 a R7 počas 30 rokov.

SkryťVypnúť reklamu

Hlavným zhotoviteľom je spoločnosť D4R7 Construction, s. r. o. Po otvorení úsekov by prvé vozidla mali po nich začať jazdiť v nedeľu popoludní.

Zhotoviteľ pre splnenie všetkých podmienok premávky v rámci dopravného uzla Bratislavy na otvorených úsekoch R7 (25,2 km) a D4 (4,5 km) zaviedol nové názvy niekoľkých križovatiek aj do trvalého dopravného značenia.

Platí to pre Ketelec (nový názov Bratislava - juh), Rovinku (Bratislava, Podunajské Biskupice), Dunajskú Lužnú (Šamorín - západ), Šamorín (Šamorín - sever). Rovnaký názov ako doteraz majú na týchto úsekoch len Holice.Agentúra SITA bude správu aktualizovať.

Zástupca koncesionára Tomáš Bežila po otvorení úsekov na brífingu informoval, že meškanie výstavby spôsobilo to, že štát neskoro schválil stavebné povolenia.

SkryťVypnúť reklamu

"Tento úsek odovzdávame s miernym meškaním, ale nie s takým, aby to ovplyvnilo očakávanie motoristickej verejnosti," uviedol.

Odovzdané úseky R7 a D4 mali byť pôvodne hotové na prelome marca a apríla tohto roka. Dokončenie zvyšných úsekov predpokladá zástupca Zero Bypass Limited v lete budúceho roka.

"Najbližšie otvoríme úsek D4 Rovinka - Podunajské Biskupice v dĺže 3,6 kilometra, očakávame to v septembri. A následne úsek medzi Podunajskými Biskupicami a križovatkou Ivanka - západ v dĺžke 7 kilometrov," poznamenal Bežila.

Časová úspora pre motoristov nie je až taká podstatná, ňou je hlavne bezpečnosť, keďže R7 má mimoúrovňové križovanie.

"Bude povolená maximálna rýchlosť 130 kilometrov za hodinu. Križovatky sú pripravené na otvorenie, hneď ako nám polícia dá zelenú, že všetko je v poriadku, otvárame cestu pre motoristov," priblížil Bežila s tým, že to očakáva v popoludňajších hodinách.

SkryťVypnúť reklamu

Nedokonočené privádzače

Minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal (nominant Sme rodina) očakáva, že otvorené úseky R7 a D4 uľahčia dopravu na ceste I. triedy 63 v Šamoríne a okolitých obciach.

"Dopravu dostaneme z obcí. Minimálne tranzitná doprava nepôjde priamo cez ne, ale pôjde po rýchlostnej ceste. Ten prínos je jednoznačne zjavný," tvrdí Doležal.

V spojitosti so zatiaľ chýbajúcim úsekom R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec si minister nemyslí, že otvorenie nekompletnej R7 je problém a že by bolo lepšie dať ju do prevádzky celú.

"Treba otvárať to, čo sa otvárať dá. Aj tento čiastkový úsek bude mať prínos. Treba dodať, že najväčší prínos bude mať až vtedy, keď sa otvorí rýchlostná cesta až po Prievoz, respektíve, keď bude vyriešené napojenie D4 na D1," dodal Doležal.

Minister priznal, že aj keď odovzdajú križovatku D4 - D1 koncesionárovi, tak budeme chvíľu za hlupákov, lebo sa nebude dať dostať z D1 na D4.

"Maximálne akcelerujeme to, aby sme dokázali aj privádzače čo najrýchlejšie dokončiť," povedal Doležal.

Križovatka bude podľa neho odovzdaná koncesionárovi, čím sa vyrieši technický podjazd pod D1, ešte v tomto roku.

"Koncesionár na to bude mať dva, tri mesiace. Veríme, že to stihne do spomínaného leta 2021. To je križovatka. Priznávam, NDS je v omeškaní s touto križovatkou, resp. s privádzačmi, ale križovatka odovzdaná koncesionárovi bude," podotkol Doležal.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Škrty robia aj ľudia s vyššími príjmami. Kto obmedzuje čo?
  2. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  3. Program ENTER vychováva novú digitálnu generáciu Slovenska
  4. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  5. V zateplenom dome je o päť stupňov menej. Ušetríte stovky eur
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  2. WOOD & Company predstavuje po 30 rokoch novú vizuálnu identitu
  3. ŠKODA rozširuje infraštruktúru nabíjačiek
  4. Program ENTER vychováva novú digitálnu generáciu Slovenska
  5. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  6. V zateplenom dome je o päť stupňov menej. Ušetríte stovky eur
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  8. Stredoškoláci z Trnavy vyražajú na Shell Eco-marathon
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 528
  2. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 266
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 381
  4. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 5 832
  5. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 4 578
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 784
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 172
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 2 613
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili ako v luxusnom hoteli.
  2. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  3. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  5. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 9 194
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 7 939
  3. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 7 009
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 114
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 736
  6. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 244
  7. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 109
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 061
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu