SME

Otvorili takmer polovicu nultého obchvatu Bratislavy

Motoristi v okolí Bratislavy môžu od nedele využívať úseky R7 a časť úseku D4.

BRATISLAVA. Motoristi v okolí Bratislavy môžu od nedele 19. júla využívať úseky rýchlostnej cesty R7 na trase Ketelec - Dunajská Lužná - Šamorín - Holice a časť úseku diaľnice D4 Ketelec - Rovinka v celkovej dĺžke takmer 30 kilometrov.

Ide o takmer polovicu z plánovanej, 59-kilometrovej, dĺžky úsekov D4 a R7 v rámci PPP projektu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Omeškaná odovzdávka

Súvisiaci článok Búrka odkryla problémy násypu na obchvate, expert odporúča kontrolu Čítajte 

Koncesionárom najväčšieho infraštruktúrneho projektu na Slovensku a jedného z najväčších v Európe je spoločnosť Zero Bypass Limited, ktorá zabezpečuje financovanie, výstavbu a prevádzku D4 a R7 počas 30 rokov.

SkryťVypnúť reklamu

Hlavným zhotoviteľom je spoločnosť D4R7 Construction, s. r. o. Po otvorení úsekov by prvé vozidla mali po nich začať jazdiť v nedeľu popoludní.

Zhotoviteľ pre splnenie všetkých podmienok premávky v rámci dopravného uzla Bratislavy na otvorených úsekoch R7 (25,2 km) a D4 (4,5 km) zaviedol nové názvy niekoľkých križovatiek aj do trvalého dopravného značenia.

Platí to pre Ketelec (nový názov Bratislava - juh), Rovinku (Bratislava, Podunajské Biskupice), Dunajskú Lužnú (Šamorín - západ), Šamorín (Šamorín - sever). Rovnaký názov ako doteraz majú na týchto úsekoch len Holice.Agentúra SITA bude správu aktualizovať.

Zástupca koncesionára Tomáš Bežila po otvorení úsekov na brífingu informoval, že meškanie výstavby spôsobilo to, že štát neskoro schválil stavebné povolenia.

SkryťVypnúť reklamu

"Tento úsek odovzdávame s miernym meškaním, ale nie s takým, aby to ovplyvnilo očakávanie motoristickej verejnosti," uviedol.

Odovzdané úseky R7 a D4 mali byť pôvodne hotové na prelome marca a apríla tohto roka. Dokončenie zvyšných úsekov predpokladá zástupca Zero Bypass Limited v lete budúceho roka.

"Najbližšie otvoríme úsek D4 Rovinka - Podunajské Biskupice v dĺže 3,6 kilometra, očakávame to v septembri. A následne úsek medzi Podunajskými Biskupicami a križovatkou Ivanka - západ v dĺžke 7 kilometrov," poznamenal Bežila.

Časová úspora pre motoristov nie je až taká podstatná, ňou je hlavne bezpečnosť, keďže R7 má mimoúrovňové križovanie.

"Bude povolená maximálna rýchlosť 130 kilometrov za hodinu. Križovatky sú pripravené na otvorenie, hneď ako nám polícia dá zelenú, že všetko je v poriadku, otvárame cestu pre motoristov," priblížil Bežila s tým, že to očakáva v popoludňajších hodinách.

SkryťVypnúť reklamu

Nedokonočené privádzače

Minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal (nominant Sme rodina) očakáva, že otvorené úseky R7 a D4 uľahčia dopravu na ceste I. triedy 63 v Šamoríne a okolitých obciach.

"Dopravu dostaneme z obcí. Minimálne tranzitná doprava nepôjde priamo cez ne, ale pôjde po rýchlostnej ceste. Ten prínos je jednoznačne zjavný," tvrdí Doležal.

V spojitosti so zatiaľ chýbajúcim úsekom R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec si minister nemyslí, že otvorenie nekompletnej R7 je problém a že by bolo lepšie dať ju do prevádzky celú.

"Treba otvárať to, čo sa otvárať dá. Aj tento čiastkový úsek bude mať prínos. Treba dodať, že najväčší prínos bude mať až vtedy, keď sa otvorí rýchlostná cesta až po Prievoz, respektíve, keď bude vyriešené napojenie D4 na D1," dodal Doležal.

Minister priznal, že aj keď odovzdajú križovatku D4 - D1 koncesionárovi, tak budeme chvíľu za hlupákov, lebo sa nebude dať dostať z D1 na D4.

"Maximálne akcelerujeme to, aby sme dokázali aj privádzače čo najrýchlejšie dokončiť," povedal Doležal.

Križovatka bude podľa neho odovzdaná koncesionárovi, čím sa vyrieši technický podjazd pod D1, ešte v tomto roku.

"Koncesionár na to bude mať dva, tri mesiace. Veríme, že to stihne do spomínaného leta 2021. To je križovatka. Priznávam, NDS je v omeškaní s touto križovatkou, resp. s privádzačmi, ale križovatka odovzdaná koncesionárovi bude," podotkol Doležal.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  3. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  5. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  3. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  7. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  8. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 12 130
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 447
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 933
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 3 660
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 436
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 373
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 041
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 034
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 28 445
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 13 870
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 705
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 12 758
  5. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 218
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 974
  7. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 7 655
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 940
  1. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  2. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  3. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  4. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  5. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  6. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  7. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  8. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
SkryťZatvoriť reklamu