SME
Utorok, 24. máj, 2022 | Meniny má Ela

Druhá etapa električkovej trate do Petržalky má povolenie

Stavbu musia ukončiť do konca roka 2023.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SME/Jozef Jakubčo )

BRATISLAVA. Druhá etapa električkovej trate do Bratislavskej Petržalky získala stavebné povolenie. Petržalka o tom informovala na svojej internetovej stránke.

„Stavebný úrad Petržalka povoľuje hlavnému mestu stavbu Nosný systém MHD, prevádzkový úsek Janíkov dvor – Šafárikovo námestie, druhá časť Bosákova ul. – Janíkov dvor, pre ktorú bolo vydané územné rozhodnutie mestskou časťou zo dňa 18. októbra 2018, právoplatné dňa 17. mája 2019," uvádza sa v rozhodnutí.

Tender plánujú na august

Povolenie zatiaľ nie je právoplatné, plynie totiž 15-dňová lehota na odvolanie. Hlavno mesto pripravuje podklady na výber zhotoviteľa, tender plánuje vyhlásiť v auguste.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Trať medzi zastávkami Cintorín a Púchovská prejde rekonštrukciou Čítajte 

Stavbu musia ukončiť do konca roka 2023, v opačnom prípade príde mesto o nenávratný príspevok z európskych fondov.

Magistrát podal štyri žiadosti o vydanie stavebného povolenia na predĺženie električkovej trate do Petržalky.

Konkrétne 31. júla 2019 na Mestskú časť Bratislava - Petržalka, 15. januára 2020 na Bratislavský samosprávny kraj, 20. decembra 2019 na špeciálny stavebný úrad hlavného mesta a 15. januára 2020 na Okresný úrad Bratislava.

Mestská časť Petržalka prerušila 22. januára tohto roka stavebné konanie s výzvou na doplnenie žiadosti. Mesto doplnilo žiadosť o potrebné doklady a stavebný úrad Petržalka oznámil začatie stavebného konania 30. marca.

Predĺženie odbremení dopravu

Predĺženie električkovej trate až po Janíkov dvor v Petržalke vo veľkej miere odbremení súčasnú dopravnú situáciu v najväčšej bratislavskej mestskej časti.

SkryťVypnúť reklamu

Nová električková trať bude mať dĺžku 3,8 kilometra a sedem zastávok v úseku od Rusovskej cesty, po Janíkov dvor, cez centrálnu petržalskú os.

Súbežne s radiálou chce mesto vybudovať cyklotrasy, cesty aj chodníky k zastávkam. Projekt druhej etapy električkovej trate do Petržalky musí byť dokončený do roku 2023, kým trvá oprávnené obdobie pre financovanie projektov z európskeho Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Chceš prácu v IT?
  3. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie
  4. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  5. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  6. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  7. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  1. 6 praktických tipov - ako na sušenie potravín v sušičke
  2. Cukrovka skracuje dĺžku života
  3. Hluk v školských triedach sa dá riešiť izoláciou
  4. Chceš prácu v IT?
  5. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  6. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie
  7. ZŠ v Moldave nad Bodvou bola súčasťou projektu ENGIE Eco školy
  8. Zelenší dvor pre ZŠ Hviezdoslava vďaka projektu ENGIE Eco školy
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 5 185
  2. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 361
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 2 291
  4. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 2 016
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 699
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 511
  7. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 084
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 017
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  2. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  3. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  5. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 8 156
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 853
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 4 661
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 4 365
  5. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 3 470
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 127
  7. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 108
  8. Ivan R. V. Rumánek: Slovenské korene Josefa Abrháma 2 005
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťZatvoriť reklamu