SME

Miestny stavebný úrad povolil predĺženie električky v Petržalke

Stavebné povolenie zatiaľ nie je právoplatné, plynie zákonná lehota na prípadné odvolanie sa.

V súčasnosti električka do Petržalky premáva cez most na zastávku Jungmannova.V súčasnosti električka do Petržalky premáva cez most na zastávku Jungmannova. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Bratislavská Petržalka ako príslušný stavebný úrad vydala povolenie pre druhú etapu električkovej trate na území Petržalky, teda v úseku od Bosákovej po Janíkov dvor.

Stavebné povolenie zatiaľ nie je právoplatné, plynie zákonná lehota na prípadné odvolanie sa. Odvolacím orgánom je Okresný úrad Bratislava.

Súvisiaci článok Bratislava pripravuje súťažné podklady na predĺženie električky v Petržalke Čítajte 

Samospráva o tom informuje na svojej webovej stránke.

"Stavba predstavuje komplexné riešenie novej električkovej trate vrátane siedmich zastávok mestskej hromadnej dopravy (MHD), mimoúrovňových a úrovňových križovaní s cestnými komunikáciami, obratiska, vozovne a doplnkového vybavenia pre cestujúcu verejnosť," uvádza sa v rozhodnutí.

SkryťVypnúť reklamu

Územné rozhodnutie vydal petržalský stavebný úrad v októbri 2018, právoplatnosť nadobudlo v máji 2019.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mesto postupuje podľa harmonogramu

Hlavné mesto prednedávnom pre TASR potvrdilo, že chystá súťažné podklady na výber zhotoviteľa pre druhú etapu električkovej trate v Petržalke. Výberové konanie na zhotoviteľa stavby plánuje magistrát zverejniť do konca augusta.

"Keďže plánujeme stavbu električkovej trate financovať prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, pred vyhlásením verejného obstarávania na zhotoviteľa stavby musí prebehnúť 1. ex-ante kontrola na ministerstve dopravy a výstavby," spresnila hovorkyňa hlavného mesta Katarína Rajčanová.

Mesto deklaruje, že postupuje podľa harmonogramu, ktorý určuje koniec stavby na rok 2023.

SkryťVypnúť reklamu

Spolu Bratislava investuje 114 miliónov eur

Predĺženie električkovej trate až po Janíkov dvor má odbremeniť súčasnú dopravnú situáciu v Petržalke. Električková trať bude mať celkovú dĺžku 3,8 kilometra, sedem zastávok v úseku od Rusovskej cesty po Janíkov dvor cez centrálnu petržalskú os.

Súbežne s radiálou vybudujú cyklotrasy, cesty i chodníky k zastávkam. Predpokladané náklady na projekt sú 114 miliónov eur s DPH.

Hlavné mesto zároveň spolu s Petržalkou pracujú aj na rozvoji celého územia, ktorým nová električková trať povedie.

Projekt sa musí zrealizovať najneskôr do konca roka 2023, ak chce mesto využiť eurofondy.

Pred troma rokmi ešte Bratislava predpokladala začatie stavby v roku 2018 a dokončenie v roku 2020. Riešenie námietok obyvateľov, odborníkov či dopravných policajtov však stálo mesto rok a sedem mesiacov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  5. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  2. V spaľovni vytriedili nevybuchnuté petardy a plynové bomby
  3. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  4. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  7. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  8. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 23 765
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 11 780
  3. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 11 388
  4. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 11 158
  5. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 6 990
  6. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 6 366
  7. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 4 917
  8. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 4 366
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 175 708
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 12 711
  3. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 7 514
  4. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 6 828
  5. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 5 448
  6. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské. 4 532
  7. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 4 527
  8. Miroslav Ferkl: Jaro na Hrad 3 582
  1. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
  2. Roman Kebísek: Čierny štvorec: Abstraktné umenie prešlo do absolútna a filozofickej roviny
  3. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  5. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
  6. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  7. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  8. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
SkryťZatvoriť reklamu