SME

Súťaž na druhú etapu trate do Petržalky chcú vyhlásiť v auguste

Bratislavský magistrát čaká na doplnenie projektovej dokumentácie.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Bratislava plánuje v auguste tohto roka vyhlásiť verejné obstarávanie na výber zhotoviteľa 2. etapy električkovej trate do Petržalky.

Agentúru SITA o tom informovalo oddelenie komunikácie a marketingu hlavného mesta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mesto čaká na doplnenie dokumentácie

Bratislavský magistrát zároveň čaká na doplnenie projektovej dokumentácie.

"Spoločnosť Reming Consult a.s. odovzdala dokumentáciu na realizáciu stavby dňa 20. apríla. Z dôvodu nekompletnosti sme ju u projektanta reklamovali a čakáme na dodanie kompletnej dokumentácie," uviedol magistrát a doplnil, že zároveň prebieha kontrola dokumentácie odbornými útvarmi.

SkryťVypnúť reklamu

"Mesto Bratislava súbežne s prípravou dokumentácie pripravuje aj súťažné podklady na výber zhotoviteľa," doplnilo mesto.

Bratislava musí električkovú trať vybudovať do konca roka 2023, v opačnom prípade príde o nenávratný príspevok z európskych fondov.

Keďže hlavné mesto plánuje stavbu električkovej trate financovať prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, pred vyhlásením verejného obstarávania na zhotoviteľa stavby musí prebehnúť prvá ex-ante kontrola na Ministerstve dopravy a výstavby (MDV SR).

"Vyhlásenie verejného obstarávania na zhotoviteľa stavby očakávame v auguste tohto roka," spresnil magistrát a dodal, že dokumentácia pre štátnu expertízu bola na MDV odovzdaná 12. marca a 28. apríla bol vydaný Protokol o vykonaní opakovanej štátnej expertízy.

SkryťVypnúť reklamu

"Žiadosť o stavebné povolenie na stavebný úrad mestskej časti Petržalka bola doplnená o potrebné podklady, úrad 30. marca oznámil začatie stavebného konania," uzavrelo mesto.

Druhá etapa sa môže predĺžiť

Odborníci z oblasti dopravy si myslia, že výstavba druhej etapy električkovej trate do Petržalky by sa za určitých okolností mohla ukončiť v plánovanom termíne.

"Keby proces prebiehal v ideálnych podmienkach, dalo by sa to stihnúť. Sú tam ale dve oblasti, v ktorých môže nastať problém," povedal pre agentúru SITA dopravný analytik Ján Bazovský.

"Prvým je verejné obstarávanie, ktoré sa môže neplánovane predĺžiť," myslí si analytik. Druhým problémom môže byť podľa neho samotná výstavba.

"Petržalka v podstate leží na pieskovom podloží, teda môžu tam vzniknúť technické problémy a nečakané zdržania. Úmysel je však dobrý a za predpokladu, že sa už nič neskomplikuje, by sa to mohlo stihnúť," uzavrel Bazovský.

SkryťVypnúť reklamu

Podobný názor má aj riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Rastislav Cenký.

"Podľa mňa sa to pri dobrom manažmente stavby dá stihnúť. Bohužiaľ, mesto sa zatiaľ v kľúčových veciach neukázalo ako schopný manažér," uviedol Cenký pre agentúru SITA.

Termín je podľa analytika reálny

Analytik INEKO, Inštitútu pre ekonomické a sociálne reformy Ján Kovalčík je v predpovedi optimistickejší a tvrdí, že dodržanie plánovaného termínu je reálne.

"Povoľovanie stavby už prebieha, samotná výstavba si vyžiada len niečo vyše dvoch rokov. Ak sa začne stavať na jar alebo v lete budúceho roka, malo by sa uvedenie do prevádzky v druhej polovici roku 2023 stihnúť aj bez napnutých termínov," myslí si Kovalčík.

"Tento projekt je zo strany mesta konečne profesionálne riadený, do roku 2018 nebol. Preto verím, že súťaž nielen vyhlásia do konca tohto leta, ale bude pripravená a vyhodnocovaná lepšie ako niektoré veľké tendre v rezorte dopravy, aby nevznikli dôvody na neúmerné predlžovanie tendra a oneskorený začiatok prác," uviedol Kovalčík pre agentúru SITA.

Trať odbremení dopravu

Predĺženie električkovej trate až po Janíkov dvor v Petržalke vo veľkej miere odbremení súčasnú dopravnú situáciu v najväčšej bratislavskej mestskej časti.

Nová električková trať bude mať dĺžku 3,8 kilometra a sedem zastávok v úseku od Rusovskej cesty, po Janíkov dvor, cez centrálnu petržalskú os. Súbežne s radiálou chce mesto vybudovať cyklotrasy, cesty aj chodníky k zastávkam.

Projekt druhej etapy električkovej trate do Petržalky musí byť dokončený do roku 2023, kým trvá oprávnené obdobie pre financovanie projektov z európskeho Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

Bratislava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako rozoznať dobrú kávu? Poradí pražiarka
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  7. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  8. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 939
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 171
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 5 071
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 077
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 912
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 450
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 288
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 266
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 271
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 209
  3. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 542
  4. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 11 346
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 968
  6. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 339
  7. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 606
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 6 044
  1. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  2. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  3. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  4. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  5. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  6. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  7. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  8. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
SkryťZatvoriť reklamu