SME

Súťaž na druhú etapu trate do Petržalky chcú vyhlásiť v auguste

Bratislavský magistrát čaká na doplnenie projektovej dokumentácie.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Bratislava plánuje v auguste tohto roka vyhlásiť verejné obstarávanie na výber zhotoviteľa 2. etapy električkovej trate do Petržalky.

Agentúru SITA o tom informovalo oddelenie komunikácie a marketingu hlavného mesta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mesto čaká na doplnenie dokumentácie

Bratislavský magistrát zároveň čaká na doplnenie projektovej dokumentácie.

"Spoločnosť Reming Consult a.s. odovzdala dokumentáciu na realizáciu stavby dňa 20. apríla. Z dôvodu nekompletnosti sme ju u projektanta reklamovali a čakáme na dodanie kompletnej dokumentácie," uviedol magistrát a doplnil, že zároveň prebieha kontrola dokumentácie odbornými útvarmi.

SkryťVypnúť reklamu

"Mesto Bratislava súbežne s prípravou dokumentácie pripravuje aj súťažné podklady na výber zhotoviteľa," doplnilo mesto.

Bratislava musí električkovú trať vybudovať do konca roka 2023, v opačnom prípade príde o nenávratný príspevok z európskych fondov.

Keďže hlavné mesto plánuje stavbu električkovej trate financovať prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, pred vyhlásením verejného obstarávania na zhotoviteľa stavby musí prebehnúť prvá ex-ante kontrola na Ministerstve dopravy a výstavby (MDV SR).

"Vyhlásenie verejného obstarávania na zhotoviteľa stavby očakávame v auguste tohto roka," spresnil magistrát a dodal, že dokumentácia pre štátnu expertízu bola na MDV odovzdaná 12. marca a 28. apríla bol vydaný Protokol o vykonaní opakovanej štátnej expertízy.

SkryťVypnúť reklamu

"Žiadosť o stavebné povolenie na stavebný úrad mestskej časti Petržalka bola doplnená o potrebné podklady, úrad 30. marca oznámil začatie stavebného konania," uzavrelo mesto.

Druhá etapa sa môže predĺžiť

Odborníci z oblasti dopravy si myslia, že výstavba druhej etapy električkovej trate do Petržalky by sa za určitých okolností mohla ukončiť v plánovanom termíne.

"Keby proces prebiehal v ideálnych podmienkach, dalo by sa to stihnúť. Sú tam ale dve oblasti, v ktorých môže nastať problém," povedal pre agentúru SITA dopravný analytik Ján Bazovský.

"Prvým je verejné obstarávanie, ktoré sa môže neplánovane predĺžiť," myslí si analytik. Druhým problémom môže byť podľa neho samotná výstavba.

"Petržalka v podstate leží na pieskovom podloží, teda môžu tam vzniknúť technické problémy a nečakané zdržania. Úmysel je však dobrý a za predpokladu, že sa už nič neskomplikuje, by sa to mohlo stihnúť," uzavrel Bazovský.

SkryťVypnúť reklamu

Podobný názor má aj riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Rastislav Cenký.

"Podľa mňa sa to pri dobrom manažmente stavby dá stihnúť. Bohužiaľ, mesto sa zatiaľ v kľúčových veciach neukázalo ako schopný manažér," uviedol Cenký pre agentúru SITA.

Termín je podľa analytika reálny

Analytik INEKO, Inštitútu pre ekonomické a sociálne reformy Ján Kovalčík je v predpovedi optimistickejší a tvrdí, že dodržanie plánovaného termínu je reálne.

"Povoľovanie stavby už prebieha, samotná výstavba si vyžiada len niečo vyše dvoch rokov. Ak sa začne stavať na jar alebo v lete budúceho roka, malo by sa uvedenie do prevádzky v druhej polovici roku 2023 stihnúť aj bez napnutých termínov," myslí si Kovalčík.

"Tento projekt je zo strany mesta konečne profesionálne riadený, do roku 2018 nebol. Preto verím, že súťaž nielen vyhlásia do konca tohto leta, ale bude pripravená a vyhodnocovaná lepšie ako niektoré veľké tendre v rezorte dopravy, aby nevznikli dôvody na neúmerné predlžovanie tendra a oneskorený začiatok prác," uviedol Kovalčík pre agentúru SITA.

Trať odbremení dopravu

Predĺženie električkovej trate až po Janíkov dvor v Petržalke vo veľkej miere odbremení súčasnú dopravnú situáciu v najväčšej bratislavskej mestskej časti.

Nová električková trať bude mať dĺžku 3,8 kilometra a sedem zastávok v úseku od Rusovskej cesty, po Janíkov dvor, cez centrálnu petržalskú os. Súbežne s radiálou chce mesto vybudovať cyklotrasy, cesty aj chodníky k zastávkam.

Projekt druhej etapy električkovej trate do Petržalky musí byť dokončený do roku 2023, kým trvá oprávnené obdobie pre financovanie projektov z európskeho Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  6. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  8. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 11 788
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 955
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 088
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 530
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 401
  6. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 5 350
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 122
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 318
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  2. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  3. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  4. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  5. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  6. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  7. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  8. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 383
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 192
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 055
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 19 699
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 199
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 408
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 112
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 775
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu