SME

Súťaž na druhú etapu trate do Petržalky chcú vyhlásiť v auguste

Bratislavský magistrát čaká na doplnenie projektovej dokumentácie.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Bratislava plánuje v auguste tohto roka vyhlásiť verejné obstarávanie na výber zhotoviteľa 2. etapy električkovej trate do Petržalky.

Agentúru SITA o tom informovalo oddelenie komunikácie a marketingu hlavného mesta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mesto čaká na doplnenie dokumentácie

Bratislavský magistrát zároveň čaká na doplnenie projektovej dokumentácie.

"Spoločnosť Reming Consult a.s. odovzdala dokumentáciu na realizáciu stavby dňa 20. apríla. Z dôvodu nekompletnosti sme ju u projektanta reklamovali a čakáme na dodanie kompletnej dokumentácie," uviedol magistrát a doplnil, že zároveň prebieha kontrola dokumentácie odbornými útvarmi.

SkryťVypnúť reklamu

"Mesto Bratislava súbežne s prípravou dokumentácie pripravuje aj súťažné podklady na výber zhotoviteľa," doplnilo mesto.

Bratislava musí električkovú trať vybudovať do konca roka 2023, v opačnom prípade príde o nenávratný príspevok z európskych fondov.

Keďže hlavné mesto plánuje stavbu električkovej trate financovať prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, pred vyhlásením verejného obstarávania na zhotoviteľa stavby musí prebehnúť prvá ex-ante kontrola na Ministerstve dopravy a výstavby (MDV SR).

"Vyhlásenie verejného obstarávania na zhotoviteľa stavby očakávame v auguste tohto roka," spresnil magistrát a dodal, že dokumentácia pre štátnu expertízu bola na MDV odovzdaná 12. marca a 28. apríla bol vydaný Protokol o vykonaní opakovanej štátnej expertízy.

SkryťVypnúť reklamu

"Žiadosť o stavebné povolenie na stavebný úrad mestskej časti Petržalka bola doplnená o potrebné podklady, úrad 30. marca oznámil začatie stavebného konania," uzavrelo mesto.

Druhá etapa sa môže predĺžiť

Odborníci z oblasti dopravy si myslia, že výstavba druhej etapy električkovej trate do Petržalky by sa za určitých okolností mohla ukončiť v plánovanom termíne.

"Keby proces prebiehal v ideálnych podmienkach, dalo by sa to stihnúť. Sú tam ale dve oblasti, v ktorých môže nastať problém," povedal pre agentúru SITA dopravný analytik Ján Bazovský.

"Prvým je verejné obstarávanie, ktoré sa môže neplánovane predĺžiť," myslí si analytik. Druhým problémom môže byť podľa neho samotná výstavba.

"Petržalka v podstate leží na pieskovom podloží, teda môžu tam vzniknúť technické problémy a nečakané zdržania. Úmysel je však dobrý a za predpokladu, že sa už nič neskomplikuje, by sa to mohlo stihnúť," uzavrel Bazovský.

SkryťVypnúť reklamu

Podobný názor má aj riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Rastislav Cenký.

"Podľa mňa sa to pri dobrom manažmente stavby dá stihnúť. Bohužiaľ, mesto sa zatiaľ v kľúčových veciach neukázalo ako schopný manažér," uviedol Cenký pre agentúru SITA.

Termín je podľa analytika reálny

Analytik INEKO, Inštitútu pre ekonomické a sociálne reformy Ján Kovalčík je v predpovedi optimistickejší a tvrdí, že dodržanie plánovaného termínu je reálne.

"Povoľovanie stavby už prebieha, samotná výstavba si vyžiada len niečo vyše dvoch rokov. Ak sa začne stavať na jar alebo v lete budúceho roka, malo by sa uvedenie do prevádzky v druhej polovici roku 2023 stihnúť aj bez napnutých termínov," myslí si Kovalčík.

"Tento projekt je zo strany mesta konečne profesionálne riadený, do roku 2018 nebol. Preto verím, že súťaž nielen vyhlásia do konca tohto leta, ale bude pripravená a vyhodnocovaná lepšie ako niektoré veľké tendre v rezorte dopravy, aby nevznikli dôvody na neúmerné predlžovanie tendra a oneskorený začiatok prác," uviedol Kovalčík pre agentúru SITA.

Trať odbremení dopravu

Predĺženie električkovej trate až po Janíkov dvor v Petržalke vo veľkej miere odbremení súčasnú dopravnú situáciu v najväčšej bratislavskej mestskej časti.

Nová električková trať bude mať dĺžku 3,8 kilometra a sedem zastávok v úseku od Rusovskej cesty, po Janíkov dvor, cez centrálnu petržalskú os. Súbežne s radiálou chce mesto vybudovať cyklotrasy, cesty aj chodníky k zastávkam.

Projekt druhej etapy električkovej trate do Petržalky musí byť dokončený do roku 2023, kým trvá oprávnené obdobie pre financovanie projektov z európskeho Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

Komunálne voľby v Bratislave a okolí

Ján Hrčka

Hrčka chce po návrate do funkcie pokračovať v zabehnutých projektoch a témach.


SITA 2
Hrad Devín

Stavebné práce potrvajú do decembra tohto roku.


SITA
Súvisiace témy: Bratislava
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  2. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  3. Dieťa, ktoré cíti záujem, má odvahu učiť sa
  4. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  5. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  6. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  7. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Prvý mobil je tu: tipy, ako ho využiť zodpovedne
  2. Dieťa, ktoré cíti záujem, má odvahu učiť sa
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  4. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  5. Ako naši krajania v Amerike začínali od nuly
  6. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  7. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  8. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 9 545
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 6 052
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 5 420
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 144
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 630
  6. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 502
  7. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 3 591
  8. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 3 318
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 16 899
  2. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 12 280
  3. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 7 634
  4. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 7 551
  5. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 7 471
  6. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 401
  7. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 481
  8. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 3 867
  1. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  2. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  3. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  4. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  5. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  6. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  7. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  8. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
SkryťZatvoriť reklamu