SME
Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Mesto pomôže dopravnému podniku, poslanci odsúhlasili finančnú zálohu

Podnik stráca mesačne na tržbách zhruba 3,5 až 3,7 milióna eur.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: TASR)

Všetky články, ktoré informujú o mimoriadnych opatreniach a základných zdravotníckych informáciách o novom koronavíruse, budú na SME.sk odomknuté a prístupné pre každého. Považujeme to totiž za verejný záujem. Ak chcete podporiť novinárov a serióznu i overenú žurnalistiku, môžete tak urobiť kúpou predplatného →


BRATISLAVA. Mesto Bratislava pomôže svojmu dopravnému podniku, ktorému pre pandémiu nového koronavírusu výrazne ubudli cestujúci a mesačne stráca tržby vo výške zhruba 3,5 až 3,7 milióna eur.

Mestskí poslanci vo štvrtok odsúhlasili zálohovo vyplatiť časť zatiaľ neuhradených ekonomicky oprávnených nákladov spoločnosti Dopravný podnik Bratislava za rok 2019. Odobrili tiež zvýšenie bežného mesačného transferu pre podnik.

Solventnosť bude ohrozená už začiatkom leta

Súvisiaci článok Bratislava pre pandémiu zmenila rozpočet, odložila aj nákup autobusov Čítajte 

Riaditeľ podniku Martin Rybanský poslancov informoval, že v podniku riešia ekonomickú krízu a výpadok tržieb na úrovni okolo štyroch miliónov eur mesačne.

SkryťVypnúť reklamu

"Dopravný podnik Bratislava v súčasnosti nespadá po žiadnu štátnu pomoc. Prijali sme množstvo opatrení, avšak nevieme vykryť štvormiliónový výpadok tržieb," upozornil.

Okrem zníženia tržieb prichádza aj k žiadostiam o vrátenie predplatných cestovných lístkov, čo má rovnako vplyv na financie dopravcu.

"Čistá strata je na úrovni 2,3 až 2,5 milióna eur mesačne. Pri pokračovaní reštrikcií a zníženého pohybu obyvateľov bude solventnosť podniku (schopnosť uhrádzať svoje záväzky) ohrozená už začiatkom leta," upozornilo v predloženom materiáli hlavné mesto.

Zvýši sa aj suma mesačného transferu

Vo štvrtok mestskí poslanci schválili zálohovo vyplatiť časť zatiaľ neuhradených ekonomicky oprávnených nákladov za minulý rok. Výška nevyplatených ekonomicky oprávnených nákladov za rok 2019 je v odhadovanej výške sedem miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Internáty Univerzity Komenského poslúžia ako karanténne zariadenia Čítajte 

"Vzhľadom na vzniknutú mimoriadnu situáciu navrhujeme uhradiť zálohovú platbu na úhradu ekonomicky oprávnených nákladov za rok 2019 vo výške päť miliónov eur, ktorá je krytá rozpočtom a v súčasnosti poslúži na riešenie negatívnej finančnej situácie v podniku," vysvetlilo mesto.

Poslanci odobrili aj zvýšenie sumy bežného mesačného transferu. Na rok 2020 schválilo mestské zastupiteľstvo bežný transfer pre DPB vo výške 65 miliónov eur.

Hlavné mesto zasiela podniku 5,4 milióna eur mesačne. Poslanci odsúhlasili, aby sa táto suma zvýšila. Výška mesačného transferu a mechanizmus vyplácania sa určí dodatkom k rámcovej zmluve.

Pri zmene mestského rozpočtu na rok 2020 poslanci schválili na pomoc DPB 7,8 milióna eur.

Dopravné podniky chcú zahrnúť do kurzarbeitu

Magistrát podotýka, že ďalšie formy finančnej pomoci zo strany mesta budú závisieť od výsledkov rokovaní s vládou SR a dĺžky trvania opatrení pre pandémiu.

SkryťVypnúť reklamu

Mesto Bratislava, Dopravný podnik Bratislava i Únia miest Slovenska adresovali listy ministrom financií, hospodárstva i práce, sociálnych veci a rodiny o potrebe zahrnúť mestské dopravné podniky medzi oprávnených žiadateľov pomoci s úhradou mzdových nákladov zamestnancov na prekážkach v práci (kurzarbeit).

Vyhodnotenie vývoja finančnej situácie po prípadnej reakcii vlády SR a postupnom uvoľnení opatrení bude na základe pravidelných informácií predstavenstva podniku predložené na júnové rokovanie mestského zastupiteľstva.

Všetko o koronavíruse a ochorení Covid-19

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  4. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  5. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  1. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  2. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  3. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  4. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  7. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  8. Tetovanie a piercing - aké zdravotné riziká môžu spôsobiť?
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 468
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 6 904
  3. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 268
  4. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 355
  5. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 5 303
  6. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články 3 917
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 490
  8. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 488
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  4. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 66 066
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 25 460
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 017
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 6 416
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 133
  6. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 4 498
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 217
  8. Jana Melišová: Investovať či neinvestovať? 3 840
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Jiří Ščobák: Prinesú nám inovácie v bankovníctve niečo dobré? Nie sú základné poplatky v slovenských bankách prehnané?
SkryťZatvoriť reklamu