SME

Bratislavský samosprávny kraj hľadá autobusového dopravcu za takmer 400-miliónov eur

Nový dopravca bude poskytovať služby od novembra 2021.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - JOZEF JAKUBČO)

BRATISLAVA. Bratislavský samosprávny kraj (BSK) hľadá nového dopravcu za takmer 400-miliónov eur.

Vyplýva to z oznámenia vo vestníku Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) a informácií BSK.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Náročné požiadavky

"BSK vyhlásil súťaž na nového autobusového dopravcu, ktorý bude cestujúcim poskytovať služby od novembra 2021. Víťazný uchádzač bude musieť splniť náročné požiadavky, čím sa výrazne zvýši kvalita a atraktivita cestovania verejnou hromadnou dopravou v celom regióne," uviedol kraj na svojej stránke.

SkryťVypnúť reklamu

Predpokladaná hodnota zákazky je podľa vestníka ÚVO 388 692 228,53 eura bez dane z priadnej hodnoty (DPH), konečná cena bude známa až po ukončení verejného obstarávania.

„Nový dopravca bude musieť splniť technické a prevádzkové štandardy, ktoré prinesú zákazníkom vyššiu kvalitu cestovania. Všetky autobusy budú klimatizované, nízkopodlažné a s bezplatným pripojením na internet cez WiFi sieť," uviedol predseda BSK Juraj Droba a dodal, že informácie o trase linky budú zobrazované na digitálnych displejoch umiestnených zvonka aj zvnútra vozidla.

"Pribudne hlásenie pre nevidiacich, modernejší informačný systém poskytujúci vyšší rozsah informácií o trase a prestupoch na linke, ale napríklad aj USB nabíjačky na mobilné telefóny," doplnil Droba s tým, že priemerný vek vozového parku nebude môcť byť vyšší ako deväť rokov.

SkryťVypnúť reklamu

Zmenou prejdú aj autobusové zastávky

Zmenou postupne prejdú aj autobusové zastávky. „Všetky budú označované vizuálne jednotným označníkom, aké sú umiestnené na zmodernizovanej Karloveskej električkovej radiále. Nový a prehľadnejší vizuál dostanú aj cestovné poriadky, ktoré budú identické s cestovnými poriadkami MHD v Bratislave,“ uviedol riaditeľ odboru dopravnej integrácie Bratislavskej integrovanej dopravy (BID) Peter Války.

Spoločnosť BID je koordinátorom Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji a bude tvoriť cestovné poriadky. "Okrem už dnes zavedených nadväzností autobusov na vlaky príde aj k previazaniu niektorých autobusových liniek medzi sebou. Vďaka tomu vzniknú nové spojenia, pri ktorých nebude nutné dlhé čakanie pri prestupoch," doplnil BSK.

Z dôvodu ekonomickejšej prevádzky prímestskej dopravy, pristúpi BSK v rámci novej zmluvy k zmene konštrukcie vyplácania nákladov dopravcu. Ten bude mať uhrádzané fixné náklady na jeden kilometer pre daný druh vozidla použitého na konkrétnom spoji.

SkryťVypnúť reklamu

"Vybraná časť týchto fixných nákladov sa bude počas zmluvy valorizovať na základe vopred určených indikačných parametrov nastavených zo strany kraja. Niektoré, v zmluve vopred stanovené náklady dopravcu však budú vzhľadom na ich charakter uhrádzané dopravcovi priamo," vysvetlil kraj.

Medzi tieto patria aj náklady na spotrebovanú naftu, ktorých reálnu výšku bude BSK sledovať a kontrolovať na základe GPS modulov, ktorými bude musieť byť vybavené každé vozidlo, používané dopravcom na plnenie zmluvy.

Cez elektronický portál EVO

Verejná súťaž na nového autobusového dopravcu bude prebiehať cez elektronický portál EVO, ktorý má zabezpečiť rovnaké podmienky pre všetkých uchádzačov.

"Samosprávny kraj si uvedomuje, že príprava na prevádzku je proces, ktorý vyžaduje dlhšie časové obdobie, a to najmä z dôvodu potreby zaobstarania vysokého počtu autobusov novým dopravcom. Z toho dôvodu vyhlasuje súťaž už 18 mesiacov pred dňom začatia prevádzky," vysvetlil BSK.

Vzhľadom na aktuálnu situáciu súvisiacu s koronavírusom BSK počas prechodného obdobia uvoľní podmienky technických a prevádzkových štandardov vozidiel dopravcu.

"Toto prechodné obdobie bude trvať maximálne prvých 365 dní odo dňa začatia prevádzky a umožní dopravcovi upraviť jeho vozový park tak, aby najneskôr do skončenia prechodného obdobia všetky jeho vozidlá v plnej miere spĺňali technické a prevádzkové štandardy v plnom rozsahu," uzavrel kraj.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 59 193
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 103
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 679
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 867
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 154
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 928
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 149
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 93 360
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 042
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 496
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 818
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 230
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 866
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 206
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu