SME

Ministerstvo dopravy podporilo modernizáciu Dúbravsko-Karloveskej radiály

Ukončenie modernizácie električkových tratí v Karlovej Vsi je plánované na september.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA 31. marca (SITA) - Ministerstvo dopravy a výstavby SR (MDV SR) podporilo modernizáciu Dúbravsko-Karloveskej radiály v Bratislave 66-miliónmi eur. Vyplýva to z dnešného oznámenia ministerstva.

"Minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal dnes podpísal zmluvu o nenávratný finančný príspevok na projekt modernizácie električkovej trate Dúbravsko-Karloveskej radiály," uvádza rezort dopravy.

Súvisiaci článok Práce na Karlovesko-dúbravskej radiále po zastavení pokračujú ďalej Čítajte 

Minister svojím podpisom zazmluvnil finančné prostriedky vo výške viac ako 66 mil. eur z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

SkryťVypnúť reklamu

Urobil tak po stretnutí s primátorom Bratislavy Matúšom Vallom, kde rokovali o viacerých mestských dopravných a stavebných projektoch.

"Mestské dopravné projekty sú dôležitou súčasťou Operačného programu Integrovaná infraštruktúra ako podpora ekologického cestovania obyvateľov. Pre Bratislavu máme vyčlenené prostriedky z eurofondov nielen na Dúbravsko-Karloveskú radiálu, ale aj na stavbu električkovej trate v Petržalke, ktorá sa pripravuje," informoval minister Doležal.

Dúbravsko-Karloveská radiála sa nachádza v intraviláne hlavného mesta a prechádza územím mestských častí Staré Mesto, Karlova Ves a Dúbravka.

Modernizovaný úsek trate v dĺžke približne 6,77 km sa začína od tunela pod Hradným vrchom a končí sa v križovatke ulíc M. Sch. Trnavského s Hanulovou/Bagarovou.

SkryťVypnúť reklamu

V rámci projektu ide o komplexnú modernizáciu trate, pri ktorej sa nahradia zastarané a opotrebované konštrukcie električkovej trate za nové, vybudujú sa nové nástupištia zastávok, nové trakčné vedenie, verejné osvetlenie a dopravná signalizácia, zrekonštruujú sa priechody a podchody pre chodcov a prejazdy pre autá.

Povrch novej dráhy bude striedavo tvoriť pevný betónový kryt a vegetačný kryt.

S výstavbou sa začalo minulý rok v júni, ukončenie modernizácie električkových tratí v Karlovej Vsi je plánované na september tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 59 807
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 116
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 688
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 846
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 159
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 939
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 150
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 91 742
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 075
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 819
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 235
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 868
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 214
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu