SME
Štvrtok, 30. jún, 2022 | Meniny má Melánia

Dopravný podnik Bratislava vykázal za minulý rok stratu 6,5 miliónov eur

Strata je spôsobená primárne navýšením miezd v roku 2019

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: TASR/Štefan Puškáš)

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava (DPB) vykázal za minulý rok stratu 6,5 miliónov eur.

Uviedol to predseda predstavenstva DPB Martin Rybanský.

"Spoločnosť predbežne vykazovala k 31. decembru 2019 stratu približne 6,5 miliónov eur zo služieb vo verejnom záujme. Strata je spôsobená primárne navýšením miezd v roku 2019, ktorých nárast dohodlo vedenie DPB s odborovými organizáciami v rámci kolektívneho vyjednávania. Konečné výsledky hospodárenia DPB za rok 2019 budú komunikované po podaní účtovnej závierky," doplnil Rybanský.

Šéf DPB sa vyjadril aj k pripravovaným zmenám v DPB.

SkryťVypnúť reklamu

Plán modernizácie

"Práve nám prebieha súťaž na zlepšenie informovania cestujúcich prostredníctvom informačných tabúľ na zastávkach. Pokračujeme v prácach na projekte modernizácie údržbovej základne pre električky. V priebehu roka 2020 bude pokračovať modernizácia električkovej trate v Karlovej Vsi, ale aj menších úsekov v Rači a na Americkom námestí," uviedol Rybanský.

"Pripravujeme organizáciu MHD počas jednotlivých výluk tak, aby sme aj napriek obmedzeniu električiek v niektorých úsekoch zabezpečili kvalitnú náhradnú autobusovú dopravu, ale aj spoľahlivú premávku električiek v ostatných úsekoch siete," informoval Rybanský.

Nové autobusy na letisku

Rybanský doplnil, že v polovici roka zavedie DPB moderné letiskové autobusy s regálmi pre batožinu. "Čím skôr by sme chceli vyradiť všetky Karosy, ktoré v súčasnosti ešte vypomáhajú v doprave," dodal.

SkryťVypnúť reklamu

V spolupráci s mestom pripravuje DPB aj novú trolejbusovú trať spájajúcu Dlhé diely s Kramármi tak, aby sa v budúcnosti dali autobusy nahradiť ekologickejšími trolejbusmi.

Nové električkové a trolejbusové trate

Medzi priority DPB v tomto roku patrí tiež debarierizácia električkových zastávok, odstránenie bodových porúch na koľajových tratiach, modernizácia vývesných plôch a pokračovanie v informatizácii zastávok.

"V spolupráci s mestom by sme radi priniesli nový, vlastný dizajn mobiliáru zastávok. V neposlednom rade chceme zlepšiť sociálne zázemia pre vodičov a pracovné prostredie pre našich pracovníkov v dielňach," doplnil Rybanský

"V súčinnosti s magistrátom sa tiež podieľame na rozvojových projektoch, ktorými sú napríklad ďalšie nové električkové a trolejbusové trate. Opäť chceme začať obnovovať vozidlový park električiek a aj v súvislosti s budovaním nových tratí doplniť vozidlový park električiek a trolejbusov o ďalšie vozidlá," dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Posilnenie preťažených liniek

Dopravný podnik Bratislava plánuje tiež úpravy v cestovných poriadkoch.

"Na základe údajov, ktoré sme zbierali po celý rok 2019, pripravíme návrhy úpravy v linkách s cieľom lepšie využiť kapacitu a znížiť nepravidelnosti v doprave. Cestujúci to pocítia najmä v prípade liniek, ktoré sú v súčasnosti preplnené - tieto budú posilnené. Chceme zmeniť plán údržieb a monitorovanie stavu električkových a trolejbusových tratí, odstrániť niektoré havarijné stavy v rámci prevádzok, obnoviť a doplniť techniku pre správu a údržbu tratí," dodal šéf DPB.

Informácie o ďalších spojoch vo vozidlách

Rybanský predstavil ďalšie plánované inovácie.

"Na vybraných zastávkach chceme otestovať zobrazovanie cestovných poriadkov a iných informácií využitím technológie elektronického papiera, plánujeme zabezpečiť informácie o nadväzných spojoch na monitoroch vo vnútri vozidiel. V neposlednom rade chceme tento rok spustiť možnosť kúpy jednorazových cestovných lístkov prostredníctvom platobných kariet priamo vo vozidlách MHD," uzavrel.

Martin Rybanský vymenoval aj úspešné projekty DPB v roku 2019.

"Zabezpečili sme pokrytie Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji 2019 verejnou dopravou, napriek náročnej situácii počas prvej etapy modernizácie električkovej trate v Karlovej Vsi a Dúbravke sme zvládli náhradnú autobusovú aj električkovú dopravu. Zaviedli sme systém informátorov, ktorí cestujúcim pomohli zorientovať sa v novej organizácii MHD, zlepšili sme informovanie cestujúcich cez informačné systémy vo vozidlách," uviedol.

Rybanský dodal, že DPB má vysúťažené a už realizuje údržbové práce na električkových tratiach v hlavnom meste. "Úspešne sme vysúťažili aj väčšie opravy tratí na Americkom námestí a v Rači na Záhumeniciach," doplnil.

Osvedčili sa pruhy na Páričkovej

Úspešným prípadom bolo podľa Rybanského aj riešenie MHD počas uzávierky Mlynských nív.

"Vďaka BUS pruhom a vyhradeniu Páričkovej ulice pre MHD naďalej zabezpečujeme rýchlu dopravu do širšieho centra mesta," doplnil šéf DPB.

"Zoštíhlili sme organizačnú štruktúru podniku, vďaka čomu sa len v roku 2019 ušetrilo približne 168-tisíc eur, zlepšili sme aj manažment obstarávania náhradných dielov, čo prinieslo od apríla do konca roka 2019 úsporu cca 900-tisíc eur," upresnil Rybanský.

Okrem toho DPB zaviedol podľa Rybanského mnoho menších zlepšení v prevádzke liniek MHD či komunikácii s verejnosťou.

"Pripravili sme po rokovaniach s Ministerstvom dopravy a výstavby SR a Jaspers projekty ohľadom financovania rozvojových plánov DPB vrátane zakúpenia nových veľkokapacitných električiek a trolejbusov a tiež modernizácie údržbovej základne," vysvetlil.

"Naši zamestnanci profitujú z uzavretia kolektívnej zmluvy na roky 2019-2023 medzi DPB a tromi odborovými organizáciami. Tá obsahuje všetky dohodnuté podmienky v oblasti odmeňovania zamestnancov, ktoré boli výsledkom kolektívneho vyjednávania v máji 2019. Podarilo sa tak zvýšiť mzdy až o 20 percent," uzavrel Rybanský.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  2. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  3. V zateplenom dome je o päť stupňov menej. Ušetríte stovky eur
  4. Program ENTER vychováva novú digitálnu generáciu Slovenska
  5. Škrty robia aj ľudia s vyššími príjmami. Kto obmedzuje čo?
  6. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  8. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  1. WOOD & Company predstavuje po 30 rokoch novú vizuálnu identitu
  2. ŠKODA rozširuje infraštruktúru nabíjačiek
  3. Program ENTER vychováva novú digitálnu generáciu Slovenska
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  5. V zateplenom dome je o päť stupňov menej. Ušetríte stovky eur
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  7. Stredoškoláci z Trnavy vyražajú na Shell Eco-marathon
  8. Ďalší ekologický krok BILLA
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 457
  2. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 244
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 381
  4. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 6 395
  5. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 3 892
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 782
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 172
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 2 673
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili ako v luxusnom hoteli.
  3. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  4. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  5. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  6. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 9 013
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 7 733
  3. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 7 479
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 096
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 729
  6. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 243
  7. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 102
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 2 992
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  3. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  4. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  5. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu